Ik heb een probleem! Ik heb al een tijdje een AV reciever en een TV op mijn kamer. Deze ruisen al een tijd en ik ben het zat! ik wil er vanaf!
Ik zit op zolder en heb even een schets gemaakt van de opstelling nu. Ik heb vorige week 1 kabel vervangen (van 1ste verdieping naar zolder) en alles op mijn kamer is nu hirschmann (ook de kabels van de aansluitdoos naar de TV en radio) de rest van het huis is goedkope zooi met van die gamma pluggen!
Nu is de vraag, hoe raak ik de ruis kwijt, RDS werkt bijvoorbeeld niet op sommige radio zenders. Sommige TV zenders zijn ook neit echt strak.
Is het voldoende om vanuit de antenne versterker naar de 1ste verdieping een hirschmann kabel te trekken? of gaat dat het probleem niet oplossen?
Verder nog 1 vraag, Op de versterker zijn dus 2 uitgangen ongebruikt. moet ik deze nog afsluiten of is dat onnodig?
Waar gebruik je afsluitweerstanden voor?
alvast bedankt voor de reacties
!
Verder heb ik nog 1 vraag, ik heb een SONY STR-DB780 reciever. Deze heeft soms een soort van opwarmende ruis. Waar komt dit door? is dit normaal? en wat doe ik er tegen? het gaat dus weg na een paar minuten!? beetje vreemd maar wel storend!
Ik zit op zolder en heb even een schets gemaakt van de opstelling nu. Ik heb vorige week 1 kabel vervangen (van 1ste verdieping naar zolder) en alles op mijn kamer is nu hirschmann (ook de kabels van de aansluitdoos naar de TV en radio) de rest van het huis is goedkope zooi met van die gamma pluggen!
Nu is de vraag, hoe raak ik de ruis kwijt, RDS werkt bijvoorbeeld niet op sommige radio zenders. Sommige TV zenders zijn ook neit echt strak.
Is het voldoende om vanuit de antenne versterker naar de 1ste verdieping een hirschmann kabel te trekken? of gaat dat het probleem niet oplossen?
Verder nog 1 vraag, Op de versterker zijn dus 2 uitgangen ongebruikt. moet ik deze nog afsluiten of is dat onnodig?
Waar gebruik je afsluitweerstanden voor?
alvast bedankt voor de reacties
!Verder heb ik nog 1 vraag, ik heb een SONY STR-DB780 reciever. Deze heeft soms een soort van opwarmende ruis. Waar komt dit door? is dit normaal? en wat doe ik er tegen? het gaat dus weg na een paar minuten!? beetje vreemd maar wel storend!
[ Voor 12% gewijzigd door Wabs op 22-03-2005 16:47 ]