Onstabiele verbinding na installatie surfboard

Pagina: 1
Acties:

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 16:44
Heb gisteren m`n COM21 modem vervangen met de Motorola Surfboard 5100. Voordat ik aan de installatie begon was er niets mis met m`n verbinding. Heb het nieuwe modem geinstalleerd en na wat geploeter leek het alsof alles werkte, inclusief m`n sweex router die er nu tussen zit.

Helaas werdt al snel duidelijk dat er toch nog het een en ander mis is. M`n verbinding is enorm onstabiel. Pingen na de gateway gebeurd soms in 6 ms en dan weer in 300+ en regelmatig krijg ik zelfs timeouts om m`n oren gegooid. Het probleem lijkt wel erger als ik de verbinding daadwerkelijk gebruik (als ik aan het downloaden ben zie ik vaker timeouts).

Heb al van alles geprobeerd, ook de router er tussen uit halen en rechtstreek op m`n pc aansluiten en zelfs netwerkkaart geswitched, dit alles met hetzelfde resultaat. Ik weet zeker dat mijn kabels goed zijn, omdat ik vlak voordat ik aan de installatie begon nog lekker zat te internetten op m`n oude COM21 zonder problemen.

M`n signaal sterkte lijkt me ook in orde:
Downstream Value
Frequency 266000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level -2 dBmV

Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 19600000 Hz Ranged
Power Level 46 dBmV

Als ik de oude splitter gebruik heb ik wel een hoger Downstream Power Level:
Downstream Value
Power Level 9 dBmV

Maar dit verbeterd de situatie helaas niet.

[ Voor 7% gewijzigd door scrappy.doo op 23-03-2005 10:38 . Reden: Andere splitter getest, geen oplossing. ]

• scrappy.doo
Heb nog even de oude modem aangesloten en toen was alles weer een stuk stabieler (gemiddelde ping naar tweakers.net: 28ms) daarna weer het nieuwe modem en meteen weer dramatische ping tijden ( gemiddelde naar tweakers.net: 128ms en 20% packet loss)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met de nieuwe splitter zijn je waardes perfect in orde, downstream power level hoort tussen -4 en +4 dBmV te zitten, SNR moet boven de 20dB zijn en de upstream power moet onder de 56dBmV zitten.

De 9dB met de oude splitter is zeer slecht, niet doen dus :z

Hoe ver van de AOP/wandcontactdoos staat die modem? Als het er al dichtbij zit, probeer het eens met de PC direct op de modem (kan zijn dat de router alsnog lastig doet). Helpt dat ook niet, even je provider contacteren (welke is dat trouwens...?)

Oslik blyat! Oslik!

• scrappy.doo
Zoals ik al had vermeld:
scrappy.doo schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:30:
Heb al van alles geprobeerd, ook de router er tussen uit halen en rechtstreek op m`n pc aansluiten en zelfs netwerkkaart geswitched, dit alles met hetzelfde resultaat.
M`n provider is wanadoo.

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 22:34

theezeefje

Poehee

dion_b schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:47:
.... (welke is dat trouwens...?)
Aan de frequenties te zien vermoedelijk Casema / Wanadoo Cable B)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 22:34

theezeefje

Poehee

dion_b schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:47:
Met de nieuwe splitter zijn je waardes perfect in orde, downstream power level hoort tussen -4 en +4 dBmV te zitten, SNR moet boven de 20dB zijn en de upstream power moet onder de 56dBmV zitten.

De 9dB met de oude splitter is zeer slecht, niet doen dus :z
Mwah, komt idd aardig in de richting, echter 9dBmV Downstream is niet optimaal, maar zeker niet ZEER slecht :)

komt gewoon omdat bij Com21 versterkertjes geleverd werden, en bij Docsis niet, die dingen zijn passief, daardoor krijg je demping, meestal zo'n 10 dB.

Echter, het feit dat je een minder stabiele verbinding hebt, is niet zoals het hoort :)
Toch even met Casema bellen, snelste oplossing :7

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• scrappy.doo
ik merk trouwens dat het helemaal fout gaat als ik iets probeer te uploaden, dan komt er ineens bijna niets meer door, maar goed ik zal wel in de telefoon klimmen.

[ Voor 9% gewijzigd door scrappy.doo op 23-03-2005 20:56 ]

• scrappy.doo
Heb net gebeld, schijnt iets mis te zijn met het casema netwerk en moet vanzelf weer goed komen. Fijn dat het niet aan mij ligt, maar irritant dat je moet wachten en niks kan doen.
Pagina: 1