Asus vs MSI - 6800 Ultra gfx card

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers ,

Ik heb m'n nieuwe pc samengesteld :

Processors: 2 x Intel Xeon 3,0GHz (S604, 1MB, 800MHz FSB)
Moederbord: Asus NCCH-DL
Geheugen: 2 x 1GB ECC REG Infineon original PC3200
Primaire harde schijf: Western Digital Raptor WD740GD 73GB
Secundaire harde schijven: 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA
Behuizing: Cooler Master CM Stacker STC-T0
Voeding: Sharkoon silentstorm 480W ( is dit genoeg normaal ? )

( vooral afgeleid van de Best Buy van tweakers - workstation )

Ik heb hierbij een 24" van Dell zonet besteld.

Ik heb echter 1 probleem : grafische kaart

Ik heb deze besteld : Asus V9999Ultra Del/256mb Gf FX 6800 VIVO,DVI - http://www.asus.nl/products/vga/v9999ultra/overview.htm

Maar die is momenteel zeer slecht / niet te verkrijgen, de wachtlijst loopt hier op en je geraakt er gewoon niet aan. Nu stelt mijn leverancier mij dit voor : MSI NX6800 Ultra-T2D256
http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=595

Is deze kaart gelijkwaardig ? Of is een van de twee beter ? Ik kan geen review vinden met de betere ofzo ... Ik heb gewoon altijd al vertrouwd op asus omdat ze goede spullen hebben. Ik heb achter al een doorgebrand msi mobo gehad.

Daarom vraag ik dit aan de ervaren tweaker : voor welke gfx card moet ik gaan ? Of geef je mij een andere oplossing ?

Hopelijk zetten jullie me op de goede weg , alvast bedankt !

Greetz,
DiGiTi

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 11:23 . Reden: linkjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Je zal het verschil tussen beide kaarten niet merken, het zijn allebei uitstekende kaarten. Persoonlijk zou ik echter eerder voor een GT gaan, prijs/kwaliteit toch wat voordeliger, maar aan de rest van je systeem te zien is de prijs niet echt een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind at asus beter koelers heeft, maar als het nie om lawaai gaat dan kun je em wel nemen (of je zet er gewoon een VF700-cu op ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

asus heeft op de Ultra 2.0ns geheugen opzitten, ik weet niet hoe dat zit met MSI. Waarom ga je idd neit voor de 6800GT? Ik heb die ook. Echt super! Als ik een suggestie mag geven beste Belg (no offense!), dan zou ik voor de Leadtek gaan: uitstekende performance en uiterst goeie koeling.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:01:
ik vind at asus beter koelers heeft, maar als het nie om lawaai gaat dan kun je em wel nemen (of je zet er gewoon een VF700-cu op ;))
Ga je dit dan zo hard horen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deathchant schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:33:
asus heeft op de Ultra 2.0ns geheugen opzitten, ik weet niet hoe dat zit met MSI. Waarom ga je idd neit voor de 6800GT? Ik heb die ook. Echt super! Als ik een suggestie mag geven beste Belg (no offense!), dan zou ik voor de Leadtek gaan: uitstekende performance en uiterst goeie koeling.
Nog nooit van leadtek gehoord, maar kan ook aan mij liggen :)

Waarom wel voor die 6800GT gaan ? Ik veronderstel dat die Ultra toch beter is ... of heb ik het hier dan mis ?

Wat voor geheugen zit dan bv op de GT als er op de Ultra 2.0 zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is bullshit, op elke ultra zit 1.6ns geheugen, anders mogen ze het niet eens uitbrengen, anders zou de kaart al 100mhz overgeklokt zijn. ik heb zelfs 1.6ns gehuegen op mijn asus 6800GT extreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sowieso wat problemen met de performance van de 6800GT (XFX) en heb ook dual xeon. Ben nogsteeds bezig met het onderzoek waar het aan ligt. Misschien wel aan het feit dat hij de fsb moet delen en dan weet ik niet wat het nut is van een goede kaart.

