[mac os x] hoe icon-layout vastleggen van een .dmg?

Pagina: 1
Acties:

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Om mac software te distribueren maak ik altijd een nieuwe folder, daar zet ik de benodigde files in, sleep de layout (window size, positie van iconen, etc) zoals ik het wil, en dan maak ik met Disk Utility een Image (.dmg) van die folder.

Als ik daarna die .dmg mount, en klik op het icoontje wat op m'n desktop verschijnt, staat negen van de tien keer de grootte van dat window te klein. Als ik hem vergroot, sluit en opnieuw open, dan gaat hij wel goed, maar als ik die .dmg naar anderen stuur hebben zij hetzelfde. Wat ik dan maar doe is die .dmg wegflikkeren, folder met originele files weer openen, "een beetje zinloos slepen" (voor de zoveelste keer Clean Up etc) en de .dmg weer opnieuw maken, totdat hij wel uit zichzelf meteen goed opent.
Géén idee over de logica hierachter, soms gaat het meteen goed, soms moet ik het vijf keer opnieuw doen :'(

Dat zuigt nogal :)
Wie kan me uitleggen hoe het wel moet?

PS - als het om distributie op CD gaat maak ik trouwens een .cdr (DVD/CD master image in plaats van normaal), daar heb ik het zelfde probleem mee.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Helpt het als je de DMG read-only maakt? Hij wordt dan ook als read-only image gemount.

• Jace / TBL
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:19:
Helpt het als je de DMG read-only maakt? Hij wordt dan ook als read-only image gemount.
Ik maak hem standaard al read-only :)

Verwijderd

De enige keer dat ik een image met layout gemaakt heb, heb ik het volgens dit artikel op Cocoa Dev Central gedaan. Maar volgens mij bevat dat geen bijzondere stappen en was mijn layout wel overal hetzelfde.

• Jace / TBL
Hmja nee, da's niet helemaal wat ik bedoel. Ik bedoel geen fancy layout met achtergrond of whatever, ik heb alleen maar een folder met 8 iconen, en default als je die folder opent zie je er maar 6, je moet scrollen om te zien dat er nog 2 zijn.

Dat is een beetje naar, ik wil dat als ze dubbelklikken op de cd of .dmg, dat de folder dan groot genoeg opent. Af en toe is dit het geval, dan werkt het ook bij anderen, maar meestal als ik zo'n .dmg maak of cd brand dan opent hij te klein. En ik kan maar niet ontdekken waar het aan ligt :'(
Pagina: 1