Ik krijg Win XP niet geïnstalleerd icm. LSI MegaRAID 320-2X

Pagina: 1
Acties:

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik ben nu al een hele avond bezig geweest om te proberen Windows XP op een RAID configuratie op de LSI MegaRAID 320-2X te installeren maar het lukt me niet, wat ik heb geprobeerd:

De drivers van LSI gebruiken (icm. F6 drukken in installatie),
Omdat de installatie melding gaf over vele schijven die gevonden waren, maar niet kon initialiseren omdat ze allemaal dezelfde grootte/naam hadden dus ik dacht ik koppel alles af behalve de array waar ik XP op wil hebben, NO GO.

Nog iets geks:

Als ik die driver diskette gebruik heb ik de keus op S drukken (om je eigen driver te gebruiken) of om op ENTER te drukken om met de Win XP driver verder te gaan, maar ik mag niet eens op S drukken, als ik op S druk (ongeacht oe vaak) gebeurt er niks, ik kan dus alleen op ENTER drukken en kan dus alleen zonder drivers verder :S

Wie o wie kan mij de oplossing bieden, is er bv. een manier om de drivers te slipstreamen?
Heb ik eindelijk een toppie systeem, kan ik er niks mee omdat XP niet mee wilt werken...

[ Voor 4% gewijzigd door Lennieboy83 op 22-03-2005 23:15 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik doe het ook vaak zo, alles afkoppelen behalve waar xp op komt, krijg je ook geen potentieel gezeik met driveletters.

Je array is wel goed? Dus geinitialiseerd op/door de controller? (zo moet het iig op de elite 1600, na een array bouwen moet je initialiseren in de lsi bios)

En de drivers staan goed op het floppy, niet in subdirs enzo, dat heeft bij mij ook wel eens problemen gegeven?

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 22-03-2005 23:20 ]

specs

• Lennieboy83
Over de driverfloppy: dat zit echt wel goed geen subdirs, ik kan de kaart gewoon uit de lijst selecteren, hij controleert de driver en zegt zelfs dat de mijne nieuwer is, maar toch wilt ie m niet pakken.

Ik heb de schijven laten initialiseren, maar misschien ben ik wel fout geweest met quick initialise, ik zal vanmiddag eens verder kijken.

• Lennieboy83
Nou het lukt dus echt niet, ik krijg nog steeds dezelfde vervelende melding ookal initialiseer ik de schijven volledig, hij wil mijn drivers ook niet pakken, ik weet het niet meer....

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
oudere versie driver geprobeerd? floppy hardware werkt goed?

mischien kijken of een ander OS wel installeerd?

femme had ook zo' kaart die weet vast nog wel een tip en een truuk ;)

[ Voor 25% gewijzigd door maratropa op 23-03-2005 17:02 ]

specs

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Probeer eens op de E ipv. de s te drukken, volgens mij is dit een bug in de XP setup.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik dit ook eens gehad.

• Lennieboy83
Het is eindelijk toch opgelost, er zit een fout in het menu van de installatie van Windows XP, nl. als je op F6 hebt gedrukt komt later dat scherm dat je de diskette erin moet doen, dat werkt ok, je kan de kaart selecteren, daarna zegt ie dat Windows XP zelf al een driver heeft, niet dus! als je toch door wilt gaan moet je op S drukken, nou die toets werkt van geen kanten, ik heb dus de Quick reference van LSI gelezen en daar staat druk op E dus ik dat doen en het werkt ook nog! :) ik dolblij dus, het enige dat er toen gebeurde is dat de installatie een melding gaf van dat de drivers niet gesigneerd waren, maar tuurlijk werken de drivers, dus gewoon doorgaan geklikt...al met al werkt het dus toch!

Gladiool alsnog bedankt voor je hulp!
Pagina: 1