Toon posts:

[XP] Foto in/ op buraublad achtergrond*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer in naar taakbeheer ga, via crt alt del zie ik een bureaublad achtergrond met een foto.

Deze foto wil ik hebben maar ik kan hem nergens vinden, weet iemand waar je moet zoeken.

Ik heb het geprobeerd met zoeken *.jpeg

Ik gebruik windows XP

Graag reactie

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 00:20
Ik begrijp niet direct wat je bedoelt, maar het zal hoe dan ook een bestand zijn dat op jóu computer staat; dat hoeft niet per definitie een jpeg te zijn. Zoek eens naar *.* binnen 'zoeken naar afbeeldingen' in het WinXP zoek venster. Levert een paarduizend plaatjes op, maar de foto zal er bijstaan. Sorteer voor het gemak even op grootte, dan staat ie waarschijnlijk als één van de eerste honderd.

Succes! ;)

Toch?

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
ik zou ook op *.jpg zoeken..... niet *.jpeg....

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Alleen zoeken naar jpeg heeft geen nut :P
Zoek dan op: *.jpg, *.jpeg, *.bmp, *.gif *.tif, *.png

Dan zijn de voornamelijk gebruikte formaten.

Maar ik snap niet wat je bedoel met dat plaatje bij taakbeheer :?
Ik heb als ik control alt delete gebruik helemaal geen achtergrond oid.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
uti welkom op tweakers.net, maar ik denk dat http://www.beginnersweb.nl/forum/ beter bij je past...
Modbreak:Kan je dit soort opmerkingen aub weglaten?

Die achtergrond vindt je via:
Start -> Zoeken -> Naar bestand en mappen -> Afbeeldingen/Muziek -> Aanvinken Afbeeldingen/foto's -> verder niks invullen maar op zoeken klikken ...

Probeer verder overbodige zinnen als "Graag reactie" te vermijden, duidelijk te zijn in wat je exact bedoelt, eerst zelf te zoeken op Google etc, en taal fouten als "crt" te vermijden ...
Maar ik snap niet wat je bedoel met dat plaatje bij taakbeheer :?
Ik heb als ik control alt delete gebruik helemaal geen achtergrond oid.
Bij veel bedrijven krijg je (in win2000?) bij ctrl-alt-del niet gelijk de taskmanger maar een window waar je kan uitloggen, de computer (un)locken taskmanger openen etc. , op een lege achtergrond.

[ Voor 50% gewijzigd door elevator op 23-03-2005 12:09 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat het OS in je topic titel staat, dit is verplicht in Windows Operating Systems zoals je in de Windows Operating Systems Policy kan lezen :)

Verder - ik mis in je topic een stuk eigen inzet - wat heb je zelf al geprobeerd en wat heb je zelf al gezocht om dit probleem op te lossen. Neem dit altijd nog even op in je topicstart :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik wil dit topic nog even een keertje kicken :) (kwam het tegen in mijn bookmarks).

Dit 'probleem' hier is namelijk vaagheid ten top.

Op mijn werk bijvoorbeeld heeft iemand de achtergrond van iemand anders zitten veranderen naar een minder leuk plaatje. Laten we hem 2.jpg noemen.
Nou jammer dan, dan zet je hem weer terug naar 1.jpg

Nu kijk je dus gewoon weer tegen 1.jpg aan :)

Maar (en dit is hetgene wat de TS niet goed uitgelegd kreeg) als je op dat moment dan CTRL+ALT+DEL drukt zie je het oude plaatje nog staan.
Ook als je Windows opstart zie je 2.jpg nog staan.
Met Windows opstarten bedoel ik in dit geval het moment dat zit tussen het inloggen (intikken van user en pass) en het volledig geladen zijn van je desktop.
Dus op het moment dat er zoiets staat van:
"Windows is bezig met het voorbereiden van de netwerkinstellingen...", dat kleine venstertje dus.. Op dat moment zie je als wallpaper 2.jpg ..

Kent iemand dit? En waar is dan die 2.jpg te vinden??
Ik heb het nooit gevonden gekregen :o

Een oplossing ken ik hier wel voor, maar we willen dus weten waar dit plaatje op dat moment te vinden is..

Ik moet zeggen dat ik 'probleem' vaker voor zie komen bij een 2000 PC dan een XP PC.

[ Voor 7% gewijzigd door DeMoN op 05-10-2005 11:18 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hm, ik herken het in zoverre, dat ik dat vroeger ook altijd had toen ik nog win98SE draaide...maar in XP heb ik t nooit meer teruggezien :?

Zou dat ouwe plaatje misschien ergens zijn blijven hangen in een of andere tempfile oid?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 15:22

Trek Y11

Eat my shorts

Bij mij komt de foto te staan in : C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Internet Explorer misschien kan je hem daar ook terug vinden.

What if this weren't a hypothetical question?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

TrekY11 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:58:
Bij mij komt de foto te staan in : C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Internet Explorer misschien kan je hem daar ook terug vinden.
Hier kan ik alleen wat logfiles vinden en een .htt bestand waarin info staat over de huidige wallpaper.. (Win2K SP4)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-03 19:46
Ik denk dat dit plaatje, een plaatje is dat was ingesteld voordat 'active desktop' werd aangezet. Het is vaak een BMP.

Ronald van Doorn

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:59
Of soms blijkt het gewoon de achtergrond te zijn van de localadministrator of de domainadministrator. Deze zie je ook als je je pc boot voor wanneer je in windows een sessie start door ctrl-alt-delete. Log eens in met local administrator, en welke achtergrond staat daar?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
En als je de naam van het bestand (als je die weet) nou eens door je registry haalt? Staat daar nergens het pad naar dat bestand opgeslagen ofzo?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Ik weet de naam van het bestand niet :)

Het irritante is dat ik veel Windows PC's beheer op werkplekken van mensen.
En dan vragen ze mij die achtergrond te veranderen en/of waar hij staat. En je staat best voor lul als je niet eens een Windows achtergrond kan vinden :D

Die registertip.. tsja ik weet dus niet hoe hij niet heet maar in het verleden heb ik het ooit wel een keer geweten en toen heb ik echt met registermonitors bij de hand zitten zoeken. Maar tevergeefs.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ctrl+F WallPaper in regedit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1