[DIVX]Afspelen op lagere kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mijn 2600+ is een tijdje geleden overleden en totdat de rma er doorheen is (wat nog even duurt) zit ik op een 500 mhz celly. Nu heb ik wat divx films die wel goed afspelen (alleen als er niets in de achtergrond draait) en andere waarbij de video achter gaat lopen op geluid (beeld op 0.2x snelheid van geluid) Nu kan ik de video op een andere kwaliteit gaan encoden maar dat gaat niet echt snel. Ik zoek een speler die on-the-fly een video op een lagere kwaliteit af kan spelen. Wie weet er zoiets? Op google en got heb ik niets kunnen vinden (misschien omdat ik de verkeerde termen zoek? Is er een woord voor wat ik wil?). Wie heeft er raad?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27
Ik denk dat het enige wat je kan doen bij de opties van je divx codec kijken. Ik weet niet welke codec je gebruikt om divx af te spelen maar daar kan je vaak de kwaliteit wel wat terugschroeven en alle mogelijke videoverbeteringstrucjes uitzetten (wordt de film wat blokkeriger van enzo). Maar of dat genoeg is om films op een celeron 500 af te spelen zal denk ik van de film afhangen. Bitrate van de video en ook van de geluidsstream (ac3 trekt wat zwaarder als gewoon stereo mp3.)

[ Voor 6% gewijzigd door DIJK op 22-03-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zijn wel wat topics over. Zoals hier: k6-2 450 Te traag voor divx?

Er staan wat tips over de kwaliteitsinstellingen over divx. Ook kun je proberen om met quickview of movix je divx af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik gebruikte eerst divx van divx.com icm windows media player 9. Divxplayer crashde zodra ik film opende. Ik heb DivX ;-) geprobeert maar daarbij crasht iedere speler. Ik ben nu even aan het kijken of ik de andere codec wel goed weggegooid heb. Xvid lijkt nu te werken maar helaas is het niet echt sneller ofzo. Ik lees trouwens op sommige plekken over een performerance slider ofzo maar die kan ik dus nergens vinden :(

ffdshow heb ik net even geprobeert en dat werkt beter maar nog niet ideaal. Ik zoek nog steeds iets wat gewoon maar een kwart (halve resolutie) van het beeld renderd ofzo. (of iets van frame-skip)

[ Voor 47% gewijzigd door lemming_nl op 23-03-2005 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:59

Wildfire

Joy to the world!

lemming_nl schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:37:

[..]

ffdshow heb ik net even geprobeert en dat werkt beter maar nog niet ideaal. Ik zoek nog steeds iets wat gewoon maar een kwart (halve resolutie) van het beeld renderd ofzo. (of iets van frame-skip)
Het lijkt me op zich niet dat er zoiets bestaat... vergeet niet, de inhoud van de DivX zal toch eerst gedecodeerd moeten worden. En aangezien in een DivX bestand niet iedere frame op zich staat, lijkt het me dat toch echt eerst *alles* gedecodeerd moet worden. En daar gaat je CPU-power heen.

Als FFDShow met alle processing disabled niet werkt, dan heb je -denk ik- pech.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Wildfire schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:52:
[...]

Het lijkt me op zich niet dat er zoiets bestaat... vergeet niet, de inhoud van de DivX zal toch eerst gedecodeerd moeten worden. En aangezien in een DivX bestand niet iedere frame op zich staat, lijkt het me dat toch echt eerst *alles* gedecodeerd moet worden. En daar gaat je CPU-power heen.

Als FFDShow met alle processing disabled niet werkt, dan heb je -denk ik- pech.
Je kan op zich vooruit spoelen in divx dus is er vast wel een manier om een film te forcen om sync te houden met geluid (ook al stottert film dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

lemming_nl schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:59:
[...]

Je kan op zich vooruit spoelen in divx dus is er vast wel een manier om een film te forcen om sync te houden met geluid (ook al stottert film dan)
Dat vooruit spoelen gaat alleen naar een frame dat volledig aanwezig is in de DivX file. Daarna volgen een aantal frames die worden afgeleid uit het volledige frame.

