Ik heb een diamondmax plus 8 30gb (ata-133) schijf. Ook heb ik een Maxtor diamondmax 10 200gb (sata 150) schijf. De diamondmax 10 is lekker stil, maar de diamondmax 8 maakt een hoge pieptoon/fluittoon. Dit vind ik storend, dus die wil ik stiller maken. Ik had hier vorige week naar gezocht en een leuk tooltje gevonden op de maxtor site: setacm.exe. En ook hier stond een leuk verhaaltje oven een tooltje: http://www.adriansrojakpo...axtor_Silent_Store_02.htm
Vorige week stonden deze nog op de maxtor site, maar nu ik weer kijk zijn ze er vanaf en kan ik ze eigenlijk nergens meer vinden. Daarbij was het ook zo dat deze tooltjes alleen voor deze series harde schijven zijn:
Maxtor DiamondMax 60
Maxtor DiamondMax VL 30
Maxtor DiamondMax Plus 40 UDMA/100
Maxtor DiamondMax 60 UDMA/100
Maxtor DiamondMax VL 30 UDMA/100
Dus eigenlijk niet voor mijn diamondmax plus 8. Is er een manier waarop ik deze schijf (softwarematig) stil kan maken? Natuurlijk kan het met rubbers, dempingsmateriaal. Maar ik zoek eignelijk een makkelijke manier, zoals die tools van maxtor.
EDIT: Misschien dat iemand voor mijn dit tooltje nog heeft liggen toevallig? Dit is dan: setacm.exe of liever amset.exe
Vorige week stonden deze nog op de maxtor site, maar nu ik weer kijk zijn ze er vanaf en kan ik ze eigenlijk nergens meer vinden. Daarbij was het ook zo dat deze tooltjes alleen voor deze series harde schijven zijn:
Maxtor DiamondMax 60
Maxtor DiamondMax VL 30
Maxtor DiamondMax Plus 40 UDMA/100
Maxtor DiamondMax 60 UDMA/100
Maxtor DiamondMax VL 30 UDMA/100
Dus eigenlijk niet voor mijn diamondmax plus 8. Is er een manier waarop ik deze schijf (softwarematig) stil kan maken? Natuurlijk kan het met rubbers, dempingsmateriaal. Maar ik zoek eignelijk een makkelijke manier, zoals die tools van maxtor.
EDIT: Misschien dat iemand voor mijn dit tooltje nog heeft liggen toevallig? Dit is dan: setacm.exe of liever amset.exe
[ Voor 6% gewijzigd door Double J op 22-03-2005 16:04 ]