DVI-D en S-Video tegelijk op radeon 9700 Pro

Pagina: 1
Acties:

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Heb een 20" TFT op mijn Radeon 9700 Pro aangesloten en dus maar de DVI-D kabel gepakt. Mijn TV heb ik aangesloten op de S-Video-uitgang en die werkt zonder problemen. Echter, sinds ik het nieuwe scherm heb en dus DVI aangesloten heb, kan ik geen video afspelen op de TV. Dus beeld is geen probleem, maar overlay video of andere (verschillende modi van Media Player Classic, PowerDVD, etc.) werken niet, het beeld blijft zwart op de TV. Als ik het venster open op mijn TFT, zie ik het wel, maar zodra ik het naar de TV sleep (uitgebreid bureaublad instelling staat actief), blijft het beeld in de gebruikte media speler zwart.

Is er hier een oplossing voor op softwarematige manier ? Verder heb ik gelezen dat er ook een D-SUB naar SCART aansluiting mogelijk is op een Radeon 9700 Pro, maar ik weet niet of deze werkt. De DVI behoort toch tot de tweede RAMDAC ? En de S-Video dan ?

Verwijderd

volgensmij zijn die 2 aan 1 ramdac gekoppeld, dus kun je wel tv-out en dvi gebruiken :?

(correct me if i'm wrong)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Je bedoelt de D-SUB en de DVI ? Want ik dacht altijd dat D-SUB een RAMDAC had en dat de DVI + S-video de andere hadden, ivm. Dual Head. Maar als ik blijkbaar uitgebreid bureaublad kan instellen en het werkt op de DVI en de S-video, dan klopt er toch iets niet :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Schopje... Iemand ?

Verwijderd

Je kan bij je instellingen van je ati kaart aanklikken dat primary scherm je tv wordt ;) Dan doet het filmpje het wel op je tv en niet op je tft :) !

• Dr C
  • Laatst online: 02-08 05:49

Dr C

met C en CK

Je moet even kijken naar de instellingen van de overlay en hoe de beeldschermen (DVI monitor en TVout) staan ingesteld qua primary en secondary. De radeon laat alleen beeld van een film op de primary zien. Je kan dan wel clone optie aan zetten (beide primary) of via overlay op de secondary (de TV) laten zien, full-screen.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Dr C
  • Laatst online: 02-08 05:49

Dr C

met C en CK

Nog even iets duidelijker in jouw geval: Je kan dan het beste bij het tabblad "overlay" instellen op Cinema mode. Hij laat dan de film zodra je die start full-screen op je TV zien + in een venster op je monitor

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:54:
volgensmij zijn die 2 aan 1 ramdac gekoppeld, dus kun je wel tv-out en dvi gebruiken :?

(correct me if i'm wrong)
DVI en svideo zijn aan 1 ramdac gekoppeld. In de tijd dat de 9700 een topkaart was (anderhalf jaar geleden ofzo :? ), was CRT en dus de sub-D aansluiting mainstream, en de DVI redelijk exotisch. TFT's waren vrij duur, en er waren weinig mensen die een dual monitor setup hadden. Voor die tijd een logische keuze dus.
Mijn 9800 pro kent dit probleem btw ook, dus veel is er bij die lui van Ati niet veranderd (hoewel die kaart ook alweerdik een jaar oud is).

Kortom: ben bang dat je dit niet gaat lukken :|

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:18

Tsuranim

There is only one

The_Eagle schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:06:
[...]

DVI en svideo zijn aan 1 ramdac gekoppeld. In de tijd dat de 9700 een topkaart was (anderhalf jaar geleden ofzo :? ), was CRT en dus de sub-D aansluiting mainstream, en de DVI redelijk exotisch. TFT's waren vrij duur, en er waren weinig mensen die een dual monitor setup hadden. Voor die tijd een logische keuze dus.
Mijn 9800 pro kent dit probleem btw ook, dus veel is er bij die lui van Ati niet veranderd (hoewel die kaart ook alweerdik een jaar oud is).
Op mijn radeon 9800 pro werkt het wel. Op de manier hierboven beschreven.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik heb de cinema mode gebruikt icm. overlay en het werkt perfect !! Enorm bedankt !!
Pagina: 1