PS: het hoeft niet aan de xeon's te liggen hoor maar bij mij valt het even zwaar tegen :)

als ik meer weet edit ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar voor mij gaat het nu vooral om de keuze ASUS vs MSI

Moet een van beide onderdoen voor de andere qua performance / geluid / ... iets anders ?
Of zijn het beide zowat dezelfde kaartjes en plakt er gewoon een andere naam op ?

Dus het gaat om de 8600 Ultra :)

En hopelijk krijg ik dan geen probs ermee ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou geluid vind ik zowiezo niet iets waar je je zorgen om moet maken, die PC met 2 van die bakplaten d'r in (kleine plaatjes), zal zowiezo nooit écht stil worden. Overigens is m'n ervaring met MSI videokaartkoelers érg goed. Vraag me niet naar de kwaliteit van de koelers die ze op chipsets (zoals m'n nForce3) zetten, maar van videokaarten hebben ze kaas gegeten.

Is het overigens niet beter om 4x512MB te nemen? Zodat elke processor z'n eigen geheugen in dual channel kan aanspreken?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik weet niet wat je van plan bent, maar waarom zo'n dure 6800Ultra erin? Kun je dan niet beter een ATi X800XT PE nemen? OF de X850XT PE AGP als die al beschikbaar is? De is goedkoper, of even duur, maar presteerd wel beter, behalve in Doom³. En of de 480W voldoende is weet ik niet, het is niet niks wat de moet gaan trekken. Maar het zit er een goede voeding uit, hoewel ik het gevoel krijg bij het zien van de pics op de review van Madshrimps dat het een gereleabelde Enermax is, omdat hij lijkt op mijn Noisetaker ;)

Prijzen: (uit de PW)
de MSI 6800Ultra: 519€
de Sapphire X800XT PE 2xDVi AGP: 455€

Ik had rap gekozen ;)

offtopic:
Ik ben geen ATi fanboy, ik ben zelf de trotse eigenaar van een 6800GT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prestatie verschillen tussen Asus en MSI zijn nog geen halve procenten. Dan is in de ene game de MSI sneller, en in een andere game de Asus. Alleen met een bechmark kun je merken welke sneller is en dan zal een van de 2 weer beter presteren in 3D Mark 03 en de ander in 05.
Wat een belangrijker verschil is zit um in de koeling: koelvermogen & geluidsproductie. Dat moet je even vergelijken uit verschillende reviews.
En als je toch 'over the top' wil gaan, zou ik een Gainward pakken, maar daar betaal je ook voor.

Edit:
Of zoals Skyline GT-R al aangeeft, waarom geen 800/850 XT PE erin:
1. Scheelt in de kosten, maar dat is zo te zien geen probleem bij jou
2. Presteerd gemiddeld in 8 van de 10 games beter, wel belangrijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

@Digiti

ik zei dat alleen de ASUS kaart van de 6800Ultra die 2.0NS heeft. Alle andere Ultra's hebben 1.6ns en ik dacht dat de MSI ook 2.0 had.
De GT's hebben allemaal 2.0ns. Alleen de Gainward 6800GT GS GLH niet. Dat is een 6800GT met 1.6ns.

Daarbij heeft asus een aluminium cooling single slot design, Leadtek heeft volledig koper en 2slot design.
Als je per se Asus of MSI wilt, ga dan maar voor asus. MSI heeft weliswaar koperen koeling, maar ik vertrouw asus iets meer op graphic card gebied.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Als die MSI sneller te leveren is, zou ik gewoon voor die gaan. MSI en ASUS zijn beide hele goede merken en verschil in prestatie is misschien 1% ofzo. De kwaliteit van de koelers op MSI kaarten is ook altijd erg goed, vaak beter dan die van nVidia zelf.
Pagina: 1