Toon posts:

Squirrelmail en IMAPD

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De volgend situatie kom ik niet uit:
Ik probeer squirrelmail aan de gang te krijgen, en dat lukt tot zekere hoogte. Ik kan inloggen, maar zodra ik inlog zegt squirrelmail dat mijn map niet bestaat.

O.S. Debian 31. sarge

Wat heb ik allemaal gedaan

apache installed
php installed
ssl installed
cyrus imapd installed
squirrelmail installed

nu is het zo dat ik cyrus op een niet prettig manier aan de praat krijg. Als ik naar /usr/sbin ga en het commando ./imapd geef krijg ik de melding:
code:
1
* BYE Fatal error: must run as the Cyrus user

Ik heb in mijn /etc/ined.conf het volgende neergezet:
code:
1
2
#imapd
imap    stream  tcp     nowait  cyrus   /usr/sbin/imapd    imapd

Maar ook dit zet geen zode aan de dijk. Zodra ik inlog als gebruiker "cyrus" en ik start /usr/sbin/imapd start de imapd server en kan ik inloggen op mijn squirrelmail met 1 probleem.

Als ik als locale user inlog Piet met wachtoor Pier123 en een homedir /home/Piet krijg ik een error:
code:
1
2
3
ERROR : Could not complete request.
Query: CREATE "INBOX.Sent"
Reason Given: Permission denied

en deze code ook
code:
1
2
3
ERROR : Could not complete request.
Query: SELECT "INBOX"
Reason Given: Mailbox does not exist

Waar ik dus vanuitga is dat de rechten tot de mailbox niet goed zijn. Hoe los ik dit op ?

Dus in totaal 2 problemen:

1 imapd (cyrus ) start niet goed op
2 mailbox error zodra ik inlog met useraccount

who helps me out

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:40
Gooi die inetd rommel er maar weer uit, je cyrus wordt gestart met /etc/init.d/cyrus21 start (of hoe dat ding ook mag heten daar).

Edit:
Ow, ik zie dat je ook geen donder weet van hoe cyrus werkt, aangezien je nog user mailboxes aan moet maken ;)

[ Voor 32% gewijzigd door _JGC_ op 22-03-2005 17:34 ]

Verwijderd

_JGC_ schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:33:
Gooi die inetd rommel er maar weer uit, je cyrus wordt gestart met /etc/init.d/cyrus21 start (of hoe dat ding ook mag heten daar).

Edit:
Ow, ik zie dat je ook geen donder weet van hoe cyrus werkt, aangezien je nog user mailboxes aan moet maken ;)
and rigth you are :( maar ik ga nog wat research doen, ik heb op me stage wat tijden de lunch door zitten lezen en schijnbaar wat over het hoofd gezien enz enz.

maar als ik in mijn direcotry /etc/init.d kijk zie ik nergens cyrus21 staan. ik heb cyrus geinstalleerd via APT-get

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:40
De cyrus22 pakketjes van debian.speedblue.org zijn overigens aan te raden, heb je tenminste echte virtualhosting mocht je dat nodig vinden.

Verder zou ik me eens flink in cyrus verdiepen. Met alleen de IMAP server ben je er nog niet nml:
- je moet dat ding aan je MTA koppelen met LMTP
- je moet authenticatie configureren
- je moet koppeling met authenticatie configureren
- je moet mailboxes aanmaken

Al met al is Cyrus niet de simpelste mailserver, courier is vele malen eenvoudiger, maar heeft lang niet alle features die cyrus te bieden heeft.