Toon posts:

6600 NON GT vs AT X600XT

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb effe de volgende vraag. ik sta voor het dilema om een nieuwe VGA kaart te kopen
Namelijk.

de Aolus 6600 voor € 171
of
de Saphire X600XT voor € 151

de kaarten hebben allebei 256 mb geheugen.
Het prijs vershil is ook erg weinig.
ook qua prestaties lukt het met de kaarten om 3d mark 2003 goed door te komen
de 6600 GT is wel veel sneller als de X600XT maar deze kaart vind ik te warm worden.
welke kaart is qua prestatie beter ?

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Je zou toch ook een 6600GT kunnen kopen en een stillere/betere koeler? Die kaart is beter dan beide genoemde kaarten. En misschien wordt hij warm...maar daar zou je zelf ook wat aan kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat de GT veel sneller is bijna 2 x zo snel in 3 d mark maar ik heb 2 x een Aolus 6600 GT zien sneuvelen,
dus zou ik die niet graag willen en jah zelf koeling erop zetten zie ik ook niet zitten .
ik wil gewoon weten welke nou qua stabbiliteit en snelheid beter is

Verwijderd

Alles kan kapot gaan, maakt niet uit wek merk of wat de prijs was, daar moet je je niet door laten leiden. Je hebt toch gewoon garantie? Neem je geen A-open maar bv een Leadtek, een topmerk. Het zou zonde zijn de 6600GT te laten liggen imho.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 11:15 ]

Verwijderd

6600 = nieuwe generatie, de X600XT is niets meer dan een PCI-E 9600-XT. Ongelukkige naamkeuze. Vergelijk het eens met een X700, en kom dan nog eens terug.

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt voor de antwoorden maar
welke van de kaarten denken jullie die sneller is
de 6600 of de X600XT

Verwijderd

Ik denk niet, ik wéét dat die 6600 sneller is. Dat ís nou eenmaal een nieuwere generatie kaart, terwijl de X600XT een 9600XT is in PCI-E jasje.

Overigens: dit had je zelf kunnen uitzoeken. Tom's hardware VGA charts?

Overigens denk ik dat je, mocht je beslissen voor de X600XT te gaan, beter een 128MB variant kunt nemen, die is sneller. Of schaf een 6800LE of 6600GT aan, die zijn weer sneller.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 12:50 ]

Verwijderd

Btw. een 6600GT is sneller en bijna net zo goedkoop en over die warmte, daar zou ik me niet zoveel zorgen overmaken.
De koeler die ze op een videokaart doen is altijd goed genoeg om te zorgen dat hij niet overhit raakt.
Mja over die andere kaarten zou ik ook zeggen dat je maar een paar reviews gaan lezen, dan kom je er wel achter. ;)
Remember Google is your friend :9

Verwijderd

Waarom wil je een andere video kaart bij je systeem spec's staat dat je een Geforce FX 5950 Ultra hebt.... die is toch snel genoeg?? denk eerder dat jeje cpu + mobo moet vervangen wil je meer prestatie hebben.....

Verwijderd

Topicstarter
nej is niet voor mij lol ,

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Overigens is dat VEEL te veel geld voor een 6600!!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

De standaard 6600 is een kaart met PS3.0/SM3.0, wat iets meer toekomstbestendig is als PS2.0 (het is een flink uitgebreide instructieset), maar deze chip is te zwak om daar met voldoende snelheid gebruik van te maken (mits je hem in SLI zet natuurlijk)

Maar hij is ook uitgerust met 8 Pixelpipelines en een nieuwe architectuur, ten opzichte van een oude 9600-architectuur in de X600 (die overigens érg degelijk is) die er slechts 4 heeft.

Je zal zien in alle benchmarks dat de 6600 gehakt zal maken van de X600 naarmate de grafische instellingen hoger worden. Makkelijke keuze dus, lees voortaan eerst eens een benchmark op Tomshardware.com ofzo, voordat je hier aankomt met zulke vragen die met een klein beetje initiatief érg makkelijk zelf te beantwoorden zijn.

Voor de rest veel succes met je aankoop!

Verwijderd

Ja ik zou ook voor die 6600 gaan, maar nu nog niet:>> bijdehandjes maken de AGP versie duurder dan de PCI-E ja DACCHH!!

Daar gaat ik nie aan beginnen! Dan w8 ik wel een paar weken/maanden ja toch.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:03:
Ja ik zou ook voor die 6600 gaan, maar nu nog niet:>> bijdehandjes maken de AGP versie duurder dan de PCI-E ja DACCHH!!

Daar gaat ik nie aan beginnen! Dan w8 ik wel een paar weken/maanden ja toch.
Bijdehandjes niet, de extra bridgechip wel. Hogere produktiekosten, duurdere kaart. Simpel, toch?

En dag spel je met een g.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 12:29 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is gewoon een kwestie van even wat revies lezen, dan kan je debeste keuze voor jezelf meestal vrij snel maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.