SUPERFAST PI, zelfde berekening als Super Pi alleen sneller

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Kijk eens wat ik gemaakt heb 8)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=56928

Ik zoek nog wat overclockers die het programma kunnen testen en ook nog iemand om het bestand te hosten.

Veel plezier met deze nieuwe versie van super pi, er is geen sprake van de SSE2 of SSE3 patch, ik verwacht dat 1M maximaal 0.3 seconden sneller is dan bij de oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Alexio schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:13:

Ik zoek nog wat overclockers die het programma kunnen testen en ook nog iemand om het bestand te hosten.

Veel plezier met deze nieuwe versie van super pi, er is geen sprake van de SSE2 of SSE3 patch, ik verwacht dat 1M maximaal 0.3 seconden sneller is dan bij de oude versie.
Ik wil het wel even testen :)
Een tijdelijke host kan je vinden op www.yousendit.com, zo gratis als het maar kan, wat ook een hele goede is is www.rapidshare.de.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:45

Epsilon

Alexio schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:13:

Waarom heb je in godsnaam een versie gemaakt die 0.3sec sneller gaat?

het gaat nog steeds om de vergelijking, niet om de uiteindelijke snelheid. Pifast is 10M en dat rekent pi uit met een heel ander algoritme waardoor het maar zeg 40sec duurt omg 10.000.000 decimalen uit te rekenen. In tegenstelling tot superpi waar je voor 1.000.000 al 25sec nodig hebt.

0.3sec is meer gevaarlijk in verband met cheaten dan dat het werkelijk nut heeft.

Ik zeg: blijf bij dezelfde benchmark, verander er niets aan, anders kun je niet vergelijken. Nu heb je dat probleem al met de "patched" superpi scores die er gewoon 2sec vanaf halen. Die haal je er zo uit, maar 0.3sec is een te kleine marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
http://rapidshare.de/files/964301/SUPERFAST_PI_1.4.exe.html

Ik heb gewoon alle onnodige rotzooi uit het programma gehaald, daarom is hij een stuk kleiner.

Ik wil alleen horen hoe het programma je bevalt en hoeveel het scheelt met de oude super pi 1.4 mod.
Of je het eens bent met het gebruiken van de tweak/cheat is totaal niet interessant voor mij.

Dit is de oude 1.4 versie: http://superpi.radeonx.com/super_pi_mod-1.4.zip

[ Voor 11% gewijzigd door Solovine op 22-03-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53

Syngrow

Framerate is life

sorry hoor, maar dit is toch een van de meest nutteloze mods ooit.

Waarom zou je een programma sneller willen maken? het is toch niet iets wat je 24/7 draait en waarbij iedere seconde geld kost ofzo?
SuperPi is een benchmark waarin het de bedoeling is om een zo laag mogelijke tijd te halen, maar wel op een manier die nog te vergelijken is met andere systemen. Met dit soort mods verdwijnt het hele benchmark idee omdat iedereen met andere versies draait. Er valt gewoon niks meer te vergelijken wat imo het hele programma verpest.

Dus ook deze mod, deze mod verpest het programma

Zelfde geld voor die SSE2 en SSE3 patch'en. Gelukkig vallen die nog makkelijk door de mand zoals Epsilon al zei.

Dit is eigenlijk gewoon een cheat en in mijn ogen mag dit niet.

edit: misschien maar even offline halen die troep?

[ Voor 4% gewijzigd door Syngrow op 22-03-2005 18:50 ]

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Betekent dat dat hij goed werkte bij jou ?

[ Voor 3% gewijzigd door Solovine op 22-03-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Ik heb hem niet gedraait, ik ben geen cheater en ik wil die rommel niet op m'n hdd hebben

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Toch niet 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door XiN-eViL op 22-03-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is nu precies de bedoeling/meerwaarde van dit programma? Kan je dat even toelichten?

Ik geef er niet zo veel om dat het resultaat er sneller uitgerold komt. Het gaat op de vergelijking hé :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Door de miliseconde mod werd superpi ietsje langzamer tov de oude versie; met deze tweak is dat verschil weer ongeveer rechtgetrokken.

Verder lijkt het me leuk als de superpi contest ook op softwareniveau plaatsvind; alle hardware tweaks en tweaks in windows zijn nu wel bekend.

Ik wil gewoon kijken hoe snel het programma gemaakt kan worden zonder het algoritme te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Alexio schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:06:
Door de miliseconde mod werd superpi ietsje langzamer tov de oude versie; met deze tweak is dat verschil weer ongeveer rechtgetrokken.

Verder lijkt het me leuk als de superpi contest ook op softwareniveau plaatsvind; alle hardware tweaks en tweaks in windows zijn nu wel bekend.

Ik wil gewoon kijken hoe snel het programma gemaakt kan worden zonder het algoritme te veranderen.
Als je het zo enorm leuk vind om een benchmark te verkloten, zorg er dan op z'n mist voor dat het niet te soepen valt. Op deze manier is het nogal makkelijk om hem te veranderen in een "legale, niet gecheate" run zonder dat iemand het merkt.
Of sloop gewoon die checksum eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Cheats horen niet thuis in oc'land, simpelweg.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.