Problemen tijdens booten, Pri master geeft probleem.

Pagina: 1
Acties:

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:13

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Topicstarter
Hey,

Zojuist heb ik mijn CDrom speler verplaatst, en omdat m'n IDE kabel tekort was, heb ik het geheel anders aangesloten. Voorheen was het als volgt aangesloten: IDE1 -> HDD1 ( Master ) -> CDROM2 ( slave )
IDE2 -> CDROM1 ( Master )

Ik heb er toen het volgende van gemaakt: IDE1 -> HDD1 ( Master )
IDE2 -> CDROM1 ( Master ) -> CDROM2 ( Slave )

Nu krijg ik tijdens het booten de mededeling: Auto-detecting pri-master. Deze mededeling bijft een 40 seconden staan, en vervolgens boot de PC wel door. Persoonlijk vind ik deze 40 seconden een beetje irritant, en ik zoek naar een oplossing hiervan. Ik heb al wat rondgevraagd aan kennisen op msn e.d., alleen volgens hun zou dit gewoon moeten werken. Ik heb al tig keer alle verbindingen nagelopen, en een paar keer rebooten helpt ook niet. In de bios staat dat alle IDE apparatuur automatisch gedetecteerd word.

De gegevens van de PC:
http://www.tweakers.net/gallery/sys/9014

PS: Ik hoop dat ik dit post in het juiste subforum, ik kon zo snel even geen juist forum vinden.
PPS: Alvast bedankt!

• Fossalta
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01-2025
Ik heb net met deWit op MSN gesproken en het bleek dat ie een Western Digital schijf heeft die het niet leuk vind om als primary ingesteld te worden als het de enige disk is op de IDE bus. Wanneer de MS jumper verwijderd is of als CS gebrugd is is het probleem over.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Klopt als een bus. Zorg dat je de jumper weghaalt bij een WD als ie in zijn eentje draait :)

edit: even niet gezien dat je het probleem ook al had opgelost :X

[ Voor 28% gewijzigd door breinonline op 22-03-2005 21:34 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• deWit

deWit

Topicstarter
Weghalen was niet zozeer nodig... op cs doet ie het ook... In ieder geval bedankt voor het reageren ;)

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
deWit schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:30:
Weghalen was niet zozeer nodig... op cs doet ie het ook... In ieder geval bedankt voor het reageren ;)
Weghalen is bij wd toch master ....?

• deWit

deWit

Topicstarter
Geen jumper is singele... heb ik mij laten vertellen :)
Pagina: 1