Toon posts:

graag tips over hoeveelheid geheugen.

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik hoop dat jullie mij willen helpen met de volgende keuze.
Ik ben momenteel bezig met het upgraden van mijn systeem maar heb wel te kampen met een zeer krap budget.
Ben in ieder geval van plan om een MSI NEO2 + Athlon64 3000+ aan te schaffen.
Ik heb nog een budget over van ongeveer 100,= euro voor intern geheugen.
Waar ik graag wat tips over wil hebben is het type en de hoeveelheid geheugen.
Waar ik voornamelijk de pc voor gebruik is spellen als C&C - Doom3 - WoWarcraft.

Kan ik dan het beste 1024 MB van een goedkoop merk kopen of zou 512 MB van een beter merk eerder aan te raden zijn.

Ik hoop dat jullie mij willen helpen.

Bedankt alvast.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Koop dan 2x 256 dual channel. Dat is het snelste in dit geval. Beter zou zijn om wat meer geld eraan uit te geven. Het is bijna eind van de maand!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zou voor 1024MB ram gaan en niet goedkoper dan Twinmoss gaan. Als programma's teveel ram verbruiken, dan zou de 512MB snel volgeraken en men begint te swappen. Dan wordt een stukje van de harddisk misbruikt als ram, de harddisk is 1000x trager dan je ram (ram heeft latencies zoals 7ns, terwijl de harde schijven eerder 8500ns accesstime hebben).

1latje van 1GB is genoeg en je kan nog sparen voor de 2de latje. Single channel is meer dan snel genoeg voor een singlecore Athlon 64. De dualcore Athlon64's hebben wel dual channel nodig, daarom draait een dualcore volgens de eerste benchmarks dubbel zo snel. Bij Intel zit hun FSB al vol, iedere keer dat ze de FSB sneller maken krijgen we winst (de processor zit nog altijd met de vingers te draaien). Als Intel dualcore zal niet veel sneller zijn dan hun singlecore. Daarom gaat Intel ook dual-FSB-chipsets maken en idd, Intel gaat gewoon de verouderde AMD 760mp-chipsets voor Athlon MP naäpen.

[ Voor 47% gewijzigd door rapture op 23-03-2005 10:48 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:50

Cyphax

Moderator LNX/AI
Waarschijnlijk heb je aan 512MB wel zat denk ik zo. Niet dat 1024MB je in de weg gaat zitten natuurlijk :P maar ik zou het met 512MB proberen en als je dan tekort komt (veel geswap) gewoon alsnog 512MB bij zetten.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Dit heeft niet veel met van welk merk te maken, maar eerder met de snelheid. Als je goed 512 geheugen wilt van( pc 3200 ) 200 mhz Wat dus gelijk loopt met de (fsb mag je het eigenlijk niet meer noemen) dan ben je denk ik net voor 100 euro klaar. Wil je een beetje lage latency,s hebben dan moet je met meer als 100 euro over de brug komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 10:46 ]

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 16:07
Mijn mening is dat je in dat geval (en er van uit gaande dat je niet gaat overclocken) beter voor de 1024MB "goedkoop" geheugen kunt gaan. Ditt omdat de hedendaagse games (waaronder O.A. Doom3 en WoW) toch wat meer capaciteit vragen. De meeste games hebben als required spec 512MB maar vaak is 1024MB al recommended.

Een overweging die je nog wel kunt maken is misschien: Je koopt nu 512MB "goed/duurder" geheugen en spaart nog even door voor de uitbreiding naar 1024MB. Zodra je het geld er wel voor hebt koop je alsnog een 2e dimm bij.

[EDIT:] Tijsje heeft gelijk in mijn ogen (lees: geeft een goed voorbeeld van een goede mogelijkheid)

[ Voor 11% gewijzigd door slash24 op 23-03-2005 10:48 ]

Verwijderd

Ik heb 2 schermen, en ben zéér actief WoW gebruiker. Ik speel wel eens met de taskman op m'n linkerscherm, en dan kan je mooi zien hoeveel geheugen het proces van WoW inneemt. In drukke gebieden zoals ironforge, of tijdens een lange griff vlucht, loopt dat tot vér in de 700MB. Wat dat betreft denk ik dat ik je zéker 1024MB kan aanraden. En een goedkoop merk doet vaak niet onder voor een duur merk. Heck, dure merken hebben ook goedkoop geheugen. Ik ben erg blij met m'n corsair value. Dat kocht ik in een tijd dat alle cheapass mem CAS3 was, dat was me iets té gortig, maar de zaak waar ik werk levert kingston value als cheap mem tegenwoordig (hoewel we ook V-DATA hebben soms), en dat is eigenlijk ALTIJD CAS2.5.

Ps:

Zeker als je ook nog eens thottbot, of een leuke kaart d'r bij open hebt op je linker scherm...

Verwijderd

Als je voornamelijk spellen speelt is een gigabyte geheugen echt geen luxe meer tegenwoordig. Vooral de laadtijden dalen significant. En als je toch geen overklok aspiraties hebt kun je best OEM geheugen kopen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:37:
Waar ik voornamelijk de pc voor gebruik is spellen als C&C - Doom3 - WoWarcraft.
Ga gewoon na wat de minimum geheugeneisen zijn voor deze games :) Dat staat gewoonlijk op de verpakking / in de handleiding van de Game beschreven. Zit daar bij voorkeur iets boven, aangezien het hier natuurlijk om minimumeisen gaat B)

Nogal wiedes, niet? Had je echt ook wel zélf kunnen bedenken/uitzoeken. Desnoods op de website van de gamefabrikant, mocht je de spellen toevallig illegaal in je bezit hebben.
Kan ik dan het beste 1024 MB van een goedkoop merk kopen of zou 512 MB van een beter merk eerder aan te raden zijn.
Raadpleeg voortaan de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum voordat je een topic opent. Hier in PMG zijn dat dus de PMG FAQ en het PMG Beleid. In de FAQ staat het volgende:
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Welk merk geheugen moet ik nemen?
Hoeveel geheugen heb ik nodig?

Een beetje inzet en initiatief wordt hier echt wel van je verwacht ;) Aangezien we dus op geen enkele manier uit de topicstart kunnen opmaken of je zelf ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden danwel uitgesloten met betrekking tot de vraagstelling, gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.