Toon posts:

[2003] Beveiliging van mappen/databases read-only?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal
Bij een klant van mij zijn we overgegaan van windows NT 4 naar Windows 2003 Server (SBS).
De bestanden heb ik allemaal een op een overgekopieerd. nu is het probleem dat alle databases alleen-lezen zijn. ik kan ook niet opslaan onder dezelfde naam!. ik heb de eigenaar gewijzigd, het vinkje voor alleen-lezen weggehaald, maar deze komt weer.
hoe kan ik dit oplossen?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Inheritance uitgezet op hoger nivo :?

NTFS op data schijf :? Hoe staan je rechten op die share en op file nivo :?

Geef wat meer info dmv een plaatje, zegt meer dan duizend woorden :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

misschien eerst eens bij de root de administrator alle rechten geven en inherit aan + daarna alle mappen voor alle gebruikers (groepen) in gaan delen ??

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
iedereen heeft Full Control op deze map (incl submappen).
Ik heb de locatie van deze map al gewijzigd.....

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:40:
nu is het probleem dat alle databases alleen-lezen zijn. ik kan ook niet opslaan onder dezelfde
wat voor databases bedoel je btw?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas even de topictitel aan zodat [2003] vooraan staat conform Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:24

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

acces databases

FiXxXeR

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Omg, acces. Hoe heb je de databases gekopieerd? Als je dat via een cd-rom/dvd hebt gedaan kan je opzoek gaan naar een back-up (en ik hoop dat je die hebt). Acces onthoudt namelijk op de één of andere manier dat het ooooit read-only is geweest. Het probleem wat je beschrijft lijkt er verdacht veel op.

De enige manier om een accessdb te verplaatsen via cd-rom is eerst inzippen, copieren, plaatsen, readonly erafhalen, ontzippen.

Eenmaal een db verkloot met een cd-rom, is er niets meer aan te doen. Zit er al in sinds Access 2.0 ofzo ;( .

Ik heb het meegemaakt met een presentatie voor een klant dat de prachtige db het niet deed... ga je toch af als een gieter.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• mvdooren
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 09:16
Als je bestanden kopieert van de ene naar de andere server. Dan neemt hij de rechten niet mee, hij neemt dan de rechten van de doelmap over. Dus je moet je NTFS rechten eens goed nakijken. De meest beperkende rechten gelden altijd.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

mvdooren schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:48:
Als je bestanden kopieert van de ene naar de andere server. Dan neemt hij de rechten niet mee, hij neemt dan de rechten van de doelmap over. Dus je moet je NTFS rechten eens goed nakijken. De meest beperkende rechten gelden altijd.
Je moet het stukje van Motrax eens lezen denk ik.... een access database eenmaal read....is backup terug zetten??

• mvdooren
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 09:16
Lijkt me sterk hoor. In de rechten zal wel aan staan dat ie alleen READ rechten heeft. Dan springt hij inderdaad vanzelf terug naar alleen lezen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mvdooren schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:55:
Lijkt me sterk hoor. In de rechten zal wel aan staan dat ie alleen READ rechten heeft. Dan springt hij inderdaad vanzelf terug naar alleen lezen.
das een bekend probleem, staat in de ms KB en zelfs in de FAQ hier....

Windows Operating Systems - FAQ

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Kun je ze niet naar een pc met fat partitie kopiëren, met attrib -r read only er afhalen en ze dan weer naar de server kopiëren? Let wel even op dat op de map geen read only staat. Zo ja, dan lijkt het me verstandig dat je alles (e.v.t. voor een test) naar een andere lokatie terugzet.
Pagina: 1