Ik heb sinds vanochtend de Compro gold capture kaart(www.comprousa.com).
Nu ben ik al een hele tijd bezig om het capturen zo goed mogelijk te laten verlopen.
Hierin had ik 2 opties:
Mijn voorkeur om op te nemen gaat op dit moment uit naar de software van compro zelf. Deze software geeft mij namelijk de mogelijkheid dat de pc automatisch wordt opgestart en afgesloten.
Het nadeel is alleen dat deze software de MJPEG of de huffyuv codec niet vindt. Wel
"Windows Media Format", "Avi Stream", "DivX" of "XviD" codecs..
Daarnaast zijn er nog de "Standaard opname mogelijkheden" namelijk
"Pal DVD", "Pal PC MPEG2".
Format : PAL MPEG - II
Dimension : 720 * 576
Video Bitrate : 6400 kbps
Audio Bitrate : 224 kbps
Audio Frequency : 48 KHz
Available Time : 1357 minutes
Dimension : 720 * 288
Video Bitrate : 4000 kbps
Audio Frequency : 44.1 KHz
Available Time : 2115 minutes
Deze nemen eigenlijk prima op. Het grote probleem is alleen dat als ik deze bestanden dan open in virtual dub de volgende melding krijg:
"No Video frames found in MPEG file"
Op deze manier kan ik dus niet met virtual dub verder werken aan de file om het te comprimeren/te optimaliseren..
Gspot geeft bij dit bestand aan dat er geen video of audio codec gevonden kan worden.
--
De manier om op te nemen met virtual dub, wat dus niet mijn voorkeur heeft lukt opzich wel. Het nadeel is alleen dat de max res dan 352*288 is. Als ik namelijk op een hogere res ga capturen krijg ik de melding na het opnemen dat er niks gecaptured is..
Nadeel is ook dat virtual dub mijn computer niet kan laten opstarten..
Ik heb al verschillende keren op got gezocht. Daarnaast heb ik de capture guide op doom9.org (http://www.doom9.org/capture/start.html) gevolgd..
Hardware is athlon XP 1900+ 512mb ram..80gb7200rpm schijf.
Ik zie geen oplossing meer, vooral niet om de opnames van Compro PVR in virtual dub te krijgen..(wat het beste zou zijn).
Alvast bedankt voor de eventuele tips!
Varkentje
Nu ben ik al een hele tijd bezig om het capturen zo goed mogelijk te laten verlopen.
Hierin had ik 2 opties:
- Opnemen met virtual dub
- Opnemen met meegleverde software Compro PVR 2
Mijn voorkeur om op te nemen gaat op dit moment uit naar de software van compro zelf. Deze software geeft mij namelijk de mogelijkheid dat de pc automatisch wordt opgestart en afgesloten.
Het nadeel is alleen dat deze software de MJPEG of de huffyuv codec niet vindt. Wel
"Windows Media Format", "Avi Stream", "DivX" of "XviD" codecs..
Daarnaast zijn er nog de "Standaard opname mogelijkheden" namelijk
"Pal DVD", "Pal PC MPEG2".
Dimension : 720 * 576
Video Bitrate : 6400 kbps
Audio Frequency : 48 KHz
Available Time : 1357 minutes
Dimension : 720 * 288
Video Bitrate : 4000 kbps
Audio Frequency : 44.1 KHz
Available Time : 2115 minutes
Deze nemen eigenlijk prima op. Het grote probleem is alleen dat als ik deze bestanden dan open in virtual dub de volgende melding krijg:
"No Video frames found in MPEG file"
Op deze manier kan ik dus niet met virtual dub verder werken aan de file om het te comprimeren/te optimaliseren..
Gspot geeft bij dit bestand aan dat er geen video of audio codec gevonden kan worden.
--
De manier om op te nemen met virtual dub, wat dus niet mijn voorkeur heeft lukt opzich wel. Het nadeel is alleen dat de max res dan 352*288 is. Als ik namelijk op een hogere res ga capturen krijg ik de melding na het opnemen dat er niks gecaptured is..
Nadeel is ook dat virtual dub mijn computer niet kan laten opstarten..
Ik heb al verschillende keren op got gezocht. Daarnaast heb ik de capture guide op doom9.org (http://www.doom9.org/capture/start.html) gevolgd..
Hardware is athlon XP 1900+ 512mb ram..80gb7200rpm schijf.
Ik zie geen oplossing meer, vooral niet om de opnames van Compro PVR in virtual dub te krijgen..(wat het beste zou zijn).
Alvast bedankt voor de eventuele tips!
Varkentje