Toon posts:

Werkt windows nog normaal straks?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb op mijn P4 op de C-schijf nu te weinig ruimte om WinXP netjes te kunnen laten draaien. Heb nog maar 100 MB over! nu wou ik met Partition Magic 8.0 de C-schijf vergroten door van de E-schijf (zelfde fysieke HD) wat ruimte te lenen. maar nadat de pc opnieuw is opgestart en verder wilt gaan met de partitie-taken, geeft ie aan ERROR 100: BAD PARTITION TABLE.

nu dacht ik het anders te kunnen oplossen... eerst wou ik een ghost maken van de C-schijf waarna ik die schijf her-partitioneer en daarna de ghost terug zetten... kan windows xp dit aan? of moet ik dan WinXP opnieuw installeren?

Ik heb
Windows XP prof (SP2)
P4 3.0GHz
512MB intern
1x 40 GB maxtor schijf
1x 60 GB maxtor schijf

partition magic 8.0

alvast bedankt! :D

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:52

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als je NU een ghost maakt, terwijl je een bad partition table hebt, zal je daar niet veel mee opschieten, lijkt mij. Zorg eerst maar eens dat dat goed werkt.
Maar dan nog, een ghost zet de partitie terug en niet DE INHOUD van de partitie. Maw, als je een ghost van een 4gb partitie maakt, zet-ie diezelfde 4gb partitie terug op de schijf, ongeacht je daar net een 10gb partitie op hebt gemaakt.
Lijkt me dat je mag gaan formatteren en een betere partitie-indeling mag gaan maken en windows opnieuw moet installeren.

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:51:
Als je NU een ghost maakt, terwijl je een bad partition table hebt, zal je daar niet veel mee opschieten, lijkt mij. Zorg eerst maar eens dat dat goed werkt.
Maar dan nog, een ghost zet de partitie terug en niet DE INHOUD van de partitie. Maw, als je een ghost van een 4gb partitie maakt, zet-ie diezelfde 4gb partitie terug op de schijf, ongeacht je daar net een 10gb partitie op hebt gemaakt.
Lijkt me dat je mag gaan formatteren en een betere partitie-indeling mag gaan maken en windows opnieuw moet installeren.
en heb je misschien een idee hoe het komt die bad-partition table-foutmelding? O-)

*EDIT*

bij PM 8 kan je in een PDF file opzoeken wat fout 100 betekend...
ik krijg Adobe acrobat reader niet geinstalleerd... omdat ik te weinig ruimte heb op de c-schijf |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 22:54 ]

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 06:55
Mad Marty schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:51:
Nee hoor je kan met ghost wel de grote van de partities veranderen, heb dit vorige week nog gedaan en dit werkte prima.

Edit
Probeer anders de DOS versie van PM eens, ik heb hier zelf betere ervaringen mee dan met de Windows versie.

[ Voor 8% gewijzigd door Tijsje op 22-03-2005 23:17 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:52

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:53:
[...]

en heb je misschien een idee hoe het komt die bad-partition table-foutmelding? O-)

*EDIT*

bij PM 8 kan je in een PDF file opzoeken wat fout 100 betekend...
ik krijg Adobe acrobat reader niet geinstalleerd... omdat ik te weinig ruimte heb op de c-schijf |:(
Het wijzigen van partities is niet echt aan te raden, wanneer hier al vanalles op staat en daar wordt volgens mij door PM ook voor gewaarschuwd. Er kan iets fout gaan bij het schrijven van de partitie-info, reboots terwijl de partitie-info nog niet goed is weggeschreven, of noem maar op. Vandaar dat je ook gevraagd wordt om rescue-diskettes te maken, dus probeer daar eerst eens mee te redden wat er te redden valt (je hebt toch wel die rescue-diskettes gemaakt, eh?).
En bad-partition betekent gewoon dat de partitie-informatie corrupt is. Je computer kan dus niet meer opmaken hoe de partities verdeeld zijn over de schijf ed.
Tijsje schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:55:
[...]

