Toon posts:

Het capturen wil maar niet lukken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vanochtend de Compro gold capture kaart(www.comprousa.com).
Nu ben ik al een hele tijd bezig om het capturen zo goed mogelijk te laten verlopen.

Hierin had ik 2 opties:
  1. Opnemen met virtual dub
  2. Opnemen met meegleverde software Compro PVR 2
Beide zijn inmiddels geprobeerd.
Mijn voorkeur om op te nemen gaat op dit moment uit naar de software van compro zelf. Deze software geeft mij namelijk de mogelijkheid dat de pc automatisch wordt opgestart en afgesloten.
Het nadeel is alleen dat deze software de MJPEG of de huffyuv codec niet vindt. Wel
"Windows Media Format", "Avi Stream", "DivX" of "XviD" codecs..
Daarnaast zijn er nog de "Standaard opname mogelijkheden" namelijk
"Pal DVD", "Pal PC MPEG2".

Format : PAL MPEG - II
Dimension : 720 * 576
Video Bitrate : 6400 kbps
Audio Bitrate : 224 kbps
Audio Frequency : 48 KHz
Available Time : 1357 minutes

Format : PAL MPEG - II
Dimension : 720 * 288
Video Bitrate : 4000 kbps
Audio Bitrate : 224 kbps
Audio Frequency : 44.1 KHz
Available Time : 2115 minutes

Deze nemen eigenlijk prima op. Het grote probleem is alleen dat als ik deze bestanden dan open in virtual dub de volgende melding krijg:
"No Video frames found in MPEG file"
Op deze manier kan ik dus niet met virtual dub verder werken aan de file om het te comprimeren/te optimaliseren..

Gspot geeft bij dit bestand aan dat er geen video of audio codec gevonden kan worden.
--
De manier om op te nemen met virtual dub, wat dus niet mijn voorkeur heeft lukt opzich wel. Het nadeel is alleen dat de max res dan 352*288 is. Als ik namelijk op een hogere res ga capturen krijg ik de melding na het opnemen dat er niks gecaptured is..
Nadeel is ook dat virtual dub mijn computer niet kan laten opstarten..

Ik heb al verschillende keren op got gezocht. Daarnaast heb ik de capture guide op doom9.org (http://www.doom9.org/capture/start.html) gevolgd..
Hardware is athlon XP 1900+ 512mb ram..80gb7200rpm schijf.

Ik zie geen oplossing meer, vooral niet om de opnames van Compro PVR in virtual dub te krijgen..(wat het beste zou zijn).

Alvast bedankt voor de eventuele tips!

Varkentje

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

je werkt hier met mpeg2 streams ...

ik zou dan kiezen om toch maar gebruik te maken van flaskmpeg ipv nandub/virtuadub

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
bogy schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:01:
je werkt hier met mpeg2 streams ...
Welke moet ik dan gebruiken? MPEG1? En wat heeft dat dan voor nadelen..Als ik dat doe en dan importeer in virtualdub hoor ik wel haperingen..het beeld loopt traag

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 16:09 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Virtualdub kan helemaal niet overweg met MPEG ...... dan heb je virtualdubMOD nodig.
Maar ik begrijp het niet helemaal, je hebt een MPEG2 en die wil je verder comprimeren in virtualdub ??? Dat lijkt me een beetje overbodig.

En over het niet vinden van de codecs die jij aangeeft, is ook heel raar...install ze eens opnieuw of controleer of ze echt wel op je pc staan....als het programma xvid ect ect vind zou die ook die andere moeten vinden.

Wat het cappen betreft...er zijn wel veel meer mogelijkheden dan alleen die twee, bv pinnacle studio ofzo (heeft niet mijn voorkeur, :) ) als je kaart goed geinstalleerd is dan heb je gewoon een capture device, waarmee iedere videobewerkings pakket zo'n beetje kan omgaan.

[ Voor 93% gewijzigd door Caveman op 22-03-2005 18:58 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
wat zit er dan voor nadeel aan bijvoorbeeld pinnacle studio? En welke zou je dan aanraden?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:43:
wat zit er dan voor nadeel aan bijvoorbeeld pinnacle studio? En welke zou je dan aanraden?
Nou, pinnacle studio is wel een mooi pakket maar je moet een beetje "geluk" hebben als het goed draait op een bepaalde pc dan is het geweldig...maar sommige mensen hebben wat last van crashes en dat gaat irriteren....(zoals bij mij het geval was). Maar opzicht is het een mooi pakket, zeker met de hoeveelheid aan mogelijkheden. Een ander mogelijkheid is bv. Ulead Videostudio of moviefactory (die laatste is voor dvd's te maken) En dan heb je nog "het" pakket (volgens sommige de enige echte) Adobe premiere pro. Tja welke voor jouw geschikt is, moet jezelf toch uitproberen. Van ulead zijn er 30 dagen versies. Adobe is meer een gevorderde pakket, ik vind de mogelijkheden wat overweldigend. Als Pinnacle een beetje goed wil draaien is het wel aan te raden.

[ Voor 11% gewijzigd door Caveman op 23-03-2005 08:54 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• colly3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 18:03
heb je ulead photoexplore geinstalleerd?

ComporoPVR 2 needs to use components of Ulead PhotoExplore 8. If your computer doesn't have Photoexplore, ComproPVR 2 will fail to record. Please reinstall Ulead PhotoExplore from installation cd.

Pagina: 1