Toon posts:

Linksys WRT54G raakt draadloze verbinding kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linksys WRT54G router met een WMP54G (54 pci NIC) en een WPC54G (pcmcia 54G kaart)
Ik heb Firmware versie: v3.03.1 (laatste nieuwe van de linksys site gedownload)

Ik heb het probleem dat ik om de 5 minuten mijn draadloos netwerk verlies. ik krijg dan rechtonderin een melding dat de verbinding is verbroken met het draadloze netwerk.
Dit heb ik voorheen nooit gehad ( ik heb deze spullen al 3 maanden ) ik heb deze problemen zowel op de laptop als op mijn pc.
Ik heb ook 1 pc aangesloten met een bedrade kabel en daar wordt de verbinding nooit mee verbroken.

Op de laptop staat het besturingssysteem win2000 sp4 en op de bedrade pc ook.
op de andere pc staat windows xp sp1 en die is draadloos aangesloten.
Ik heb bij mijn draadloze instellingen op de router het volgende staan:

Wireless Network Mode: Mixed
Wireless Network Name (SSID): *****
Wireless Channel: 9
Wireless SSID Broadcast: Disable

Security Mode: WEP
Default Transmit Key: 1
WEP Encryption: 128 bits
Passphrase: *******
Key 1: *************

Wireless MAC Filter: Disable

Authentication Type: Auto (Default: Auto)
Basic Rate: Default (Default: Default)
Transmission Rate: Auto (Default: Auto)
CTS Protection Mode: Disable (Default: Disable)
Frame Burst: Disable (Default: Disable)
Beacon Interval: 100 (Default: 100, Milliseconds, Range: 1 - 65535)
DTIM Interval: 1 (Default: 1, Range: 1 - 255)
Fragmentation Threshold: 2346 (Default: 2346, Range: 256 - 2346)
RTS Threshold: 2347 (Default: 2347, Range: 0 - 2347)
AP Isolation: Off (Default: Off)

Ik heb gewoon DHCP aanstaan en de netwerkkaarten zo geconfigureerd dat ze gebruik maken van WEP en dat ze op channel 9 gaan broadcasten.

Als ik, nadat de netwerkverbinding is verbroken, ga kijken bij de netwerkverbindingen staat er ook een kruisje door de draadloze netwerkverbinding. Als ik de eigenschappen van de netwerkverbinding opvraag en ik ga naar het tabblad (in windows XP) draadloze netwerken staat er bij voorkeursnetwerken mijn draadloze netwerk bij. Maar er staat ook een kruisje doorheen. Als ik nu op vernieuwen klik dan veranderd het antenne icoontje met het kruisje in een antenne icoontje met een blauw rondje eromheen wat dus goed zou moeten zijn. Als ik nu op ok klik ziet hij gewoon geen netwerk. Als ik een tijdje niets doe, krijg ik vanzelf weer netwerkverbinding (dat geeft de netwerkstatus icoon in de traybar vanzelf aan) nu kan ik weer 5 minuten internetten of gebruik maken van het netwerk maar naar een aantal minuten sprint hij er weer uit. Ditzelfde heb ik ook op de laptop. Dit gebeurt dus niet als ik gebruik maak van een netwerkverbinding door middel van kabels.

Wat ik ook opmerk is dat de snelheid van de draadloze netwerkverbinding varieert van 54 naar 32 of zelfs naar 1 heel onregelmatig dus.

Wie oh Wie weet er nog een oplossing.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik heb het probleem zelf alweer opgelost.
Bij de installatie van de laatste nieuwe firmware is de Wireless Channel van 6 naar 9 gegaan.
Ik heb dit niet meer in de gaten gehad maar op de een of andere manier schijnt channel 9 bij mij niet goed te werken.

Heeft iemand hier nog meer ervaring mee?

Verwijderd

Standaard is de channel 11 deze werkt in bijna alle gevallen prima

Verwijderd

Kanaal 1, 6 en 13 zijn vaak het beste aangezien dit de enige kanalen zijn die niet worden overlapt door andere, dus minder kans op storende apparatuur die op 2.4 ghz werkt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:23:
Standaard is de channel 11 deze werkt in bijna alle gevallen prima
Wel vreemd want default zet de linksys router het gewoon op 9.
Deze wijsheid haal ik uit het feit dat als ik een factory default uitvoer deze waarde als de standaard waarde geselecteerd wordt.
Feit blijft dat ik er problemen mee hebt.
Kan het iets te maken hebben dat ik 2 radio's vlakbij in de buurt heb staan van de linksys router?

• mvdooren
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 09:16
Waarschijnlijk heb je de amerikaanse firmware geinstalleerd i.p.v. de europese. Europese staat standaard op 11.

Verwijderd

Topicstarter
mvdooren schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:44:
Waarschijnlijk heb je de amerikaanse firmware geinstalleerd i.p.v. de europese. Europese staat standaard op 11.
Dus ik begrijp dat channel 11 nog wat beter/stabieler is dan channel 6?

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 20:47
Dat ligt eraan hoeveel buren er ook op channel 11 zitten.....
Het is geloof ik zo dat channel 6 en 11 het minst last hebben van andere kanalen, omdat ze zoals smacky al zegt niet overlappen, alleen wordt channel 11 meestal als default ingesteld door wlan routers. Ik moet zeggen dat ik geen verschil merk, terwijl er 5 andere netwerken in de directe omgeving op channel 11 draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Bas! op 23-03-2005 14:51 . Reden: smacky's post deed me het licht zien ]

• mvdooren
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 09:16
Als het goed is heb je er ook geen last van. Alleen als deze andere netwerken dezelfde SSID en WEP of WPA key gebruiken.

Laatst namelijk de WRT54G en WAP54G geinstalleerd. De WAP54G als wireless-repeater ingesteld. Die sprong tijdens het instellen automatisch op channel 6, die andere is 11. Dus in dat geval communiceren ze met elkaar.
Pagina: 1