windows zonder floppydrive, kan dat ook?

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:55

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Owkee, misschien een lullig topicje, en vast wel een bekend onderwerp, maar ik ben er nog steeds niet uit...

Hoe vertel ik f*ckin windhoos dat ik geen floppydrive heb (omdat ie kapot is en ik heb geen zin een nieuwe te kopen/stelen/etc.)
Mijn floppydrive is namelijk kaput. Als ik een floppy probeer te lezen zegt ie dat ie niet geformateerd is en als ik probeer te formateren dan gaat alleen het lampje branden en met de floppy gebeurd verder niets. Op zich geen probleem, wie gebruikt er tenslotte nog floppy's tegenwoordig, maar sommige windhoos proggies vinden het niet zo leuk.

Bijvoorbeeld Nero, die tijdens het opstarten een lijstje met bestanden maakt. Die begint bij de floppydrive, en dus crasht ie (na ja, hij crasht niet, maar ik heb gewoon geen geduld om nog langer te wachten :))

Ander voorbeeld. Je installeert nieuwe hardware, je kiest dat ie het niet zelf moet detecteren, en dan krijg je zo'n lijstje met hardware en dan druk je op diskette (WAAROM NIET CDROM :?). Erg leuk, maar zonder floppydrive -> keihard CRASH!

oh ik moet er wel bij zeggen dat hij niet crasht als ik mijn floppydrive gewoon aansluit, maar waarom zou ik 'm aansluiten als ie het toch niet doet...

Ik heb al van alles geprobeerd. Floppy in de bios uit, kabels los, standaard floppy controller in windhoos verwijderd maar komt steeds weer terug, dus op disabled gezet, maar hij blijft heel leuk zeggen dat mijn A drive een 5.25" floppy drive is. Is er een manier om floppysupport in windows uit te schakelen? of (misschien nog beter) is er iets dat een floppydrive simuleert maar dan met een soort van ramdiskje (zodat je bootfloppys kan maken voor bootable cd's)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

:?Ik wil niet lullig doen hoor:?, maar haal gewoon voor 35 piek een nieuwe...... ben je gelijk van alle gedonder af.
;)

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 15:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

Configuratiescherm
Systeem
Effe zoeken naar de drive
Eigenschappen
Uitschakelen in dit hardware-profiel

Tada...

[oops]
Had je al gedaan...
Misschien toch even proberen.
[/oops]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

hoezo zuinig?? wat heb je voor pc, een 80486 met win95 erop of zo......en omdat je floppy defect is is hij nou total-loss en wil je verzekering het niet meer betalen :Y)

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ik zou toch echt voor een stabiel systeem kiezen en gewoon een nieuwe floppy-drive kopen...

Wat kost dat nou tegenwoordig...

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

2 minuten zoeken:
http://www.microsoft.com/HWDEV/storage/PhantomDrv.htm
Heb je daar iets aan?

Zoef

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Hmm in mijn BIOS kan je de optie "report no FDD for windows 95" aanzetten. (Award BIOS 4.52 PG op een Abit BP6) (wordt het dus een soort Imac ;) )

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 12:59
ja, ding gewoon lostrekken van het mainboard (hoeft misschien niet eens) en de standaard cmos instellingen veranderen in je bios, floppy A: op 'NONE' zetten ofzoiets was het.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
peeppeep schreef:
Ik wil niet lullig doen hoor, maar haal gewoon voor 35 piek een nieuwe...... ben je gelijk van alle gedonder af.
Ja maar wat is dat nou weer voor een nep-tweaker oplossing (no offense, ofcourse! ;))
Het moet gewoon mogelijk zijn!
The Collector schreef:
ja, ding gewoon lostrekken van het mainboard (hoeft misschien niet eens) en de standaard cmos instellingen veranderen in je bios, floppy A: op 'NONE' zetten ofzoiets was het.
:) dat heb ik dus al gedaan en dat werkt niet!
s3mt3x schreef:
Hmm in mijn BIOS kan je de optie "report no FDD for windows 95" aanzetten. (Award BIOS 4.52 PG op een Abit BP6) (wordt het dus een soort Imac )
Hmmm dit is misschien wel de oplossing! Gelijk proberen!!!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

koop maar een nieuwe, een echte tweaker heeft een floppydrive nodig.

