Toon posts:

[CVS] Hoe werkt het nou eigenlijk? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik wil nu op school makkelijk met mijn teamgenotne kunnen werken aan een php project.
Alleen alles gaat doorelkaar.
Ik heb wat gelezen over winCVS.
Wat is de werking hier nou precies van?
Is er dan een wincCVS client en server?
En heeft iemand nog een goede uitleg over de client en server als dat bestata en goede installatie toturial?
Ik heb me al rot gezocht op het forum en vond alleen veel over linux, aangezien ik daar geen verstand van heb zoek ik iets voor windows dus.
Hopelijk kan iemand me wat informatie bijbrengen,

Met Vriendelijke Groet,

Richard

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

CVS home.
Je zou eens een naar Subversion kunnen kijken.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
k,
maar er bestata dus een cvs Server.. en client?
moet die client dan ook CVS installeren?
Ik snap die werking niet echt, en heb het nergens kunnen vinden ook niet op wincvs.org

Verwijderd

CVS is opzich een prima stukje software, het is alleen niet de oplossing voor je probleem maar slechts een hulpmiddel.
Op https://www.cvshome.org/ staat precies wat je ermee kan en wat het je te bieden heeft.
Hier staat een kleine uitleg over hoe cvs nt te installeren: http://www.devguy.com/fp/cfgmgmt/cvs/cvs_admin_nt.htm

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is op zich best wel basic en goed te vinden als je even zoekt; maar evenwel is het niet slecht om hier aan informatie-uitwisseling te doen ;)

CVS is gewoon een protocol tussen een server en een client. Sommige IDE's hebben ook een CVS client geintegreerd; waardoor je die software dus niet erbij hoeft te installeren. CVS is verder niets meer dan een versiebeheersysteem; dus de mogelijkheid om versies van software bij elkaar te houden :)

CVS werking > [CVS] Hoe werkt het nou eigenlijk? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Als je nu gaat beginnen met CVS kan je denk ik veel beter met Subversion aan de gang gaan. Makkelijker in het gebruik, meer mogelijkheden.

Rustacean

Pagina: 1