Hallo,
Ik probeer met de DB package uit de php PEAR library te connecten met de optie portability om de comptabiliteit te vergroten. Dit is de code:
Ik krijg deze error:
Ik las ergens dat het aan een te oude PEAR versie kon liggen maar ik heb alle libraries geupdated met "pear upgrade-all".
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik gebruik trouwens MySQL 4.1.10a. Het blijkt dat je als phptype 'mysqli' moet gebruiken. Nu geeft hij de volgende melding:
Ook hier heb ik op gezocht en de oplossing zou moeten zijn om de volgende regel in php.ini te zetten:
Maar dit lost het niet op. Wie weet hoe het wel moet?
Ik probeer met de DB package uit de php PEAR library te connecten met de optie portability om de comptabiliteit te vergroten. Dit is de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <?php // Inlcude configuration file require (dirname (__FILE__).'/config.php'); // Include the DB package from the PEAR library require ('DB.php'); // Setup database connection $dsn = array ( 'phptype' => 'mysql', 'username' => $_CONFIG['db_user'], 'password' => $_CONFIG['db_pass'], 'hostspec' => $_CONFIG['db_host'], 'database' => $_CONFIG['db_name'] ); $options = array ( 'debug' => 2, 'portability' => DB_PORTABILITY_ALL, ); $db =& DB::connect ($dsn, $options); if (PEAR::isError ($db)) die ($db->getMessage()); ?> |
Ik krijg deze error:
code:
1
| DB Error: unknown option portability |
Ik las ergens dat het aan een te oude PEAR versie kon liggen maar ik heb alle libraries geupdated met "pear upgrade-all".
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik gebruik trouwens MySQL 4.1.10a. Het blijkt dat je als phptype 'mysqli' moet gebruiken. Nu geeft hij de volgende melding:
code:
1
| DB Error: extension not found |
Ook hier heb ik op gezocht en de oplossing zou moeten zijn om de volgende regel in php.ini te zetten:
code:
1
| extension=php_mysqli.so |
Maar dit lost het niet op. Wie weet hoe het wel moet?
[ Voor 37% gewijzigd door Slagroom op 23-03-2005 00:43 . Reden: mysqli gedoe toegevoegd... ]