Toon posts:

Nieuwe PowerBooks: Trackpad Problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik had mijn powerbook 15" ongeveer tegelijk besteld als mijn 'zwager', alleen hij via een dealer (dus langzamer). Nu heb ik de mijne al een week in huis en hij nog steeds niet en hij vertelde mij zojuist dat apple voorlopig niet levert omdat er problemen zijn met de nieuwe trackpads en dat ze pas gaan leveren als die zijn opgelost. Nu heb ik zelf helemaal geen problemen met mijn trackpad maar ik vroeg mij af of anderen dat wel hadden?

Wat ik wel in enige mate irritant vind is dat wanneer ik typ op de powerbook, dat dan de backlight verlichting (edit: van het keyboard) soms snel dimt en weer op normale felheid gaat branden. Het lijkt wel alsof de ambient light sensor dan in de war raakt ofzo. Iemand anders met een nieuwe PB 15" die dat ook heeft of er een oplossing voor weet?

Jeroen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 12:36 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Apple heeft het onderkend dat er problemen zijn met de touchpad. Het probleem is dat de touchpad soms niet gelijk reageert. Door je hand erop te leggen voor 3 seconden dan reset de pad zich en kun je verder. Dit is gewoon software matig, dus wat je zwager zegt is, met alle respect, een beetje onzin.

Zelf heb ik er geen last van. M'n touchpad doet het voortreffelijk.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een 12" Powerbook en ook nooit problemen ondervonden met de trackpad. Ik moet wel bekennen dat ik bijna altijd gebruik maak van een bluetooth muis.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb zelf een powerbook van de laatste generatie, en ik heb geen last van dit probleem. Verder geloof ik niet dat er problemen met de levering zijn, want ik heb gisteren nog met de After Sales department van Apple gebeld, en die heeft me er niets over gezegd.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Hmm toevallig dat ik dit net lees. Iemand die ik ken heeft ook sinds kort zon nieuwe pb 12" en die heeft ook problemen met zn touchpad. Hij reageert soms gewoon helemaal niet. Ik heb nog even alle instellingen nagelopen, maar die staan gewoon goed. Het vreemde is dat ie het nu al een tijdje niet meer heeft gedaan, maar we twijfelen een beetje of het nu een hardware probleem is of een software probleem? Anders moet ie zo snel mogelijk gaan ruilen lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 11:20 ]

• Griffendahl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-12-2025

Griffendahl

Macced for life

Dit probleem heb ik met mijn iBook aanvankelijk ook gehad. Heel irritant, mee teruggeweest en supergoed en snel gefixt. Ik hoorde van een vriend van mij dat die ook die problemen had met een powerbook, en dat was een van de vorige serie. Ik heb sinds kort een nieuwste serie powerbook besteld en hoop dat ik nu wel van de problemen af ben.

15" rMBP (late 2013) i7 2.6Ghz GT 750M, 15" MBP (mid 2009) C2D 2.66Ghz

Verwijderd

Weet je toevallig wat er toen gefixed is, hardwarematig of softwarematig?

• Griffendahl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-12-2025

Griffendahl

Macced for life

Hardware volgens mij, maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen helaas...

15" rMBP (late 2013) i7 2.6Ghz GT 750M, 15" MBP (mid 2009) C2D 2.66Ghz

Verwijderd

Ik heb af en toe met mijn PB12 (vorige gen, 1.33 ghz) dat de pointer erg springerig is, of terugspringt naar de vorige positie, wanneer ik heb los laat. Maar dit is alleen heel af en toe...Ik zit te tobben of ik hem naar de winkel zal brengen, want het gaat ongetwijfeld even duren voordat ie terug is.

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

12" PB met SMS hier.
Geen enkel probleem, mijn touchpad doet het prima. :)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 09:47
Volgens wat ik heb gelezen is het probleem wel degelijk hardwarematig. Het probleem is dat de trackpad gevoelig is voor statische electriciteit. Je hand op de volledige trackpad houden voor enkele tellen ontlaadt de trackpad en lost het probleem tijdelijk op.
De oudere PowerBooks gebruiken trackpads van Synaptics. De nieuwe reeks is de eerste die gebruikt maakt van trackpads die door Apple zelf zijn ontwikkeld.

Verwijderd

Ok, als ik het zo hoor moet die PB gewoon omgeruild worden. Zeker aangezien er maar 1 jaar garantie op zit.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Dat is niet met zekerheid te zeggen. Verschillende mensen hebben na 1 a 2 keer resetten geen enkel probleem meer. Dit kan duiden op een softwarematig probleem. M'n neef had het in het begin trouwens ook, maar nu heeft sindsdien (3 weken terug) geen enkel probleem meer.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

geen problemen hierzo, trackpad werkt fenomenaal onder alle omstandigheden en ik moet zeggen dat die scrolling opties zelfs mijn scrollwiel bijna gaan vervangen...

Deze plek is te koop.

Pagina: 1