Toon posts:

[Modem+Router] Poort(en) open zetten lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week heb ik ADSL Pro2. Hiervoor heb ik een nieuwe modem gehad... de ZyXEL 660 RC.
Achter de modem heb ik een router hangen... een Draytek Vigor 2200E.

Voordat ik de nieuwe modem had, hebben de open poorten altijd gewerkt die ik op de Router had ingevuld, maar sinds ik de nieuwe modem heb werkt het van geen meter. De modem heeft een NAT setup en zo ook de Router. Ik heb op beide precies hetzelfde geprobeerd... instellingen bij allebei tegelijk en appart maar niets wil werken. Ik wil gewoon simpel poort 113 openen maar het wil niet lukken

Ik zou echt niet weten hoe ik verder moet om het voor elkaar te krijgen. Dus ik hoop dat iemand me kan helpen. hier onder staat wat info. Alvast bedankt.

MODEM:

WAN Instellingen:
Mode: Routing
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplex: LLC
VPI/VCI: 0/35

LAN Instellingen:
DHCP:
DHCP: Server
Client IP Pool Starting Address: 10.0.0.151
Rest gewoon zo laten

TCP/IP:
IP Address: 10.0.0.150
IP Subnet Mask: 255.255.255.0

ROUTER:

Ethernet TCP/IP and DHCP Setup:
LAN IP Network Configuration:
For NAT Usage
1st IP Address: 192.168.1.1
1st Subnet Mask: 255.255.255.0

DHCP Server Configuration:
Enable Server
Start IP Address: 192.168.1.10

Internet Access Setup:
--> Static or Dynamic IP
Access Control
Broadband Access: Enable

WAN IP Network Settings
Obtain an IP address automatically
Default MAC Address

IP van m'n PC:
192.168.1.11

Poort die ik open wil hebben is 113

hier previews zoals ik het al eens ingesteld heb maar wat niet wil werken:

NAT Modem: http://www.noinfo.nl/Image1.jpg

NAT Router: http://www.noinfo.nl/Image2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 19:05 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je nu gewoon het NAT in je modem uitzet, dat scheelt een hele hoop gedoe en problemen, Het heeft geen nut om twee keer NAT te draaien, en zorgt meestal wel voor veel problemen met portforwarding.
Wat je ook nog zou kunnen proberen, is 113 in je modem forwarden naar je router, en in je router pas naar je pc, of in je modem niks forwarden en in je rotuer wel, maar dat is allemaal maar de vraag of het werkt. Ik zou gewoon eens proberen om je modem op bridge ofzo te zetten zodat ie geen NAT meer doet.

Je modem gebruikt trouwens een subnet waar het ip waarnaar jij forward niet inzit, dus dat werkt sowieso nooit ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 22-03-2005 18:58 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeert NAT uit te zetten op de modem maar als ik dat doe dan kan ik niet eens meer internetten ofwel hij gooit alles dicht.

Ook heb ik het andere geprobeerd... op de router poort 113 naar mijn pc forwarden naar 192.168.1.11 en op de modem 113 forwarden naar de router 192.168.1.1 maar dat werkt ook niet.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nee, omdat 192.168.1.1 niet in de range zit waarvoor je modem router speelt (10.etc). Dus jou modem weet niet waar dat 192.168.1.x adres is, die adressen bestaan namelijk alleen aan de LAN kant van je router.

En als je NAT uitzet in je modem moet je waarschijnlijk wel op je router het een en ander instellen om correct te internetten.

maar wat je ook kunt doen is proberen te achterhalen wel 10.nogwat ip je router aan z'n WAN kant krijgt toegewezen dooer je modem, en dan daarnaartoe forwarden in je modem.

[ Voor 45% gewijzigd door Orion84 op 22-03-2005 19:05 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar als ik de modem dezelfde range geef als de router dan werkt m'n internet niet meer :?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

WAN IP Network Settings
Obtain an IP address automatically

Dat wil in je huidge opstelling zeggen dat je router nu een 10.nogwat ip krijgt. Als je in je modem de portforward daarheen zet werkt het misschien, maar NAT in je modem uitzetten is echt de beste optie. Alleen zul je dan iets aan de Internet acces setup, of WAN IP network settings moeten doen om te zorgen dat je router aan de WAN kant jou ADSL IP krijgt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:04:
Ja ok, maar als ik de modem dezelfde range geef als de router dan werkt m'n internet niet meer :?
Vervang je router door een switch of laat hem helemaal weg. Je hebt gewoon 2x NAT en dat gaat niet, simpel. Ik snap sowieso niet waarom je zo nodig 2 routers wil hebben aangezien je maar 1 netwerk hebt.

Edit:
Je laat nu een router automatisch een adres verkrijgen..die vervolgens weer een adres uitgeeft aan een volgende router.. Dat zijn dus 2 netwerken. Belachelijk en gedoemd om te mislukken :) Je hebt het netwerk 192.168.1.0 en 10.0.0.0.. zinloos toch? :D

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 19:17 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mja, vaak hebben "echte" routers veel betere mogelijkheden voor portforwarding, firewalls etc.
NAT uitzetten in modem moet gewoon kunnen, alleen moet je dan wel je router zo instellen dat ie die adsl verbinding snapt.

Evt. kan je ook nog je router in bridge mode zetten zodat ie enkel een switch is. Dat zal het probleem ook wel oplossen. Dan krijgt je PC een 10.nogwat IP, en meot je daarnaar forwarden.

[ Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 22-03-2005 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zet er maar n slotje op kheb de oplossing.

NAT serup op de router: poort 113 forwarden naar 192.168.1.11 en op de modem poort 113 forwarden naar 10.0.0.151 :)

iig bedankt voor de reacties allemaal.
Pagina: 1