Heb gisteren m`n COM21 modem vervangen met de Motorola Surfboard 5100. Voordat ik aan de installatie begon was er niets mis met m`n verbinding. Heb het nieuwe modem geinstalleerd en na wat geploeter leek het alsof alles werkte, inclusief m`n sweex router die er nu tussen zit.
Helaas werdt al snel duidelijk dat er toch nog het een en ander mis is. M`n verbinding is enorm onstabiel. Pingen na de gateway gebeurd soms in 6 ms en dan weer in 300+ en regelmatig krijg ik zelfs timeouts om m`n oren gegooid. Het probleem lijkt wel erger als ik de verbinding daadwerkelijk gebruik (als ik aan het downloaden ben zie ik vaker timeouts).
Heb al van alles geprobeerd, ook de router er tussen uit halen en rechtstreek op m`n pc aansluiten en zelfs netwerkkaart geswitched, dit alles met hetzelfde resultaat. Ik weet zeker dat mijn kabels goed zijn, omdat ik vlak voordat ik aan de installatie begon nog lekker zat te internetten op m`n oude COM21 zonder problemen.
M`n signaal sterkte lijkt me ook in orde:
Downstream Value
Frequency 266000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level -2 dBmV
Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 19600000 Hz Ranged
Power Level 46 dBmV
Als ik de oude splitter gebruik heb ik wel een hoger Downstream Power Level:
Downstream Value
Power Level 9 dBmV
Maar dit verbeterd de situatie helaas niet.
Helaas werdt al snel duidelijk dat er toch nog het een en ander mis is. M`n verbinding is enorm onstabiel. Pingen na de gateway gebeurd soms in 6 ms en dan weer in 300+ en regelmatig krijg ik zelfs timeouts om m`n oren gegooid. Het probleem lijkt wel erger als ik de verbinding daadwerkelijk gebruik (als ik aan het downloaden ben zie ik vaker timeouts).
Heb al van alles geprobeerd, ook de router er tussen uit halen en rechtstreek op m`n pc aansluiten en zelfs netwerkkaart geswitched, dit alles met hetzelfde resultaat. Ik weet zeker dat mijn kabels goed zijn, omdat ik vlak voordat ik aan de installatie begon nog lekker zat te internetten op m`n oude COM21 zonder problemen.
M`n signaal sterkte lijkt me ook in orde:
Downstream Value
Frequency 266000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level -2 dBmV
Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 19600000 Hz Ranged
Power Level 46 dBmV
Als ik de oude splitter gebruik heb ik wel een hoger Downstream Power Level:
Downstream Value
Power Level 9 dBmV
Maar dit verbeterd de situatie helaas niet.
[ Voor 7% gewijzigd door scrappy.doo op 23-03-2005 10:38 . Reden: Andere splitter getest, geen oplossing. ]