Toon posts:

[OC] wat is nou beter. bussnelheid of proc snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb mijn 1800xp processor iets wat sneller laten lopen.

nou vraag ik me alleen af welke configuratie is nou beter.

hij loopt 2285mhz bij een multiplier van 16 en een fsb van 143 mijn bussnelheid is dan 285.6

hij loopt 2156mhz bij een multiplier van 13 en een fsb van 160 mijn bussnelheid is dan 319,4

maarja ik weet niet echt wat beter is een hogere bus en een iets wat lagere proc snelheid of moet het andersom.

gr.
Etienne

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:42

4VAlien

Intarweb!

wat ga je er mee doen?

Verwijderd

Een hogere FSB is sneller omdat je dan ook al je andere componenten mee omhoog klokt.
Voor meer info zou je dit even door kunnen nemen Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) hier staat er wat info over onder andere de FSB.

Verwijderd

Topicstarter
het is meer en deels voor het gebruik van het internet, dvdtjes fikken en dat soort zaken ben geen die hard gamer ofsow als je dat bedoeld.

gr.
Etienne

Verwijderd

Voor het gebruik van inet en branden van dvd's zal je niet veel merken aan de snelheid. Je zal dit enkel merken in onder andere games en videobewerking etc.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Idd voor jouw toepassingen zul je er niet veel van merken, een geheugen upgrade zal meer wonderen vertonen. Maar dan nog moet je zorgen dat je de FSB zo hoog mogelijk houd door de multiplier laag te houden. Je systeem word dan in zijn geheel sneller (ook andere apparaten, geheugen etc) check dan wel of je systeem wel stabiel loopt. Maar zoals al gezegd je bereikt er weinig mee ;)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Wat al een aantal keer gezegt is hier, door je FSB te verhogen verhoog je de snelheid van al je componenten in je computer dus uiteindelijk zal dat een grotere snelheidsverhoging opleveren...

In de praktijk zal je er weinig van merken met de toepassingen die jij uitvoert :)

Overigens had je dit ook kunnen vinden in Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.