Toon posts:

poorten openen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

aangezien ik niet zo ervaren ben met dit soort zaken zal ik ff alles uitleggen wat ik heb gedaan.

Ik heb sinds kort adsl ( ben overgestapt van chello) alleen ik zit met het probleem dat ik geen poorten meer kan openen terwijl me dat eerst altijd wel lukte.

We hebben hier thuis 2 computers aangesloten op een router namelijk de E-tech RTBR03 die weer verbonden is met de speedtouch modem van @home.

Ik heb eerst de 2 pc's een eigen ip-adres gegeven maar hier stuitte ik eigenlijk op mijn eerste probleem:
ik had alles goed ingevuld (bij eigenschappen van tcp/ip) alleen ik had geen dns configuratie, die kreeg ik er bij adsl niet bij. Toen heb ik op internet btje gezocht en toen heb ik ergens gevonden dat ik 2 bepaalde dns moest gebruiken. Toen ik dat had ingevuld deed mijn internet het, dus ik dacht nu alleen even mijn poorten even forwarden naar mijn ip-adres en klaar. Alleen toen ik dat had gedaan waren ze nog niet geopend. Heeft het te maken dat ik een verkeerde dns heb ingevuld? Of is het modem van adsl ook een router dat een conflict geeft?

heb alles als volg ingevuld:
ip adres: 192.168.1.9
gateway: 192.168.1.1
primary dns: 207.251.201.10
secondary dns: 207.251.201.11

En dan in mn router de poorten geforward naar dat ip-adres

Verwijderd

Welke poorten he je geforward en weet je zeker dat je modem compatibel is met je router? Het kan namelijk zijn dat je modem slechts op een computer rechtstreeks aangesloten moet worden.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

een speedtouch 510 (het nieuwe standaardmodem van kpn ) is al een router, bovendien hoef je voor gewoon internet geen poorten te forwarden. als je een 510 hebt

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtouch.com/img/products/st510.gif

zou ik die eerst eens goed instellen en vervogens met 1 pc op internet gaan.

zie ook:
http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

laat effe weten hoe en wat.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
207.2het is indd de 510.. maar hoezo hoef ik niet te forwarden?? hoe moet ik dan een poort openzetten?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hoe test je het .. zelf thuis .. of vanaf het internet

Iperf