[XP] Probleem installeren .NET Administration Tools 2003

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 09:52
Hallo,

Ik heb het volgende probleem en hoop eik dat iemand hier mij kan helpen om dit op te lossen.

Ik heb een PC met Windows XP, incluïs ServicePack 2 en alle updates.
Tot vorige week werkte mijn pc prima. Ineens waren er wat problemen (welke ik niet verder ga toelichten hier, nogal offtopic enzo) en heb ik mijn lokale profiel weggeknikkert.

Probleem is nu dat alle tools die in de .NET administration tools pack 2003 zitten (zoals bv Active Directory Users & Computers) het niet meer doen.
Bij het opstarten krijg ik de melding dat hij het opnieuw gaat installeren en na een paar tellen krijg ik de volgende meldingen:

http://img163.exs.cx/my.p...img163&image=error2lx.jpg

Ik heb op de site van windows opnieuw de laatste versie gedownload, maar krijg ook tijdens het installeren van die versie bovenstaande foutmeldingen.
Nu las ik op de windows site ergens dat je eerst alle voorgaande versies moest deïnstalleren.
Probleem is echter dat ik ook tijdens het deïnstalleren (je raad het al) weer bovenstaande meldingen krijg!

Hier kwam ik een update tegen voor als de .NET admin pack niet werkt op XP, maar die verhelpt het probleem ook niet helaas.

Via google en de knowledge-base van MS kom ik niet echt verder.
Het zou toch wel handig zijn als ik dit weer aan de praat krijg (ivm gebruikers aanmaken, passwords resetten, etc etc etc).

Iemand enig idee hoe ik dit weer werkend krijg? :)

• vosss
Niemand? Misschien dat iemand in het netwerk subforum dit wel weet (aangezien je op een standalone windows computer dit eigenlijk niet gebruikt)

Zou een moderator zo vriendelijk willen zijn om hem te verplaatsen? :*

• vosss
iemand?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
welke problemen had je met je pc dan vorige week :? (welke je niet wilt toelichten, maar welke waarschijnlijk de oorzaak zijn dat je dit probleem hebt)

A wise man's life is based around fuck you

• vosss
Erik schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:37:
welke problemen had je met je pc dan vorige week :? (welke je niet wilt toelichten, maar welke waarschijnlijk de oorzaak zijn dat je dit probleem hebt)
Ik betwijfel het, maargoed.
Ik had problemen met het laden van java pagina's in IE als ik onder mijn naam ingelogd was.
Onder een andere naam had ik geen problemen met java.

Dus toen heb ik mn lokale profiel weggegooit.
En nu kan ik dus .net administration tools niet meer installen :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens het Windows Server 2003 Administration Tools Pack geinstalleerd? .NET was de werknaam, Server2003 de uiteindelijke naam :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• vosss
sanfranjake schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:11:
Heb je al eens het Windows Server 2003 Administration Tools Pack geinstalleerd? .NET was de werknaam, Server2003 de uiteindelijke naam :)
Jep, dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Verwijderd

probeer de MSI Cleanup utility eens om alle verwijzingen naar het adminpack te verwijderen en probeer dan de installatie nog eens.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;290301

• vosss
Dankje. Ik ga het meteen proberen, brb of het gelukt is :)

=edit=
Te gek, het werkt! Bedankt man (of vrouw natuurlijk)
Ik zie dat je daar alles wat ooit met de windows installer geïnstalleerd is helemaal kan verwijderen.
Handig, die ga ik meteen bij mn favorieten zetten; ik kende hem nog niet.

:>

[ Voor 69% gewijzigd door vosss op 31-03-2005 10:04 ]

Pagina: 1