Toon posts:

[XP PRO] shares vallen weg door antivirus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik begin er knettergek van te worden.

Een kennis heeft een klein netwerkje thuis met enkele pc's. Die kunnen onderling aan elkaars shares voor het wisselen van data, enz... Niets speciaal. Alle pc's hebben ook internet access. Er hangt een routertje aan dat LAN enzo... ook niks speciaal. Voor alle veiligheid wil die kennis op elke pc (met XP) een virusscanner. Dus kocht hij verschillende Norton's 2005.

Jaaaaaaaaa... Norton... ik weet het...

Maar nu komt het.

Ik installeer op elke XP een van die Norton's en dat werkt allemaal goed. Pc's worden een stuk slomer, maar kom... op zich werkt het.

Behalve 1 pc.

Vanaf Norton daarop staat zijn de shares van die pc niet meer te bereiken. PC verschijnt in de netwerkomgeving, maar verder heb je geen toegang. Het gekke is dat je op de gesharde printer op die pc nog steeds van overal kan printen. Maar folders access'en ? Niks van...

U heeft geen machtiging, en daaronder de melding onvoldoende schijfruimte.

Ik begrijp er niets van. Enkel die pc heeft dat rare probleem, en op de anderen werkt alles wel perfect.

Nu heb ik Norton uninstalled... en alle shares werken weer... Voor de gein eens de gratis AVG geprobeert : na installatie geen shares meer, printen blijft werken. Avast : exact hetzelfde... enz...

Ik begrijp er echt niks meer van. XP heb ik al heel rare kuren weten verkopen maar dit slaat alles.

Als ik er echt niet uitkom dan formateer ik die pc en install XP een keer opnieuw from scratch, maar eigelijk zou ik heel graag een reden of oorzaak kennen van die heel bizar gedrag.

Op elk systeem staat SP2, en de windows firewall staat op elke pc UIT.

Ik begrijp er echt niks meer van....

Verwijderd

Heb je de rechten bij de share's bekeken ? En tevens ook het tapblad beveiligingen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:18:
Heb je de rechten bij de share's bekeken ? En tevens ook het tapblad beveiligingen ?
Ja en die staan zowel voor als na het installeren van eender welk AV programma hetzelfde. Enkel doordat andere pc's een vage melding over niet genoeg diskspace krijgen begin ik te denken dat het aan iets heel anders ligt. Alleen heb ik geen idee aan wat.

En diskspace is er nog meer dan voldoende op de probleempc...