ADSL disconnect (soms) na verbinden IRC

Pagina: 1
Acties:

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-04 20:18

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Ik heb een LAN achter een E-tech ADSL multipc router via Zonnet. In het LAN staat een server die via IRC met een willekeurige EFNET server verbindt. Dit gaat over het algemeen goed, maar van tijd tot tijd gaat het bij een reconnect naar de EFNET server mis: De WAN verbinding gaat dan down en alleen een reboot van de router kan de connectie met internet herstellen.

Ik heb verder geen problemen met dit apparaat, misschien dat ik daarom ook moedeloos wordt van dit probleem... want weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?

Overigens: ik heb firmware versie CX82xxx_4.1.0.21 op de router staan.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp heb je het probleem alleen wanneer je IRC gebruikt ?

Dit lijkt me onmogelijk

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 17:34:
Dus als ik het goed begrijp heb je het probleem alleen wanneer je IRC gebruikt ?

Dit lijkt me onmogelijk
Goh, bedankt....

Misschien nog wat info :De ident (poort 113) op de router staat naar de server geforward.
Ik heb het nooit als ik dezelfde server/netwerk probeer vanaf mijn werkstation en eigenlijk maar de helft van de tijd als ik het doe op de server, maar toch: die router hangt!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Vandaag weer :( Server moest herstart worden en bij opstarten connect ie automatisch met EFNET. Pats -> ADSL disconnected :'(

Het gebeurt echt alleen bij IRC op die server... iemand hier meer ervaring mee?