Realtek probleem in instellingen

Pagina: 1
Acties:

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:40
Ik heb een probleem. Vanuit mijn laptop kan ik pingen nar mijn PC (laptop heeft 3com.)

Vanuit mijn pc kan ik niet pingen naar mijn laptop (realtek 8139 in pc)

Naar mijn ADSL modem kan ik vanuit beide comps pingen zonder problemen. Alles zit op een hub.

Nu vind ik dit vaag, maar nu viel mij iets op. Bij de properties van mijn kaart heb je zoets als: click the type of networkdriver to use: en dan kun je uit 3 dingen kiezen, maar die zijn grijs en kan ik niet kiezen. De 3com zegt dat ie op Enhanced mode staat staat. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Als IP gebruik ik 192.168.100.101 /102 en 103 (zoals op de website van XS4all staat) Ik kan met de PC weer wel gewoon verbinding maken met inet. Beide machines draaien nu op winme. Ik ben compleet de weg kwijt nu en ik snap er niets meer van.

Ik hoop dat iemand van jullie het weet. Domeinnamen subnet en gateway is allemaal goed

Hop,hop,hop!

• basset
iemand?

Hop,hop,hop!

Verwijderd

keertje flink laten stuiteren wil wel is helpen:)

mwah, heb je al is gecheckt als je 2 pc's los aan elkaar sluit of het dan wel werkt?

• basset
Goeie, moet ik alleen ff een crosslink kabel vinden

Hop,hop,hop!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 08 januari 2001 22:48 schreef basset het volgende:
Naar mijn ADSL modem kan ik vanuit beide comps pingen zonder problemen. Alles zit op een hub.
Hoe heb je alles dan aangesloten? Vertel het eens...
Want als je de pc's zonder adsl modem naar elkaar wilt laten pingen heb je toch geen crosscable nodig als je een hub hebt?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• basset
nee, klopt. Ik ga vanavond alles deinstalleren (ook mijn ADSL) en dan ga ik via de hub proberen de communicatie tussen mijn 2 computers voor elkaar te krijgen. Daarna ga ik dan proberen om ADSL op tenminste 1 computer aan de praat te krijgen. Die croscable wilde ik gaan gebruiken om alleen de 2 computers zonder Modem aan elkaar te koppelen en kijken of dat werkte.

De modem zit overigens in de uplink

Ik krijg wel steeds meer het id dat realtek en 3com elkaar niet prettig vinden

Hop,hop,hop!

Pagina: 1