Je gaat dus op z'n minst een merkbaar aantal frames missen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 23-03-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Wildfire schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:39:
[...]

Dat vooruit spoelen gaat alleen naar een frame dat volledig aanwezig is in de DivX file. Daarna volgen een aantal frames die worden afgeleid uit het volledige frame.

Je gaat dus op z'n minst een merkbaar aantal frames missen.
Dat vind ik op zich minder erg dan wat er nu gebeurt. Nu mis ik veel frames en loopt het beeld hopeloos achter. Als ik frames kan missen maar sync kan houden vind ik dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

op zich moet het lukken met een celly 500. Ik heb jarenlang een divx player gehad met een celly 450. het is wel handig (indien mogelijk) hem even een tikkie extra te geven. Zo'n 500 kan meestal wel door de 600 halen.

Wat ik wel had gedaan om de zaak te verberen is op win98 gaan draaien en ms medplayer classic gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

StuiTeR schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 07:32:
op zich moet het lukken met een celly 500. Ik heb jarenlang een divx player gehad met een celly 450. het is wel handig (indien mogelijk) hem even een tikkie extra te geven. Zo'n 500 kan meestal wel door de 600 halen.
Kan geen kwaad idd... een beetje overklokken kan nèt voor dat ene beetje extra pep zorgen.
Wat ik wel had gedaan om de zaak te verberen is op win98 gaan draaien en ms medplayer classic gebruiken.
Goed idee - ik zie nergens staan welk OS hij gebruikt. Als je Windows XP op een Celeron 500 wilt draaien lijkt me het wel logisch dat DivX afspelen niet lekker gaat, het OS slurpt al genoeg op lijkt me... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel momenteel Divx (met laatste codec gemaakt) films af op mij PII - 333MHz met 128MB ram met BS-player en FFDShow. Mijn winxp heb ik volledig gestipt met nlite.

En alles draait zeer vlot (gemiddeld 55% cpu load tijdens het afspelen van de film).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 08:42
Met zo'n bootable cd moet het lukken - > http://geexbox.org/en/start.html
So, GeeXboX is a full operating system, running under Linux and based on the excellent MPlayer. No need for a hard drive, you just have to put the GeeXboX bootable CD into the CD-Drive of any Pentium-class computer to boot it. Moreover, GeeXboX is free software, created as open-source software. This means that everyone can modify it and build his own release of the GeeXboX.
'You may think that such a thing requires a new generation computer ;-) That's where you're wrong !! An old P2-400 with 64 MB of RAM will be quite powerful enough to let the magic play. Also, the GeeXboX ISO only takes about 6 MB on disc. And of course, the whole thing can be managed by a remote controller, thanks to its full OSD (On Screen Display) Menu.
So, what are you still waiting for ?? Xmas ?
Edit:

Net getest op een 433 mhz celeron, werkt prima, prachtig programma :)
(volledige qualiteit, hoge bitrate, 2cd versie met ac3 track)

http://geexbox.org/releases/0.98.5/geexbox-0.98.5-en.iso

[ Voor 17% gewijzigd door Sunrise op 24-03-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
FunkySmell schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:48:
Met zo'n bootable cd moet het lukken - > http://geexbox.org/en/start.html

[...]

[...]

Edit:

Net getest op een 433 mhz celeron, werkt prima, prachtig programma :)
(volledige qualiteit, hoge bitrate, 2cd versie met ac3 track)

http://geexbox.org/releases/0.98.5/geexbox-0.98.5-en.iso
Ik zal dat eens proberen. Mijn mobo heeft geen pci lock en ik heb nog geen optie kunnen vinden voor een divider dus als ik fsb op 80 zet (=600mhz) loopt mijn pci bus op 40mhz wat ik niet echt super vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:28
VLC (videolan) is de lichtste player die ik ken. Daar zitten alle codecs al bij in.
Pagina: 1