Sloop er een uit een oude 286, heb ik ook gedaan en die is 42478x beter dan de goedkope zooi die ik bij m'n kast had gekocht.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:45
Dat een echte tweakers een floppy drive hebt, dat wil ik graag tegenspreken.
Die waardeloze slome (veel te kleine) dingen vol met bad sectors is gewoon waardeloos.
Bootable CD => dat is de toekomst (en het heden) :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
Ik zal wel weer niet goed gelezen hebben, maar ik heb dit thuis ook en heb gewoon me floppy uitgezet in de BIOS, je kan hem d'r natuurlijk ook uit raggen. En als ie errors geeft in de bios de Error Report zetten op: "On all, but FDD" ofzow

Compromises are for the weak

Verwijderd

ja lekker, een bootable cd vol met krassen,
pakt je cd-rom speler net die cd niet goed, en dan ben je ook genaaid,
Een diskette is ook iets sneller geschreven dan een cd.
is ook wel makkelijk voor als ik eem filetje heb voor iemand zonder internet, ga zeker een cd writen voor iets van 1mb

Verwijderd

Ik vind ook dat die floppies maar eens moeten verdwijnen, ik ben voor bootable CD en NIC

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
We dwalen af, we dwalen af... :)
Op woensdag 10 januari 2001 15:53 schreef Tha_Butcha het volgende:
Ik zal wel weer niet goed gelezen hebben, maar ik heb dit thuis ook en heb gewoon me floppy uitgezet in de BIOS, je kan hem d'r natuurlijk ook uit raggen. En als ie errors geeft in de bios de Error Report zetten op: "On all, but FDD" ofzow
ik heb 'm eruit geragd, en ik heb verder helemaal geen errors, het is alleen dat windows denkt dat ik een floppydrive heb terwijl ik er helemaal geen heb (er zit geen kabel in en mijn floppydrive controler staat uitgeschakeld). Hij ziet verdomme een 5.25" floppydrive en als ik erop klik, dan kan ik 5 minuten wachten om vervolgens het bericht "het apparaat is niet klaar" te zien.
:( NEE Natuurlijk is het apparaat niet klaar! het zit er GODVERDOMME NIET EENS IN!!! |:(

Oh BTW die optie in mijn bios voor "report no FDD for win95" staat niet in mijn bios, en ik heb een Abit KA7 met de nieuwste bios. Maar aan de leeftijd zal het wel niet liggen aangezien ze het hebben over win95...

Maar goed, ik denk dat ik toch maar wel een floppydrive ga inbouwen, kennik tenminste weer loze floppy operating systems in elkaar flansen.
Dan maak ik er 1 die WEL zonder floppydrive werkt! ...Euh... oh nee, dan ken ik niet booten :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hah ik heb op zolder in een hoekie 2 oldskool 5.25" floppydrives gevonden! DIE ga ik inbouwen >:)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:50

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je kan natuurlijk ook je floppy drive controller uitzetten in je bios heb je zelfs weer een irq vrij (irq 6), geen enkel ander apparaat dan ik ken wil op irq 6 maar is toch leuk.

ik draai zelf hier drie systemen allemaal zonder floppy drive en heb nergens last van.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

kan je ook je hd formatten zonder flop?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Op woensdag 10 januari 2001 22:33 schreef cosmoOo het volgende:
je kan natuurlijk ook je floppy drive controller uitzetten in je bios heb je zelfs weer een irq vrij (irq 6), geen enkel ander apparaat dan ik ken wil op irq 6 maar is toch leuk.

ik draai zelf hier drie systemen allemaal zonder floppy drive en heb nergens last van.
Ik heb ALLES uitgezet wat maar met floppy's te maken had... maar win98 bleef denken dat ik een 5.25" floppydrive had. En er is verder ook niet echt een superprobleem ofzo, behalve als iets probeert te lezen van A:

Pagina: 1