[MCE 2005] Video schokt en hangt soms systeem op

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb hier een Windows Media Center 2005 pc

Intel Celeron 2.0
MSI 845E Max
512 DDR
80 GB IBM 7200 toeren
Asus Nvidia MX420 64 mb kaartje
Hauppage MCE500 tvkaart
3c90x
SoundBlaster Live Player
LG DVD speler
MCE Remote
CrystalFontz CF-634 Display
UPC kabel gebied
MCEGuirder omdat UPC net de frequenties heeft verhuisd

Nu is het zo dat bij het afspelen alles goed loopt maar soms bij het spoelen of bij het kijken / opnenem of het dubbel opnemen de grafische schil vast loopt, en bij het zoeken in de JukeBox gaat het beeld knipperen. Als de schil vastloopt is het een kwestie van CTRL-ALT-DEL en de MCE killen en dan kunnen we weer verder ( maar daar moet je dus wel je bed voor uit, want het kan niet met de remote :( )

Vraag1: Nu heb ik het vermoede dat het de videokaart is, maar mischien toch iets anders wat ik over het hoofdgezien heb ?

Vraag2: Wat is een goedkope kaart om de huidige videokaart mee te vervangen, ik heb een aantal hardware lijsten gevonden waar kaarten in staan maar ook die verschillen. Is een FX5200 nu wel of niet geschikt in het [rml][ MCE 2005] Post hier je werkende configuratie - help anderen[/rml] topic staan namelijk veel mensen die wel een FX5200 hebben.

Mijn eisen van de kaart zijn:

- Dual Head dus mogelijkheid om 2 vga / dvi schermen aan te sluiten
- SVHS tv out
- Bij voorkeur Passieve Koeling
- Geschikt voor windows media center en daar ook de juiste drivers voor hebben.

De lijst met hardware geschikte onderdelen:

Microsoft:

http://oem.microsoft.com/...d_Components_for_MOSB.xls

Nvidia:

http://www.nvidia.com/page/mediacenter.html

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
The following NVIDIA products have been approved by Microsoft for the DFMCE logo: 
GeForce™ 6800 GPUs 
GeForce FX 5700 
GeForce PCX 5750 GPUs 
GeForce FX 5900 
GeForce PCX 5900 GPUs 
GeForce FX 5950 GPUs 
NVIDIA® NVTV™ tuner cards 
NVIDIA® DVD decoders 

A piece of hardware must pass a Microsoft Video/Audio Logo test without any corruption of the video image or skipping frames.

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 22-03-2005 17:33 ]

• raymonvdm
Niemand?

• sHiKoRa
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-03 17:23
Ik heb precies hetzelfde probleem als jou en ik kan niet vinden wat dit veroorzaakt. :? Ik heb inmiddels GoT en Google helemaal afgezocht. Heb je het probleem inmiddels opgelost? Of heeft iemand anders misschien een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Mijn configuratie:

* Microsoft MCE Remote Control
* Microsoft Windows MCE 2005 UK
* Asus S-Presso Deluxe 111
* MSI FX5600XT-TD (256 MB) Graphic Card
* Intel Pentium 4 3.2 GHz
* Kingston HyperX Ultra Low-Latency PC3200, 400 MHz, Kit of 2, 2, 1024 MB
* NEC 3520A Dual Layer OEM, Zwart
* Hauppauge WinTV PVR 500 MCE
* Maxtor Diamond Max 10 200 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150
* Linksys WUSB54GP

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Heb je al een andere videokaart geprobeerd om te kijken of het echt daar aan ligt? Anders heb je dalijk een andere videokaart aangeschaft en blijft het probleem zich nog voor doen.

Mijn MCE blijft ook wel is hangen maar dit is vooral bij het zappen, ik heb vanalles geprobeerd om het op te lossen (andere videokaart, tv-kaart, reinstall etc) maar niets helpt.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• sHiKoRa
Vandaag heb ik mijn Nvidia Geforce FX 5950 ultra in het systeem gedaan om te kijken of dit iets uit maakt, helaas zonder resultaat. :'(

Ik heb vervolgens de oude videokaart teruggezet, geformateerd en het systeem opnieuw geinstalleerd, met als engiste resultaat dat de kwaliteit van tv kaart enorm slecht is. Ik heb nu werkelijk geen idee maar wat ik zou kunnen doen. :|

[ Voor 6% gewijzigd door sHiKoRa op 08-04-2005 11:41 ]

• raymonvdm
Er staat bij windows update tussen de niet kritieke updates een windows mediacenter update en sindsdien loopt mijn mediacenter niet meer vast. Ik heb overigens wel een nieuwe FX5200 videokaart erin gezet dus het beeld bij mp3s flikkert nu ook niet meer.

• sHiKoRa
Thx voor de tip. Ik denk dat ik er dan ook maar een GFX 5200 in prik. Trouwens weet je nog welke Windows update je probleem verhielp?

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-04 14:20

Super Snackman

Snekgek

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem.
Een maand of wat heeft het systeem perfect gewerkt en nu (ineens?) weer problemen.

