[electro algemeen] batterijen vervangen door adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 696 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 09:33
ik heb een hometrainer met een electromagnetische weerstand, aangedreven door vier 1.5 v batterijen. Het apparaat vreet batterijen, dus daar baal ik een beetje van.
oplossing 1. koop een batterijlader en oplaadbare batterijen.

nu heb ik geen zin om geld uit te geven, dus heb ik oplossing 2 bedacht. Ik heb thuis een adaptor die 6 volt 300 mA levert. Nu wil aan de ene kant van het batterij compartiment de min aansluiten, en aan de andere kant de plus. Gaat dit goed??? of ga ik nu te kort door de bocht?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat zou moeten kunnen, er bestaan ook van die adapters in batterijvorm om je batterijen te vervangen. Ik zie wat dat betreft geen probleem. Het enige is dat die 300mA vrij weinig is, maar als die hometrainer niet meer nodig heeft moet het kunnen werken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

wat voor batterijen zitten erin ?
en hoe snel zin ze leeg ?
RC2 batterijen leveren simpel 1 a 2 ampere ...
verder klopt je theorie wel ... trail and ....

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 09:33
dr zitten r14c batterijen in (type c)

trial and error oke,

maar ik heb geen zin in trial and fucked-up hometrainer

• breinonline

breinonline

Er kan niet echt iets mis gaan. Een batterij is 1.5v, er zitten er 4 in, dat maakt dus 6 volt. Zolang je adapter dat levert en niet meer dan het aantal ampere dat de vier batterijen kunnen leveren (komen samen misschien tot 5A, je adapter is 0.6A) kan er niets kapot gaan. Het werkt hoogstens niet omdat je adapter te weinig vermogen heeft.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Mja, en wat doen adapters die te weinig vermogen hebben? Juist... doorfikken.

Heb hier zo nu en dan laptops van mensen die ik moet repareren of windows moet fixen, leveren ze er geen adapter bij. Sluit ik die dingen vrolijk aan op een 19V 3.69A adapter, terwijl op de laptop staat dat ie 19V 4.2A trekt. Als ik dan zo'n laptop gewoon aansluit, gaat de adapter rare geluiden maken en wordt deze enorm warm. Ik laad dan ook eerst de laptop op, haal de adapter eruit en zet de laptop dan aan, dan kan het wel.

Echter denk ik niet dat een hometrainer die batterijen ZUIPT genoeg heeft aan 600mA ;)

Verwijderd

Ja 6 volt aanbieden is voldoende alleen die stroom 400 ma is veel te weinig, die adaptor fikt zo door....
Meestal geven die fietsapparaten een vermogen weer in het display. Ik fiets altijd op 142 watt bij 6 volt is dat ( P = U * I) 142 = 6V * 24A dan heb je zeker r14c nodig ....
en of een fikse voeding....
ik zou in dit geval een computervoeding nemen en de spanning iets opdraaien 5 volt naar 6 volt en ter stabilistie nog een 6 volt accu er tussen .... en flink dikke kabels ook ...

R14 is ongeveer 2.2 Ampere uur in cappaciteit ergo baterijen zijn sec gezien in 0.1 uur leeg ....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 08:50 ]

• breinonline

breinonline

Okee, dus de adapter die je nu hebt liggen gaat niet werken (je fiets blijft heel maar de adapter waarschijnlijk niet). Als je toch een nieuwe adapter moet kopen kan je denk ik beter een mooi setje oplaadbare batterijen en een lader aanschaffen :Y)

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:49
Ok hoeveel Ampere/Uur batterijen gebruik je en hoe lang gaan die mee? dan kan je het zo uitrekenen of je aan 300mA genoeg hebt.
Pagina: 1