Dit topic open ik om hopelijk even wat wijzer te worden omtrent het probleem.
Wij zijn aangesloten bij xs4all middels het power abbonoment voor internet op de werkstations.
Onze hosting provider (www.i-host4-u.net) verzorgt onze mail en het dns domein vlieg.nl.
Sinds afgelopen maandag hebben we problemen met het versturen/ontvangen van e-mail. Op het ene moment lukt het wel andere moment lukt het niet.
Ik heb contact gehad met de helpdesk van xs4all en i-host4u.nl. Beide geven aan geen problemen
te kennen en dat de systemen goed draaien.
Wat me opvalt is dat middels het dos commando NSLOOKUP het volgende naar voren komt.
Het lukt dus af en toe wel en af en toe niet om het domein vlieg.nl te resolven.
De dns server van bvb demon heeft hier weer geen last van.
Dit heb ik gemeld aan xs4all voor maar die geven weer aan dat ik bij i-host4u moet zijn en visa versa.
Mijn kennis omtrent dit probleem schiet tekort, bij wie moet ik nou zijn?
Wij zijn aangesloten bij xs4all middels het power abbonoment voor internet op de werkstations.
Onze hosting provider (www.i-host4-u.net) verzorgt onze mail en het dns domein vlieg.nl.
Sinds afgelopen maandag hebben we problemen met het versturen/ontvangen van e-mail. Op het ene moment lukt het wel andere moment lukt het niet.
Ik heb contact gehad met de helpdesk van xs4all en i-host4u.nl. Beide geven aan geen problemen
te kennen en dat de systemen goed draaien.
Wat me opvalt is dat middels het dos commando NSLOOKUP het volgende naar voren komt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Microsoft Windows 2000 [versie 5.00.2195] (C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp. U:\>nslookup Default Server: resolver.xs4all.nl Address: 194.109.6.66 > vlieg.nl Server: resolver.xs4all.nl Address: 194.109.6.66 Non-authoritative answer: Name: vlieg.nl Address: 213.247.44.94 > vlieg.nl Server: resolver.xs4all.nl Address: 194.109.6.66 *** resolver.xs4all.nl can't find vlieg.nl: Server failed > |
Het lukt dus af en toe wel en af en toe niet om het domein vlieg.nl te resolven.
De dns server van bvb demon heeft hier weer geen last van.
Dit heb ik gemeld aan xs4all voor maar die geven weer aan dat ik bij i-host4u moet zijn en visa versa.
Mijn kennis omtrent dit probleem schiet tekort, bij wie moet ik nou zijn?