Opnamen schokken behoorlijk. En soms als ik televisie kijkt hangt het beeld voor 15 seconden terwijl het geluid op dat moment stottert.

Opnamen mislukken:

In het logboek:

De opname van Myth Busters is om 11-4-2005 20:39:04 te laat begonnen wegens gebrek aan audio-/videogegevens en is gestopt om 11-4-2005 21:02:59.

of

De opname van Myth Busters is om 11-4-2005 19:58:02 te laat begonnen wegens een tijdelijke fout die is veroorzaakt door een systeemstoring of stroomuitval en is gestopt wegens gebrek aan audio-/videogegevens. Er wordt een volgende opnamepoging gedaan..

Ik heb gisteren een compleet nieuwe installatie van MCE gedaan. Behalve de verplichte drivers heb ik helemaal niets geinstalleerd. De schijf waarop wordt opgenomen heeft 160GB vrij, en is gedefragmenteerd. De schijf waarop windows staat heeft 35GB vrij.

Specs:
Asus P4P800VM moederbord. Nieuwse BIOS
250W voeding (zou het iets met de voeding te maken kunnen hebben?)
Intel Celeron D 2.8GHz processor
2 x 256MB (dual) geheugen
Leadtek PVR 2000
Hauppauge MCE 150
MSI Radeon 9550
Maxtor Sata 200GB
Soundblaster Live 5.1
Nvidia DVD Codec versie 67

Waarom stottert dit systeem soms behoorlijk? Alsof hij echt hangt voor 10 - 15 tellen?

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Draai het volgende programmaatje en laat de resultaten weten, staat op http://www.microsoft.com/...8045CA29CD&displaylang=en
Je videokaart is zowiezo niet goed ook al deed de FX 5950 ook schokken, een 5200 heb je minimaal nodig (128MB en Directx 9 allebei nodig voor mce2005).

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Super Snackman

Super Snackman

Snekgek

BIj mij geeft de tool overal 'Passed' aan. Zal nog eens de TV-test draaien...
Ik heb er in ieder geval ONGELOOFLIJK de balen van. (Redelijk) goed systeem, en toch bulten problemen...

• Spice

Spice

2 x 256 MB is zat. Waar staat je virtual memory?, waarschijnlijk gewoon op C, kun je beter op je grotere HD zetten.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Super Snackman

Super Snackman

Snekgek

Ik heb 1 schijf met 2 partitities. Op de windows-schijf is 35gieg vrij, dit lijkt mij meeer dan voldoende...
Is er dan niemand anders die zijn event-log vol met deze meldingen heeft staan?

• Spice

Spice

Ik heb gisteren een compleet nieuwe installatie van MCE gedaan. Behalve de verplichte drivers heb ik helemaal niets geinstalleerd
Heb je wel alle updates voor xp-mce gedaan?
Ik heb geen hauppauge tv-kaarten maar daar bestaan tweaks voor. Ik weet het niet zeker maar als alle tests goed zijn blijft de hauppauge over. Je kan ook altijd een keertje kijken op xpmce.nl daar is een gast van hauppauge nederland.

• Spice

Spice

Zie dit nu pas: Leadtek PVR 2000 en Hauppauge MCE 150, 2 verschillende tv-kaarten dat is niet handig, probeer het eens met 1tje.
De leadtek werkt trouwens het beste met de originele drivers niet de update (bij mij dan).

• Super Snackman

Super Snackman

Snekgek

Ik heb de leadtek uitgeschakeld, en voor vanavond weer 2 opnames geprogrammeerd. (Met de Hauppauge dus) Ben benieuwd.

Overigens had ik al alle Windows Update gedraaid. (Ook de software updates, dus niet alleen de kritieke)

Wat ik overigens vergeten ben om te melden (misschien is het relevant). Als ik met de AB de computer uit standby haal krijg ik in veel gevallen een melding:

Er is een spanningspiek op de USB-poort opgetreden.

En dan heeft ook vaak 1 van mijn USB-poorten een gele uitroepteken erbij gekregen...

[ Voor 59% gewijzigd door Super Snackman op 12-04-2005 07:11 ]

• Spice

Spice

succes in ieder geval
250W voeding (zou het iets met de voeding te maken kunnen hebben?)
als ik je laatste reactie lees dan zou ik daar als volgense stap naar kijken.

Verwijderd

Right, ik heb last van het zelfde als bovenstaande gevallen. Alleen zijn de stotteringen bij mij vrij kort, minder dan een seconde, maar niet minder irritant! Sterk is dat bij mij niet alleen de video schokt, maar bijvoorbeeld ook spellen, eigenlijk alles. Na wat testen blijkt dat de CPU load opeens heel kort 100% wordt, zó kort dat ik eigenlijk niet kan zien welk proces het veroorzaakt.

