Toon posts:

[MySql] subquery in fulltext search?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met een mysql (sub)query, ik heb een documenten beheer systeem gebouwd dat pdf, xls, doc en txt files door kan zoeken via de fulltext search, alles werkt alleen heb ik 1 probleem.

Een auteur die een document plaatst en daarna misschien update (lees niet overschrijven maar bij plaatsen) kan dus 1 of meerdere documenten hebben, nu wil ik alleen maar in het laatst toegevoegde documente de fulltext searc doen.

Ik heb 3 tabellen (meer maar niet relevant :))

documenten(niet belangrijk bevat alleen de titel waar verschillende auteurs onder kunnen vallen.

fulltekst bevat de revisionID en fulltekst

revisions bevat docID, inserteDate, auteurID etc etc

Nu is mijn vraag hoe ik met de onderstaande query (of een andere) alleen de laatste toegevoegde documenten door kan zoeken met een subquery of what ever ik weet het niet meer.
PHP:
4
5
6
7
8
9
10
<?php
SELECT fulltekst.ID, fulltekst.docID, fulltekst.fullTekst, documents.name, revisions.orgFileName, revisions.fileName, revisions.type, revisions.size, revisions.release,
                  MATCH (fulltekst.fullTekst) AGAINST ('".$search."' WITH QUERY EXPANSION) as score 
                  FROM fulltekst, documents, revisions  
                  WHERE MATCH (fullTekst) AGAINST ('".$search."' WITH QUERY EXPANSION)
                  AND documents.ID=fulltekst.docID AND revisions.ID=fulltekst.revisionID";
?>

Thanks i.a.

edit:
en ja ik heb dit eerder gepost maar nu duidelijk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 09:55 ]