Beeldvervorming, verhouding

Pagina: 1
Acties:

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 21:32
Ik ben vast niet de enige met dit probleem, maar blijkbaar heeft er nog niemand een topic over gemaakt. Mijn beeld verandert na het opstarten van fullscreenapplicaties van vorm, dan moet ik dus met de knoppen op de monitor corrigeren. Start ik dan opnieuw op, dan moet ik dat allemaal weer terugzetten. Bovendien wordt het steeds krommer, omdat ik elke keer weer wat extra moet corrigeren.

Hoe is dat probleem op te lossen?

spec:
XP sp 1
Iiyama Plug'n'play
Geforce 4 ti 4200

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 11:27
Risce schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:49:
. Bovendien wordt het steeds krommer, omdat ik elke keer weer wat extra moet corrigeren.
Wat bedoel je met steeds krommer, en sla je de instellingen wel op in de monitor ?

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• Risce
Met steeds krommer bedoel ik dat er overal rare hoekjes zitten aan mijn beeldranden, omdat ik blijkbaar niet goed genoeg compenseer na elke keer als ik een film kijk of een spel speel.
Er is in mijn OSD menu geen opslag mogelijkheid, wel een Recall functie, maar dat maakt het ook niet perfect.

Is er niemand anders met dit probleem?!

• Risce
WOP 8)7

Is er niet een prog die het lockt? Of een manier om het voortdurend veranderen te voorkomen?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

heb je voor de grap al eens geprobeerd om de juiste IIyama driver te installeren, dan zit je altijd in de juiste resolutie/verversingsfrequentie range.
Heb je er ook last van als je 'degaus' probeert? Zit je misschien in de buurt van een magnetische bron? Zomaar een paar gedachten ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Dat je beeld bij full screen apps soms niet meer mooi op je monitor uitgelijnd is heeft vaak te maken met je refreshrate. Bij verandering van de refreshrate wil op sommige monitoren namelijk de beeldgroote wel eens eens beetje veranderen.
Misschien kom je een heel eind met zo'n progje dat je refreshrate vastzet (als die optie niet al in je drivers zit), RefreshFix oid.

public void ik()

• Risce
Turkish schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:40:
heb je voor de grap al eens geprobeerd om de juiste IIyama driver te installeren, dan zit je altijd in de juiste resolutie/verversingsfrequentie range.
Heb je er ook last van als je 'degaus' probeert? Zit je misschien in de buurt van een magnetische bron? Zomaar een paar gedachten ;)
Drivers zijn in orde. De degauss.. zo'n vervorming is het niet, het is een beeldinstelling, trapezium, bolvorming etc etc, met die knopjes op je monitor zelf.

• Risce
Daantjuh schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:15:
Dat je beeld bij full screen apps soms niet meer mooi op je monitor uitgelijnd is heeft vaak te maken met je refreshrate. Bij verandering van de refreshrate wil op sommige monitoren namelijk de beeldgroote wel eens eens beetje veranderen.
Misschien kom je een heel eind met zo'n progje dat je refreshrate vastzet (als die optie niet al in je drivers zit), RefreshFix oid.
die ga ik even uitproberen. danku!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:11
Als je monitor de instellingen niet meer onthoudt kan hij ook aan het overlijden zijn.

• Risce
zetje01 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:54:
Als je monitor de instellingen niet meer onthoudt kan hij ook aan het overlijden zijn.
:'( Zijn er nog verdere symptomen?? (ik bedoel, beeld ziet er op zich nog goed uit, helder en zonder vlekken)

• Risce
Driver voor Iiyama Vision Master 1403: http://www.clubic.com/dri...-master-1403-ls704ut.html

Maar ja, dan krijg ik dus allemaal vreemde files, en nergens gewoon een exe. Zelfs de Test file is gewoon een plaatje... wat nu?

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Risce schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:06:
Driver voor Iiyama Vision Master 1403: http://www.clubic.com/dri...-master-1403-ls704ut.html

Maar ja, dan krijg ik dus allemaal vreemde files, en nergens gewoon een exe. Zelfs de Test file is gewoon een plaatje... wat nu?
De driver is gewoon niet self-installing...ga naar config scherm => systeem => apparaatbeheer => monitor => eigenschappen...
Je kunt nu kiezen voor driver opnieuw installeren, vervolgens aanvinken dat je zelf een driver wilt kiezen, en als locatie de map aangeven waarin je de gedownloade driver hebt uitgepakt.
Zou dan gewoon moeten werken.

Dat de test file een plaatje is is opzich ook logisch, je test tenslotte een monitor en daar gaat het om de beeldkwaliteit ;) dus: ziet het plaatje er goed uit? Dan is je monitor iig goed ingesteld!

[ Voor 2% gewijzigd door .daan op 24-03-2005 19:52 . Reden: typvoutje ]

public void ik()

• Risce
Dat werkt niet, hij vindt dat er die drivers 'geen betere' drivers zijn dan dat er al zijn...
Overigens geeft hij gewoon aan dat het een PlugnPlay monitor is, dus niet met merknaam of type.

• Risce
geen overige opties?

Pagina: 1