[Maxtor] Diamond Max plus 8 Stiller

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb een diamondmax plus 8 30gb (ata-133) schijf. Ook heb ik een Maxtor diamondmax 10 200gb (sata 150) schijf. De diamondmax 10 is lekker stil, maar de diamondmax 8 maakt een hoge pieptoon/fluittoon. Dit vind ik storend, dus die wil ik stiller maken. Ik had hier vorige week naar gezocht en een leuk tooltje gevonden op de maxtor site: setacm.exe. En ook hier stond een leuk verhaaltje oven een tooltje: http://www.adriansrojakpo...axtor_Silent_Store_02.htm

Vorige week stonden deze nog op de maxtor site, maar nu ik weer kijk zijn ze er vanaf en kan ik ze eigenlijk nergens meer vinden. Daarbij was het ook zo dat deze tooltjes alleen voor deze series harde schijven zijn:
Maxtor DiamondMax 60
Maxtor DiamondMax VL 30
Maxtor DiamondMax Plus 40 UDMA/100
Maxtor DiamondMax 60 UDMA/100
Maxtor DiamondMax VL 30 UDMA/100

Dus eigenlijk niet voor mijn diamondmax plus 8. Is er een manier waarop ik deze schijf (softwarematig) stil kan maken? Natuurlijk kan het met rubbers, dempingsmateriaal. Maar ik zoek eignelijk een makkelijke manier, zoals die tools van maxtor.

EDIT: Misschien dat iemand voor mijn dit tooltje nog heeft liggen toevallig? Dit is dan: setacm.exe of liever amset.exe

[ Voor 6% gewijzigd door Double J op 22-03-2005 16:04 ]

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd of dit kan met mijn WD 20GB :) Ik vrees van niet.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Deze verlaagd het toerental van de schijf neem ik aan ???

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Double J
Ik heb het tooltje gevonden via een of andere poolse site en ik ga hem zo uitproberen! Hier staat wat ie doet:
a cool utility from Maxtor that can adjust the speed of Maxtor HDD head seeks, further reducing the (already low level) noise created
Dit is het tooltje.

EDIT: Het is trouwens zo dat amset.exe ingepakt zit in setacm.exe

[ Voor 24% gewijzigd door Double J op 22-03-2005 16:30 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:27
Double J schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:27:
Ik heb het tooltje gevonden via een of andere poolse site en ik ga hem zo uitproberen! Hier staat wat ie doet:

[...]

EDIT: Het is trouwens zo dat amset.exe ingepakt zit in setacm.exe
mja, leuk tooltje, maar die fluittoon gaat er niet mee weg, dit zorgt er voor dat het geratel minder wordt. het toerental, en dus de "idle-toon" blijft gelijk.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:01
Ik zou gewoon een Samsung Spinpoint kopen deze hoor je nowelijks ook niet als i een het lezen of schrijven is.

Verder kun je toerental wel erlagen maar als je em aan het werk zet maakt i nog net zo veel herrie als eerst.

Dus ik zou zeggen andere hd die stil is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Double J
Shit ja, zo heb ik er nog niet over nagedacht, je hebt gelijk. Ik ga het toch even tegen beter weten in proberen.

Zou er wel zoiets zijn dat je het toerental wat lager kunt maken?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:27
volgens mij is het toerental bij niet 1 hdd aan te passen, anders zou dit in laptops wel gebeuren, maar dit is dus niet het geval.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Pagina: 1