Nee hoor je kan met ghost wel de grote van de partities veranderen, heb dit vorige week nog gedaan en dit werkte prima.
Oi, das fijn! Wist ik nog niet :)

Rail Away!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50

sus

is druk :+

Maak dan eens ruimte vrij op je schijf: Prullenbak leeg, temp files leeg, dat soort dingen. Onnodige programmatjes verwijderen helpt ook enorm. Dan kan je daarna Acrobat Reader installeren en kijken wat die fout 100 is.

Ervaring met PM8 is bij mij goed, maar als hij op een schijf problemen vind moet je er vanaf blijven. Het is dan meestal een gevalletje "jammer, maar doe maar nieuwe install"

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

Sabbi

je denkt aan mij.

of je installeert een andere pdf reader zoals Foxit die welgeteld zo'n 2 MB weegt.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11

Cyphax

Moderator LNX/AI
Waar staat je pagefile? Probeer die eens te verplaatsen naar een andere partitie als die op C staat?

Saved by the buoyancy of citrus

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:36
Start>Uitvoeren
cmd.exe

vervolgens chkdsk /f ENTER
krijg je melding datie niet kan uitvoeren omdat het station in gebruik is, of je het wil uitvoeren als de pc herstart. Kies je ja..
Start pc opnieuw op. Chkdsk wordt uitgevoerd en als hij fouten vind repareert hij deze (doordat je /f had gebruikt).

met beetje geluk is je partition table hersteld. Probeer weer PM uit te voeren. Lees in elk geval via Google of Foxit PDF Reader wat die fout 100 is.
eventjes een programma als System Cleanup of CrapCleaner (beide piepklein) uitvoeren kan ook geen kwaad, zal een voor een hoop vrije ruimte zorgen.

Enne als je met Ghost een image maakt van je windowspartitie die 6 GB is, en je zet die image op een partitie die 2 of 20 GB is, kan dat gewoon, mits die image niet meer ruimte nodig heeft...
Ghost veranderd de grootte niet, maar als je een image van een NTFS partitie hebt, en je zet het terug op een FAT32 partitie wordt deze ook NTFS (dacht ik) en omgekeerd.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50

sus

is druk :+

idd, als je NTFS op FAT32 terug-ghost, dan krijg je een NTFS-partitie. Of omgekeerd. Dat is ook zo irritant aan de recovery-programma's bij nieuwe computers. Die durven standaard op FAT32 te staan. En dan in de winkel klachten krijgen dat ze geen DVD's kunnen kopieren...

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 14:13
Fout 100 :

The master boot record (MBR) can contain, at most, one extended partition, and
each extended partition boot record (EPBR) can contain, at most, one link to
another EPBR. This error occurs when a partition table violates the foregoing
rule. It can also occur if you have more than one active partition. Since any
modifications PartitionMagic makes may decrease the amount of data that is
recoverable from the hard disk, PartitionMagic does not recognize any of the hard disk’s partitions. If you must create new, error-free partition tables to resolve
your problem, see “Resolving Partition Table Errors” on page 114 for
instructions.

Pagina 114 :

Partition table errors are errors in the 100 - 199 range. In most cases, you must resolve
partition table errors by creating new, error-free partition tables. The general steps are: (1)
ensure you have no viruses (see below), (2) back up the data on the affected partitions, (3)
delete the partitions, (4) recreate them, and (5) restore their contents. You may need to use
the FDISK program from a recent DOS version, as earlier versions may refuse to delete
HPFS or hidden partitions, and the OS/2 FDISK program may recognize the partition’s
corruption and refuse to modify it.
In some cases, you can resolve partition table errors manually. Run PartitionInfo to
determine the errors on your partitions. Norton technical support can help resolve partition
table errors if you e-mail the PartitionInfo report to help@symantec.com. Refer to
“Generating Diagnostic Reports with PartitionInfo” on page 115 for additional
information about PartitionInfo.

Pagina 115 is een zeer lange procedure. Post effe als je hem nodig mocht hebben.
Pagina: 1