groot probleem met partition magic 8.0.5 (11117 error)

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
situatie is als voglt:

ik heb 3 harddisken:

c= 10 gb
d=50gb
e=40gb
f=40gb
g=80 gb
h=80gb

ok e en f en g zijn NTSF. rest fat 32.

c en d zijn 1 disk
e en f zijn 1 disk
g en h zijn 1 disk

om het geheel wat overzichterlijker te maken wilde ik e en f mergen met partition magic 8.0.5. dit ging allemaal lekker met mergen enzo tot ik windows opstart en opeens merk dat mijn f station pleite is. hij zou in een map e:\aaa moeten komen maar dat is dus niet gebeurd>??

als ik bij systeembeheer (heb winxp pro) computerbeheer/schrijfbeheer kijk zie ik schijf f staan als lichtgroene schijn met 40 GB VRIJE!!! schijfruimte.. damned ben ik opeens alles kwijt, grr. (ok ik weet dat er mogelijkheden genoeg zijn om ze terug te krijgen)

ik krijg foutmelding 11117 als ik partition magic 8 opstart.

even erbij vermelden dat ik norton ghost had draaien, deze heb ik nu snel er afgehaald om te kijken of het hier misschei aan lig

wie kan mij helpen?

• Tennisbal
niemand die een oplossing heef

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

heb je al es in de knowledge base of help file van PM gezocht op die foutmelding? Normaal staan er daar toch al wat... En anders heb je nog altijd google?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Tennisbal
Borromini schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:48:
heb je al es in de knowledge base of help file van PM gezocht op die foutmelding? Normaal staan er daar toch al wat... En anders heb je nog altijd google?
het schijnt een algemene onduidelijke error te zijn. dus daar heb ik weinig aan

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:20

The Third Man

The Third Jellyfish

11117 = 1117 = Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat.

Heb je de nieuwste drivers? Niet toevallig een oude IAA draaien? Wat is de SMART status van de schijf? Al een diagnostic tool eroverheen gehaald? Kortom een hoop FAQ tipjes die je nog kan proberen.

• Tennisbal
Lekkere Kwal schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:00:
11117 = 1117 = Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat.

Heb je de nieuwste drivers? Niet toevallig een oude IAA draaien? Wat is de SMART status van de schijf? Al een diagnostic tool eroverheen gehaald? Kortom een hoop FAQ tipjes die je nog kan proberen.
iaa?? heb hem gecontroleerd met schijfcontrole en geen fouten ontdekt.

maar mijn vraag is meer hoe ik die partitie MET data terug krijg (easy recovery?, vind het geen nette oplossing maarja

• Tennisbal
ik ben er net opeens achter gekomen dat een van mijn schijven als SCSI device wordt gezien? terwijl het toch echt een IDE app. is?

• Tennisbal
* update:

met easy recovery 6.03 kan ik zien dat er 42 GB vrije ruimte is. Ik kan bv een rar bestand terug hallen, maar dan komt hij in dir.29 in een folder. ik heb dus het idee dat er niks gebeurd is en dat alleen de partitie table beschadigd is ofzo.

helaas kan ik partition magic 7 en/of 8 niet meer opsturen. damned. wat nu?

• Tennisbal
mbv van de search heb ik een ander proggie gevonden:testdrive. Ik heb het idee dat de kapot is.

met analyse krijg ik: partition sector does not have the endmark 0XAA55.

wat moet ik nu doen?

bij analyse geeft hij aan dat de partitie niet gerecoverd worden omdat de harddisk te klein schijnt te zijn?

damned echt vaag

[ Voor 26% gewijzigd door Tennisbal op 23-03-2005 17:05 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:20

The Third Man

The Third Jellyfish

Je moet (zoals ik hierboven al zei) controleren of je hdd fysiek nog in orde is dmv een diagnostic tool en/of een progje dat de SMART status kan uitlezen. Wellicht dat je met iets als Norton Disk Doctor nog het partitietabel kan fixen mocht de schijf fysiek ok zijn.

• Tennisbal
Lekkere Kwal schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:33:
Je moet (zoals ik hierboven al zei) controleren of je hdd fysiek nog in orde is dmv een diagnostic tool en/of een progje dat de SMART status kan uitlezen. Wellicht dat je met iets als Norton Disk Doctor nog het partitietabel kan fixen mocht de schijf fysiek ok zijn.
hij is niet kapot zoals ik al aangegeven heb. Probleem is volgens mij dat de mrt niet goed volgeschreven is ofzo. ik heb met testdisk de partitie wel terug kunnen krijgen, maar hij is niet benaderbaar

gvd

• Tennisbal
heb de f maar geformateerd. zodat hij wel weer beschikbaar is. Ik hoop dat ik met easy recovery de hele schijf terug kan krijgen maar ik vrees het ergste.

ik vind het trouwens jammer en raar dat er zo weinig mensen reageren? is het zo'n moeilijk probleem? En nu niet zeggen dat de schijf kapot is want daar ligt het niet aan.

Verwijderd

bij het mergen van schijven ... het risoco is bekent

maar zowieso als je gaat "SPELEN" met schijven / partities altijd back-up maken!

EDIT: zorg dat je niks op die f-schijf zet, dan heb je nog de grootste kans dat je data terug kan krijgen. Dat lukt niet meer als je er iets overheen gaat schrijven!!!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 12:03 ]

• Tennisbal
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:02:
bij het mergen van schijven ... het risoco is bekent

maar zowieso als je gaat "SPELEN" met schijven / partities altijd back-up maken!

EDIT: zorg dat je niks op die f-schijf zet, dan heb je nog de grootste kans dat je data terug kan krijgen. Dat lukt niet meer als je er iets overheen gaat schrijven!!!
heb het al half opgegeven, weet dat ik natuurlijk die f leeg moet laten. met easy recovery haalde ik wel wat terug maar dan zit je nog te kloten met die dir's die aangemaakt worden.

heb maar format gedaan en merge in dos. werkt nu perfect.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
En je hebt de OM FAQ al gelezen? Met name het stukje over data terughalen?
OM FAQ / Beleid

[ Voor 21% gewijzigd door Jimster op 24-03-2005 12:41 ]

Verwijderd

Allo allemaal

Ik heb nu ook last van het zelfde probleem !!!

Is er misschien al een antwoord op bekend voor wat je er tegen moet doen, want ik vindt het toch
zonde om een schijf van 40 gig met data te moeten formateren ?!?!
Pagina: 1