Mijn specs:

Windows XP MCE 2005 incl. alle updates
Athlon64 3000+
NF4 Asus A8N-SLi deluxe
Asus Radeon X300 se
Hauppauge MCE-150
2x 120Gb WD (SATA)
1x 300Gb Maxtor (SATA DM10)

Op een andere partitie heb ik Windows Prof. x64 edition draaien, daar treden dergelijke stotteringen niet op, het lijkt dus niet aan de hardware te liggen. Overigens liep er hier laatst ook al een topic op GoT genaamd '[A64] Computer hikt af en toe'

@Super Snackman,

Dat van die spanningspiek is vrij logisch lijkt mij, dat is het signaal wat je computer weer uit de stand-by haalt, waarom Win MCE dit echter als een fout ziet is mij niet duidelijk. Ik zou er iig niet te veel over in zitten.

• Super Snackman

Super Snackman

Snekgek

Bij mijn normale computer (specs ongeveer gelijk) haal ik de computer ook met USB uit standby (in dat geval een keyboard). Maar dan krijg ik nooit die error.

Tijdens normaal gebruik heb ik wel eens met MBM naar mijn voltages gekeken, en die zijn allemaal normaal. Zal MBM eens voor langere tijd laten monitoren als ik met opnames e.d. bezig ben.

Met de Leadtek uitgeschakeld is de eerste opname tenminste gelukt! _/-\o_

De opname van Myth Busters is volgens schema gestart om 12-4-2005 19:58:01 en gestopt om 12-4-2005 21:00:00.

[ Voor 22% gewijzigd door Super Snackman op 12-04-2005 21:27 ]

• Super Snackman

Super Snackman

Snekgek

Helaas tijdens het kijken van Mythbuster (Terwijl een andere opname bezig was) begint het beeld een aantal keren te schokken. DE andere opname blijkt uiteindelijk in 5 delen (!) te zijn opgenomen. Iedere keer wegens gebrek aan audio/video-gegevens. (Wat is dat toch...)

Via MBM krijg ik de volgende waarden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
+-------------------------------------------------------------------------+
|Total number of readouts: 263           CPU Speed: 2794 MHz              |
|Running from: 12-4-2005 23:00:36        until: 12-4-2005 23:44:34        |
+-----------------------------+----------+----------+----------+----------+
|Sensor                       | Current  | Low      | High     | Average  |
|Case                         | 35° C    | 33° C    | 36° C    | 34° C    |
|CPU                          | 48° C    | 47° C    | 54° C    | 50° C    |
|Core 0                       | 1,28 V   | 1,22 V   | 1,30 V   | 1,27 V   |
|+3.3                         | 3,25 V   | 3,25 V   | 3,28 V   | 3,26 V   |
|+5.00                        | 4,95 V   | 4,92 V   | 5,00 V   | 4,95 V   |
|+12.00                       | 11,92 V  | 11,80 V  | 11,98 V  | 11,90 V  |
|-12.00                       | 0,00 V   | 0,00 V   | 0,00 V   | 0,00 V   |
|-5.00                        | 0,00 V   | 0,00 V   | 0,00 V   | 0,00 V   |
|Fan 1                        | 3590 RPM | 0 RPM    | 3629 RPM | 3303 RPM |

Weet er niet heel veel van, maar de afwijking lijkt mij niet enorm.

• Super Snackman

Super Snackman

Snekgek

Sorry dat ik voor de 3e keer schop, maar misschien heb ik iets opmerkelijks gevonden:

Al voordat ik hem kocht hoorde ik dat er problemen waren met de Plextor 116A. (DVD-Rom van Plextor). Dat de computer op miraculeuze wijze kan vastlopen e.d. Ik wil niet te vroeg gaan juichen, maar na een firmware upgrade LIJKT het probleem opgelost.
Ik heb de hele nacht op verschillende zenders programma's opgenomen, terwijl ik ook televisie aan had staan. Alle opnames zijn gelukt...

Misschien is het toeval, maar het is in ieder geval opmerkelijk.

Verwijderd

Ik heb ook de pvr 2000 en die drivers zijn helemaal ruk.
Laatst de nieuwe versie geinstaleerd een bak problemen.
Teletekst heb ik nog nooit aan de praat gekregen.
Ook fast foward kresjt bij mij.
E-mail helpt ook niet naar taiwan
Kortom but product.

Nu heb ik een 500mce besteld kijken of deze beter is!

• Super Snackman

Super Snackman

Snekgek

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:36:
Ik heb ook de pvr 2000 en die drivers zijn helemaal ruk.
Laatst de nieuwe versie geinstaleerd een bak problemen.
Teletekst heb ik nog nooit aan de praat gekregen.
Ook fast foward kresjt bij mij.
E-mail helpt ook niet naar taiwan
Kortom but product.

Nu heb ik een 500mce besteld kijken of deze beter is!
Ik vind de PVR2000 fijner dan de MCE150 die ik er ook in heb. Mijn MCE150 heeft niet het beste contrast wat er is (donker is snel TE donker), ook heb ik regelmatig een verticale streep over het beeld bij een opname. De PVR2000 vind ik prima. De nieuwe drivers merk ik geen verschil mee met de vorige. Teletekst is vrij simpel weer aan de praat te krijgen door een aantal DLL's opnieuw te reggen...

Pagina: 1