[VB6/MySQL] Connectie maken naar MySQL database

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,
Ik wil vanuit een programma dat ik maak mbv Visual Basic 6 op een MySQL server inloggen.
Deze server draait op mijn webhosting (peedy.nl).
Er loopt ook een connectie naar toe vanaf de site zelf, aangezien hij via PHP én via een executable aan te sturen moet zijn. Nu heb ik op GoT en op Google gezocht naar een manier om een connectie te starten, maar ik kom alleen maar manieren tegen waarbij je MySQLX of MyODBC moet installeren op de webserver zelf, zodat je daar connecties naar toe mag maken. Dit kan ik echter niet, aangezien ik 'buiten de deur' host. Is er toch een manier om een connectie vanuit VB naar een 'normale' MySQL server te maken, die dus al bestaat?

[ Voor 3% gewijzigd door Peedy op 22-03-2005 20:27 ]

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Kan je geen MySQL ODBC-driver van 't internet plukken en die op jouw PC installeren of ben ik dan te kort door de bocht?
Klik

[ Voor 13% gewijzigd door PaulZ op 22-03-2005 20:32 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Je eigen progje html laten praten met een speciaal php-scriptje op je server??? Angezien ik vermoed dat je host alleen localhost connections toelaat op mysql...

Als je host alleen connecties van localhost toelaat ( in 99% van de webspace gevallen ) dan kan je geen directe connectie met myql hebben.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Ik kan via mijn cPanel instellen dat mijn host connecties vanaf andere IP's/servers toe laat, dat is het probleem niet..

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:58

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Als je server het toelaat kan je gewoon vanuit VB verbinden. Voor een stukkie code moet je ff op pscode.com kijken... Daar heb ik toen der tijd ook wat vandaan geplukt.