Toon posts:

Performance problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of mijn vraag in dit forum thuis hoort, maar ik heb het vermoeden dat mijn probleem te maken heeft met de onderdelen waar dit forum betrekking op heeft.

Ik heb een maand geleden een nieuwe pc gekocht (bij 4launch), en deze werkt prima...tot dat ik even een paar uur niets op mijn pc doe (aan laat staan) en 'm dan weer wil gebruiken. Alles gaat dan mega sloom: spellen zijn niet meer te spelen (haperen of starten niet eens meer op), programma's duren meer dan een minuut voordat ze opstarten, enz. enz. Mijn vorige pc, een athlon xp 2400 had hier totaal geen moeite mee, deze wel :S Wanneer ik mijn pc opnieuw opstart is het probleem weg!

Wie weet wat het probleem kan zijn?

De belangrijkste kenmerken van mijn 'setup':
Asus A8N-SLI Deluxe
AOpen Geforce 6600 256mb pci-e
AMD Athlon 64 3500+ Winchester
Corsair 2x512mb DDR SDRAM pc 3200 CL2,5
Maxtor 250GB Sata 150 16mb (6B250S0)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 11:02 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 14:05
welke processen draaien er dan? Hoeeel resources nemen die in beslag? Wat heb je zelf al gedaan om te kijken wat er mis is?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Kan vanalles zijn. Screensaver die blijft hangen. Defragger die je misschien (zonder dat je het weet) gescheduled hebt staan en is blijven loopen (gebeurt mij nog wel eens)?

Gewoon taakbeheer openen en kijken welk proces veel processortijd vreet en / of hangt, en vanaf daar verder werken.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dan hooguit laat draaien is e-mule en norton 2004, maar zelfs als ik deze afsluit dan doet ie na een tijdje niets gedaan te hebben sloom.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:06:
Kan vanalles zijn. Screensaver die blijft hangen. Defragger die je misschien (zonder dat je het weet) gescheduled hebt staan en is blijven loopen (gebeurt mij nog wel eens)?

Gewoon taakbeheer openen en kijken welk proces veel processortijd vreet en / of hangt, en vanaf daar verder werken.
Ik zal deze tip vandaag is gaan proberen en dan krijg je straks het resultaat :P Ik ben nogal een leek op dit gebied :/

Verwijderd

Topicstarter
Jullie denken niet dat het in de hardware zit? (of kan zitten)

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Deathchant

Don't intend. Do!

Hitman PRO of giant antispyware installeren. Kan spyware zijn (is mij eens gebeurd).
Idd raadzaam om CTRL+SHIFT+ESC te doen om je processen te bekijken. het kan zijn dat explorer.exe of iexplore.exe een 99% CPU load heeft. Dus gewoon killen die hap. Anders zou ik het niet weten.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
Deathchant schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:09:
Hitman PRO of giant antispyware installeren. Kan spyware zijn (is mij eens gebeurd).
Idd raadzaam om CTRL+SHIFT+ESC te doen om je processen te bekijken. het kan zijn dat explorer.exe of iexplore.exe een 99% CPU load heeft. Dus gewoon killen die hap. Anders zou ik het niet weten.
Ik ga het meteen doen. Nog een voorkeur voor een van deze twee programma's?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er is geen voorkeur ;) Het ligt er maar net aan wélke van die 2 de volledige CPU power voor z'n rekening neemt. Logisch, niet?

Maargoed, dit staat al min of meer in de FAQ van dit subforum uitgelegd: Mijn CPU verbruik is 100%, hoe komt dat? Doe er je voordeel mee :)

En het is hier op GoT de bedoeling dat je research pleegt voordat je een topic start. We kunnen helaas nergens uit de topicstart opmaken of je ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is dus niet de bedoeling hier op GoT.

Of je nu "noob" bent of niet, je kunt toch wel logisch nadenken en gebruik maken van de naslagwerken? Als je dat niet eens kunt, dan zou ik maar eens nadenken waarom dit het geval is ;) Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).

Inkoppertjes:
[search=performance problemen]
[search=computer traag]
[search=hoog cpu verbruik]
etc..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.