Toon posts:

Asus x800 Pro TVD werkt niet op Abit IC7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.
Ik heb een probleem. Dit is de eerste keer dat heb moeten registreren omdat ik er nog altijd uit ben gekomen door te zoeken ofzow. Nu kom ik er niet uit. Ik heb alles afgezocht.

Het probleem:

Ik heb gisteren een nieuwe Asus Radeon X800 Pro TVD binnen gekregen.
Ik installeer hem op mijn Abit ic7 moederbord met pentium 4 3000mhz en 380Watt tagen voeding en zet de computer aan. Ik krijg geen beeld maar alleen maar pieptonen die niet stoppen.
Het moederbord werkt nog goed want ik zit er nu op alleen dan met een asus gforce 4 ti 4200.

Dus ik denk effe testen op mijn andere PC: Amd Thunderbird 1300mhz met MSI K7T Turbo moederbord.
Daarop werkt ie perfect. Daar kan je dus uit concluderen dat de videokaart niet defect is.
Ik haal de voeding van de videokaart af om te kijken wat ie dan op mijn amd doet. Hij geeft dan de zelfde pieptonen als op mijn pentium. In de handleidingen van beide moederborden staat alle 2 niets in over die piep tonen.

Asus Radeon x800 Pro in Abit ic7 moederbord werkt niet
Asus Radeon x800 Pro in MSI k7t Turbo moederbord werkt wel
Asus Nvidia Geforce 4 ti 4200 in MSI k7t Turbo moederbord werkt wel
Asus Nvidia Geforce 4 ti 4200 in Abit ic7 moederbord werkt wel

Toen dacht ik dat het aan de voeding lag. Dat ie niet genoeg stroom kreeg ofzow.
Ik heb toen alle apparaten afgesloten zodat alleen nog maar het moederbord en de videokaart stroom krijgen. Ik heb ook alle pci sloten vrij gemaakt. Nog steeds piep tonen. Toen heb ik de 12V aansluiting op videokaart op een andere voeding aangesloten. Nog steeds de zelfde pieptonen bij het opstarten.

Nu snap ik er dus helemaal niks meer van. De x800 hoort toch gewoon op de abit ic7 te werken ?

Ik kan hem wel terug sturen maar dan krijg ik een nieuwe die misschien nog niet in mijn computer werkt omdat het misschien niet aan de videokaart ligt. Ik snap echt niet meer waar ik naar moet kijken. Ik hoop dat iemand ooit zo'n soort probleem eerder heeft gehad.

Ik word er echt gek van en heb soms neigingen om de hele mikmak door de raam naar buiten te knikkeren. Zal ik maar niet doen ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 20:13 ]

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 11:27
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:27:
zet de computer aan. Ik krijg geen beeld maar alleen maar pieptonen die niet stoppen.
;(
Dit zijn waarschijnlijk beeb codes van je moederbord kijk even of dat de beep codes van je videokaart zijn wat dus aangeeft dat je moederbord daar problemen mee heeft (in de manual of op de site) :P

[ Voor 9% gewijzigd door GeniusJennis op 22-03-2005 18:21 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt het is van mij moederbord. Ik kan alleen nergens iets vinden over wat het betekend.
Het zijn allemaal piepen van 1 seconde en het stopt niet.

Op de site van abit staat niks. Ook niet in de FAQ
En google vind niks op abit peep codes enzow :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 18:28 ]

• Jorn1986
  • Laatst online: 07-08 22:45
heb je geen boekje van je moederbord nog liggen? zou toch denken dat het daar wel in moet staan. Misschien is het zgn. 'boekje' ook wel on-line ergens te downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik nog. Helemaal doorgelezen maar niks over te vinden :(

Ik heb ook het moederbord uit de computer gehaald effe een opstelling gemaakt met alles erin om te zien of ie er misschien niet goed in zit maar hij zit er goed in, kan niet verder.

Ik heb ook even mn bios gerest. Werkt ook niet :(

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 20:00 ]

• Jorn1986
heb je de nieuwste BIOS in je moederbord? zo nee, misschien dat dat wat problemen verhelpt. Misschien is het namelijk een bekend probleem en is het m.b.v. een nieuwere bios-versie opgelost.

[ Voor 35% gewijzigd door Jorn1986 op 22-03-2005 21:44 ]

Verwijderd

kijk welke bios je hebt (kast openhalen), en dan in de PMG FAQ kijken wat het betekend

Verwijderd

Toen heb ik de 12V aansluiting op videokaart op een andere voeding aangesloten. Nog steeds de zelfde pieptonen bij het opstarten.
Heb je die andere voeding wel volledig aangesloten op het Abit/Pentium moederboard? (dus niet enkel een lijntje aftappen voor de videokaart want dat gaat niet zomaar lukken dacht ik)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee want dat is geen pentium voeding. Die mist zo'n extra geel stekkertje.

Ik zal eens proberen ergens anders een zwaardere voeding vandaan te halen.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
een 380w voeding met meer dan voldoende zijn voor dat systeem hoor! Mits van een goed merk als tagan/coolermaster/enermax/aopen/antec etc etc (geen sweex en qtec).

Vga kaart eens stevig aandrukken misschien? En bios update doen, dat zou ik zeker doen voordat je weer iets aan gaat schaffen, want dat is helemaal niet nodig.

• Jorn1986
Race Eend schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:49:
Vga kaart eens stevig aandrukken misschien? En bios update doen, dat zou ik zeker doen voordat je weer iets aan gaat schaffen, want dat is helemaal niet nodig.
waarom is volgens jou een bios-update niet nodig? (BTW: misschien vat ik je zin verkeerd op, maar dat komt vanwege de ''vreemde'' zinsopbouw, correct me if i'm wrong)
en nog iets: heb zelf een Sapphire X800pro, en die werkt gewoon goed op elk moederbord dat ik hier in huis heb geprobeerd, vandaar dat ik (toch) denk dat een bios-update wonderen zal doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Jorn1986 op 23-03-2005 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Race Eend schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:49:
een 380w voeding met meer dan voldoende zijn voor dat systeem hoor! Mits van een goed merk als tagan/coolermaster/enermax/aopen/antec etc etc (geen sweex en qtec).

Vga kaart heb ik goed aangedrukt. Heb zelfs het hele moederbord eruit gehaald om daar zeker van te zijn.
En ik heb net de nieuwste bios erin geflasht. Doet nog niets als alleen maar piepen.

Ik heb net ook de voeding die aan mijn pentium hing aan mijn amd gehangen en daar doet de voeding het gewoon goed. Kan dus wel zeggen dat het aan mijn moederbord ligt. Maar om nu meteen een nieuwe te bestellen ? Alle andere dingen op het moederbord doen het goed.

Echt raar. Ik weet nou niet wat ik terug moet sturen; het moederbord of de videokaart. Ze werken alle twee alleen niet met elkaar :|

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 20:50 ]

• Jorn1986
als ik jou was zou ik naar een ander moederbord gaan kijken.

Verwijderd

Kijk eens anders hier naar de beep codes wat het is:
http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html

edit:

Ook een interessante site: http://bioscentral.com/

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm...

Volgens de tabel:
Repeating (Endless loop) - Memory error - Bad memory or bad connection

Nou kan het niks met het geheugen te maken hebben want bij de andere vidoekaart piept er niks en het geheugen veranderd niet.

Ik zal dalijk voor de zekerheid toch effe 1 van de 2 modules eruit halen.

Nu werkt ie ook niet meer in mijn amd 1300mhz. Hij gaan terug want zow heb ik er helemaal niks aan :D

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 08:13 ]

Pagina: 1