Toon posts:

De beste CD-R's?

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey :)

wat is volgens jullie de beste CD-R, en tot hoe snel is die te fikken? En hoe duur issie? (per 10 ofzo)

Ik zelf gebruik eigenlijk alleen maar:
* Philips Silver Premium 74mins (35 piek)
* That's Write 80mins (35 piek)

daar heb ik nog nooit problemen mee gehad...

(audio wil nog wel es fout gaan op bijvoorbeeld mmore cd's... werkt dan wel op een gewone cd-speler, maar niet in de auto)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Het beste is Philips Silver Premium
Kun je werkelijk helemaal niets van zeggen, maar goed, wel duur (in verhouding) - 3,50/stuk. Sony's zijn ook goed, maar kunnen 8x eigenlijk niet aan.

MMore's doen het ook prima, samen met Traxdata.

Met de goedkope merken (Memorex, That's Write ed) heb ik alleen maar problemen gehad. Nou ja, het is niet ongewoon dat data gewoon verdwijnt na 3 maanden. Ik heb zelfs een aantal CDs gehad die zijn gaan roesten :)
Voor eigen gebruik raad ik je aan gewoon het beste te gebruiken. Voor andere "backups" kun je gewoon memorex, noname, that's write en al die andere crap gebruiken.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
That's write for ever, heel simpel, nooit een kapotgebrand, altijd goed en goedkoop
74 min. 10 á 19,95
80 min. 10 á 25,-

die 80 koop ik ook wel eens per 20 voor 1,60 per stuk , bij een bedrijf :)

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
en nee that's write is geen goedkoop merk, en zeker niet slecht. beter dan die Philips cd's

Verwijderd

That's write beter dan Philips :) :) :)

Zo'n goeie grap heb ik al tijden niet meer gehoord :)

Je kan niet eens 4x Audio branden op die That's Writes!!! (yamaha 4416S)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik koop *altijd* TDK's.
10 voor iets van 30 piek. Nog nooit problemen mee gehad op 8 speed met mijn HP 9110i.

Verwijderd

Voor 74mins CD's haal ik altijd de Philips Silver Premiums omdat ik die tenminste fatsoenlijk op 12 speed kan bakken.

Ik zoek alleen nog 80mins CD's die ook 12x trekken, iemand een idee?

• Knakker
  • Laatst online: 31-07 17:39
Hee Thermo...

Het is wel duidelijk dat jij niet veel CDs gemaakt hebt...Of jij bent zo'n merk-fan. Je fixeert je dan op één merk (zoals sommige lui bij Videokaarten - ALLEEN 3Dfx of ALLEEN NVidia & de rest is bagger).

De kwaliteit van That's Write is echt niet goed - misschien wel in verhouding tot z'n prijs - ze krassen heel snel, veel CD-ROMs kunnen ze niet lezen, ze trekken geen hoge snelheden zonder enig dataverlies (fik maar es een DivX film op een That's Write op 8x - dan zie je het wel). Daarnaast is audio op That's Write ook niet alles, het wordt door heel veel audio spelers geweigerd. Plus dat ze na 3 mnd of zo gaan roesten onder niet-optimale omstandigheden (en dat heb je gauw)...

Als je "back-ups" "uitleent" aan anderen, krijg je altijd gezeik dat het niet werkt (meestal vanwege de onkunde van de gebruiker) - met het gebruik van slechte CDR-s wordt alleen maar erger.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Je kan niet eens 4x Audio branden op die That's Writes!!! (yamaha 4416S)
whuh? doe ik op 8x.... Yamaha CRW8424 SCSI :)

...zal wel aan de brander liggen dan...

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
sony's nu bij de V&D voor 30 geloof ik, er goed vooral voor audio
philips altijd goed
Basf-Ceram guard zelfde als Philips maar dan met een harde laag bovenop, kan je ook in de zon leggen, echt waar ong 37 bij Dynabyte

deze kan je kopen als je over 10 jaar er nog naar luisterd, de rest blijft minimaal een jaar ok mits een beetje gewoon gebruik.

Good luck

no comment

Verwijderd

Maakt mijn niet Sony(8),Philips(8),That's(8),Princo(6/8),HiSpace(6),Fuij(8) maakt mijn niet uit als het maar fikt.

