OpenGL-probleem op 9800PRO en meer...

Pagina: 1
Acties:

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-08 22:16
Wie kan mij helepen met het volgende probleem. Na het vervangen van mijn
Sapphire 9800 PRO 128mb vanwege brak geheugen onstaat het volgende:

Allereerst heb ik weer de Zalmann VF700-Cu er op gezet, vervolgens in de kast,
alles aangesloten...werkt 3D niet meer!

Wat zijn de meldingen cq opvallende zaken in CCC:

Melding 1 geeft aan dat er niet of geen juiste OpenGLdriver is geinstalleerd om 3D weer te geven.
In CCC zie ik bij Smartgart dat AGP write op "off" staat,
AGP read: off
PCI Write: off
PCI read : off
Als ik dit handmatig wil wijzigen en de comp opnieuw op (moet) start, krijg ik eerst beeld, daarna een tijd zwart (30 sec) en dan weer beeld. Ik zie dan dat in CCC de zaken weer teruggezet zijn als hierboven genoemd.

Ik heb de laatste drivers geinstalleerd (Catalist 5.3) na eerst alle drivers verwijderd te hebben (drivercleaner pro) maar dat helpt niets. Ook de oude driver die op CD-rom staat geeft hetzelfde probleem. Bij de vorige kaart geen problemen (op het brakke geugen na dan)

WIe owie kan mij helpen

ps ben een redelijke noob

Verwijderd

Ik had ook al dat probleem met de laatste videodrivers. herinstallatie daarvan hielp bij mij wel.

kijk eens met dxdiag of direct3d enz wel beschikbaar is. zoniet, gewoon de kaart herinstalleren.

je kan trouwens ook een programma van ATI downloaden: Smartgart-uninstaller. Persoonlijk vind ik Smartgart maar onzin. ik stel de AGP waarde en fastwirtes gewoon in in mijn bios.
Stomme programmatjes kunnen de boel aleen maar verzieken IMHO.

Ik had overgens niet de versie met CCC, maar die met het gewone control panel. CCC werkt bij mij om een een of ander wazige reden nooit. enige wat het doet is een foutmelding geven als mijn pc opstart. (en ja, ik had M$ .NET framework 1.1 wel geinstaleerd)

ohja, tipje voor het netjes herinstalleren van je kaart:
-catalist-uninstaller downloaden van ati.com
-Geen internet verbinding! (UTP stekker eruit)
-ati software deinstalleren via config scherm
-catalist-uninstaller draaien
-herstart, 2x cancel drukken bij de wizzard.
-nieuwe driver installeren (via de gedownloade ingepakte driver, niet via c:\ati\support\etc.., kwam ik achter)

ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben

• Edje040
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:52:
Ik had ook al dat probleem met de laatste videodrivers. herinstallatie daarvan hielp bij mij wel.

kijk eens met dxdiag of direct3d enz wel beschikbaar is. zoniet, gewoon de kaart herinstalleren.

je kan trouwens ook een programma van ATI downloaden: Smartgart-uninstaller. Persoonlijk vind ik Smartgart maar onzin. ik stel de AGP waarde en fastwirtes gewoon in in mijn bios.
Stomme programmatjes kunnen de boel aleen maar verzieken IMHO.

Ik had overgens niet de versie met CCC, maar die met het gewone control panel. CCC werkt bij mij om een een of ander wazige reden nooit. enige wat het doet is een foutmelding geven als mijn pc opstart. (en ja, ik had M$ .NET framework 1.1 wel geinstaleerd)

ohja, tipje voor het netjes herinstalleren van je kaart:
-catalist-uninstaller downloaden van ati.com
-Geen internet verbinding! (UTP stekker eruit)
-ati software deinstalleren via config scherm
-catalist-uninstaller draaien
-herstart, 2x cancel drukken bij de wizzard.
-nieuwe driver installeren (via de gedownloade ingepakte driver, niet via c:\ati\support\etc.., kwam ik achter)

ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben
Helaas...bovenstaande helpt niet..blijf het probleem houden...wie weet nog meer oplossingen?
Ik wordt nu een beetje moedeloos..... :'(

• Edje040
Ikheb nu diverse drivers geprobeerd (ATI, Sapphire en Omega) Probleem blijft. Na installatie krijg ik het probleem dat al mijn schermen door elkaar gaan lopen in explorer. Beeldverversing is traag etc.
Als ik de drivers uninstal is het probleem weg...

kan het ook iets met windows of voeding te maken hebben? Het lijkt mij allereerst een softwareprobleem. De kaart heb ik vanmiddag omgeruild voor de oude met het brakke geheugen...
kan het zijn dat deze ook de geest heeft gegeven? Ik heb allen de Zalmann VF700 gemonteerd (zonder problemen overigens)

• Edje040
Ik heb het antwoord al.....kaart is dus kapot (*&@!)...Er blijkt een klein hoekje van de core afgebroken te zijn...Zou komen door het monteren van de VF-700...en dat geloof ik dus niet!

Maar goed...geen garantie..dus kaart in de prullebak!...dank u zeer MyCom!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
je had em vantevoren ook niet geprobeerd met de originele koeler?
als ie het dan toen ook niet deed, wist je iig dat het niet aan de zalmann lag.

maja, beschadiging door monteren van een koeler is eigen risico...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Edje040
Puppetmaster schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:53:
je had em vantevoren ook niet geprobeerd met de originele koeler?
als ie het dan toen ook niet deed, wist je iig dat het niet aan de zalmann lag.

maja, beschadiging door monteren van een koeler is eigen risico...
Nee...had ik inderdaad niet gedaan..btje dom blijkt nu |:(

Maar goed...morgen maar een nieuwe halen (9800PRO) Ik heb met ze afgesproken
dat hun hem monteren en de koeler plaatsen...ik loop het risico niet meer...
Pagina: 1