Toon posts:

[XP] Onbekend opstart programma: Udapan5x*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeforummensen,

Ik heb een klein vraagje over een item dat bij MSconfig in de services lijst staat.
Het item heet Udapan5x en ik heb geen idee wat het doet of door welk programma het er in is gezet...
Google kwam bij "Udapan" alleen uit op een Indonesisch gerecht of een archeologische opgraving dus daar werd ik niets wijzer van.

Heeft iemand enig idee of het samen hangt met een virus of spyware of wat dan ook... kortom of het enig gevaar vormt voor mijn compuutje?

Ik draai windows XP SP 2

Alvast bedankt, Remco Boersma

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 16:32 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 17:12

TheBorg

Resistance is futile.

Als je op "properties" klikt kun je zien waar de file staat. Misschien kun je aan de hand van de directory wat meer te weten komen. :)
Anders maar op disabled zetten en kijken wat er gebeurd. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de tip maarre...

Ik kan in de System Configuration Utility (had er de vorige keer moeten staan) niets vinden waar ik de eigenschappen kan bekijken...

Gr, Remco Boersma

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Met rechts op klikken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeerd..., helaas zonder resultaat.

(Windows met uitjes, windoos aan het spit..... grrrr) :-)

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Control Panel -> Administrative tools -> Services. Dan moet het wel lukken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

remboman2001,

Ik zie dat je hier nieuw bent - Welkom op GoT :)
We hebben op GoT een aantal spelregels opgesteld waar elk topic aan moet voldoen, en jouw topic voldoet daar niet aan. Ik lijst de meest belangrijke even op, maar vergeet vooral niet even door de algemene FAQ's en Policies te kijken:
  • Kies een goede topic titel die je vraag of probleem kort en bondig omschrijft. Geef ook het OS tussen haakjes aan.
  • Vertel helder en duidelijk wat je probleem is, sinds wanneer je dit probleem hebt en wat je als laatst verandert hebt.
  • Geef even aan wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt om je probleem op te lossen - waar heb je bv. al eens op gezocht, en wat heb je al gevonden.
Vertel nog even over welke Windows versie het hier gaat, dan pas ik je topic titel ondertussen even aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een keer eerder gepost maar da's al een maand of vier terug...
Ik wilde dat van dat OS in de topic regel wel veranderen maar via "edit" ging dit niet...

OS win XP SP2

Probleem sinds vandaag; ik installeer zo af en toe wel eens wat... ;) (laatst wat trial programma's van Xara en google's PICASA 2 geinstalleerd.

Ik heb op de term "Udapan" gezocht bij google, msn, yahoo, altavista en askjeeves en in deze fora, maar helemaal niets gevonden op de in de startthread genoemde twee ongerelateerde zaken na.

Over services...

Dit is ietsjes handiger dam die MSconfig.exe...
Er wordt bij dat Udapan5x echter nergens naartoe verwezen dus misschien moet ik mijn register gewoon eens opschonen om te kijken of dat helpt...

Bedankt voor de tips.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 17:01 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

elevator schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:50:
remboman2001,

Vertel nog even over welke Windows versie het hier gaat, dan pas ik je topic titel ondertussen even aan :)
Staat in zijn startpost :)

Windows XP :P

Al gechecked op spyware ( Hitman pro / Add-aware).

Ik kan eerlijk gezegd ook niks vinden met [google=udapan5x] of [google=udapan]

Heb je lokaal al gezocht op deze naam, heb je al in Add/remove programs gekeken of er geen vage dingen ge"installeerd staan :?

[ Voor 42% gewijzigd door aReaRe op 22-03-2005 17:00 . Reden: text update ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Ook gechecked op spyware met zowel spybot als adaware...

In mijn registry staat hij oa in dezelfde map als IpodService maar hij komt op meerdere plekken voor.
Bijvoorbeeld in:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Udapan5x met als "string" naam "group' en als waarde "FSFilter HSM"
Meer weet ik echt niet...

Er staat verder ook niets verdachts geinstalleerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 17:14 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Upload de file eens bij http://virusscan.jotti.org? :)

[ Voor 6% gewijzigd door elevator op 22-03-2005 20:20 ]

Pagina: 1