Eerst wel ff kijken wat ze aan kunne... en de best voor je zelf en de goede kopen voor andere.

The Ultimate ; That's zijn geloof ik van de zelfde maker als Philips (net of ze die zelf maken net als Sony zelfde maker) En over die fikker heb hem ook gehad maar dan IDE en echt een KLOTEN ding niet helemaal goed wou alleen maar Sony fikken op een gegeven moment.

Robin ; Neem de 80 van Philps dan eens.

Verwijderd

TDK & Sony heb ik de beste ervaringen mee. Andere merken (Maxxell, Imation) laten zich niet altijd goed lezen op mijn audio cd-speler. Verder schijnt de kwaliteit nogal te liggen aan combinatie van brander EN cd. Sommige cd's zijn voor de een bagger, terwijl het bij anderen prima werkt.

Over het algemeen werken Philips, Sony en TDK overal goed.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

gebruik ook altijd Philips Silver Premium 74mins (35 piek) gaat goed op 12 speed en kan door iedere speler worden gelezen, (goedkope discman's en autoradio's) 80min meestal wat ze bij mycom of zo in de aanbieding hebben gebruik momenteel een noname die het ook goed doet, nog niet getest op 12 speed.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Ik heb hier een cd uit 1996, das een fuji
de rest is allemaal Philips
alles werkt nog perfect..
alleen de merklozen niet die der nog bij liggen..
maar die wil ik niet eens weten wat derop staat :)

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Mitsui SG Unbranded/Branden (3,49 p/st) duur maar ZEER goed.

"The Silver disc with the Golden Dye"

Die Philips silver dingen zijn ook goed, maar nu gebruik ik Mitsui; ze doen het op alle snelheden, audio = perfect, data blijft erop staan, roesten NIET, bladderen NIET af, redelijk krasbestendig!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-08 21:06
Ik heb eigenlijk alleen maar de 80 minuten cd's van 2,85 per stuk eerst hadden ze die bij mycom
nu haal ik ze per 100 bij vobis
merk : er staat all write op
mijn brander : teac 58s ( 8x scsi )
audio cd's 8x on the fly en het werkt perfect ook in de auto heb ik van iemand waarvoor ik de cd's bak gehoord

.

• Maf
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Silver Premium voor 74 min of 80 min audio

Arita's 74 & 80 min voor data

8x branden gaat niet altijd goed op die arita's en pak ik meestal silver premiums

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50
Deze topic is al aardig oud, toch ff maar mijn mening. Over platinum (max 24x) ben ik ook erg tevreden... Kost rond de 10 euro per 10 stuks....

http://specs.tweak.to/5253

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:59
Taiyo Yuden CD's !!! Dit zijn gewoon de besten! Waarom? Bekijk dan den andere topics... Over dit onderwerp is al een hoop gesproken.

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 19:55
imation van de vobis... naar mijn mening echt de beste... :D

Verwijderd

Ik gebruik altijd Arita. echt geweldige cd's *D als je bijvoorbeeld die cd's van That's schijt neemt. die zijn echt superworse :r

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59

bebopper

I'm an absolute beginner...

... inderdaad Taiyo Yuden *D

Verwijderd

tsja mijn favoriet blijft philips silver premium 80 min
en absoluut geen arita of tdk 80 min cd's Arita's zijn na een jaar niet meer te lezen, en tdk's deden de helft van het doosje het simpelweg gewoon niet :(

Verwijderd

@rita new gebruik ik (80 min) en die zijn perfect! voor zowel psx ps2 pc audio vcd svcd divx alles wat op cd staat kan je dr zonder problemen gewoon perfect op branden

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Mijn pa heeft een kantoor handel en ik krijg ze tegen inkoop incl. btw :9 Dan is het maar iets van 16 gulden.

Dat is dan meestal Imation, Sony of Kodak..

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 23:15

pietje63

RTFM

ik koop meestal platinumj van 38 euro per 100 (80 min)
er mislukt er ongeveer 1 op 20; dus :D

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op dinsdag 14 mei 2002 14:14 schreef pietje63 het volgende:
ik koop meestal platinumj van 38 euro per 100 (80 min)
er mislukt er ongeveer 1 op 20; dus :D
Spindle?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59

LopeZ

Too much is never enough

Mja 2 jaar oud, zijn intussen heel wat andere cd makers bij gekomen, niet relevant meer dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.