[XP] Skype geeft geluiden van PC ipv geluid microfoon*

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-04 09:19

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Als ik zit te skypen met een vriend van me geeft zijn PC steeds het geluid van de PC heel zacht (hoor zacht muziek en MSN plingeltjes). Dit gebeurt niet via de microfoon want geluid uitzetten van zijn boxen heeft geen effect op wat ik hoor. Tevens staat in het record deel van z'n volume control panel de microfoon aangevinkt. Het is mij dus even een raadsel hoe dit kan.
Iemand die mij please kan helpen? :'(

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
apNia schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:07:
Als ik zit te skypen met een vriend van me geeft zijn PC steeds het geluid van de PC heel zacht (hoor zacht muziek en MSN plingeltjes). Dit gebeurt niet via de microfoon want geluid uitzetten van zijn boxen heeft geen effect op wat ik hoor. Tevens staat in het record deel van z'n volume control panel de microfoon aangevinkt. Het is mij dus even een raadsel hoe dit kan.
Iemand die mij please kan helpen? :'(
Heb je alle geluidsinstellingen in skype goed ingesteld?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

En wat als je nou het geluid mute ipv het uit zetten met behulp van het knopje op de boxen? Het kan zijn dat de output lijn van die geluidskaart voor storing zorgt op de mic lijn, waardoor je dus zijn geluid hoort (even geen idee wat de goede term(en) hiervoor zijn, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :P)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• apNia

apNia

Topicstarter
dat heb ik ook al geprobeerd... en ook al de skype instellingen nagegaan.. alles lijkt goed te kloppen

edit: zelfs als z'n mic los zit hoor ik die geluiden nog... heel vreemd probleem dit..

[ Voor 31% gewijzigd door apNia op 22-03-2005 20:23 ]

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-04 15:00
je hebt gewoon je bron verkeerd ingesteld :)

dubbelklik even op het luidsprekertje in je startbalk (bij je klok)
dan ga je naar "Opties" en dan klik je op "Eigenschappen".
Dan duid je het bolleke "Opnemen" aan, en vink je microfoon aan in het lijstje eronder. Dan klik je op OK

Dan word je venstertje van schuifbalkjes een beetje aangepast, nu moet je aanduiden welke geluidbron je wilt. In jou geval is dat je microfoon. Onder microfoon zet je dan een vinkje en dan sluit je dat venster maar.

Normaal zou het nu moeten werken :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over?
Ik zou die graag in je topic titel zetten cfr. de Windows Operating Systems Policy namelijk ;)

• apNia

apNia

Topicstarter
Xwen >> zoals ik in m'n startpost al meldde heb ik dat al gechecked... skype lijkt het te negeren omdat ik met of zonder mic ingeplugged in m'n PC die geluidjes (heel zacht) lijk te blijven horen, terwijl er wel degelijk een vinkje bij m'n microphone staat...

elevator >> betreft WinXP :)

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

apNia schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:39:
Xwen >> zoals ik in m'n startpost al meldde heb ik dat al gechecked... skype lijkt het te negeren omdat ik met of zonder mic ingeplugged in m'n PC die geluidjes (heel zacht) lijk te blijven horen, terwijl er wel degelijk een vinkje bij m'n microphone staat...

elevator >> betreft WinXP :)
Bij mij was het toen MSN die het probleem veroorzaakte, ipv microfoon geluid ging alle normale wat ik diende te horen door MSN heen. Ik heb toen de audio wizzard van MSN door lopen en weg was het.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• RobertDH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-03 12:32
Ik heb een soortgelijk probleem gehad :) Probeer dit es:

- Open het venster Volumeregeling
- Klik op het menu Opties, en dan op Eigenschappen
- Kies voor 'Opnemen' en kijk of er ook 'wat men hoort' in het lijstje staat. Indien dit er staat, vink het aan.
- Klik op OK, dan ben je weer terug bij de Volumeregeling. Zet nu een vinkje bij 'Microfoon' (= de optie 'Selecteren') en haal het vinkje bij 'wat men hoort' weg :)

Dit zou moeten helpen, althans bij mij wel.

[ Voor 17% gewijzigd door RobertDH op 22-03-2005 20:47 ]

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-04 15:00
Robert15 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:46:
Ik heb een soortgelijk probleem gehad :) Probeer dit es:

- Open het venster Volumeregeling
- Klik op het menu Opties, en dan op Eigenschappen
- Kies voor 'Opnemen' en kijk of er ook 'wat men hoort' in het lijstje staat. Indien dit er staat, vink het aan.
- Klik op OK, dan ben je weer terug bij de Volumeregeling. Zet nu een vinkje bij 'Microfoon' (= de optie 'Selecteren') en haal het vinkje bij 'wat men hoort' weg :)

Dit zou moeten helpen, althans bij mij wel.
nu zijn we al met 2 die over dat stukje heen hebben gelezen :)

@ TS, zoals je zelf zegt, negeert ie blijkbaar je instellingen, heb je al eens de laatste of andere drivers voor je geluidskaart geprobeerd?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 19:16

mace

Sapere Aude

Kan het niet gewoon doodnormale analoge overspraak zijn, is nogal een probleem bij el-cheapo onboard spul..... (hierhij reken ik ook alle creative kaarten :P)

• RobertDH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-03 12:32
Xwen schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:47:
[...]

nu zijn we al met 2 die over dat stukje heen hebben gelezen :)

@ TS, zoals je zelf zegt, negeert ie blijkbaar je instellingen, heb je al eens de laatste of andere drivers voor je geluidskaart geprobeerd?
ik noem de precieze instelling :P jij had dat 'wat men hoort' gedeelte er nog niet bijgehaald.
Pagina: 1