Harddisk wordt gezien als SCSI CDROM

Pagina: 1
Acties:

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Ik heb het rare probleem dat m'n harddisck gezien wordt als een SCSI schijf.
De schijf kan ik wel gewoon benaderen, geen probleem, de partities zie ik. Ik zie alleen een extra "CDrom device".
Ik kan deze bij apparaatbeheer uitschakelen, en dan blijft de schijf gewoon benaderbaar, in het verleden was dit niet zo, dan werd de harde schijf onbenaderbaar. Vandaar mijn indruk dat het om m'n harde schijf ging, die dubbel herkend werd.
Ik kan ook de installatie ervan ongedaan maken, maar na een reboot staat hij er weer.
Het is op zich niet heel erg, maar ik heb op dit moment ook problemen met m'n DVD-r brander, en misschien heeft het een met het andere te maken.

M'n dvd-brander daarvan blijft het led branden tijsend booten, blijft hangen als hij checkt voor: booten van cd, dan moet ik de lade openknop gebruiken, voordat hij door boot. Firmware upgrade heeft niks verandert.

Kan dit met elkaar te maken hebben?
En wat kan ik er aan doen?

Specs:

Harddisks:
Maxtor 6Y160P0
Maxtor 6Y200P0

"SCSI device"
AVX CD/DVD-Rom SCSI CdRom Device

DVD brander
NEC 3520A

[ Voor 10% gewijzigd door reuzekind op 22-03-2005 15:57 . Reden: in het verleden was dit niet zo, dan werd de harde schijf onbenaderbaar. Vandaar mijn indruk dat het om m'n harde schijf ging, die dubbel herkend werd. ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

"SCSI device"

Is dat niet een imitatie CD? Dus een programma dat zich voor doet als CD-rom? Net als daemon tools, alcohol 120%?
Als je zoiets hebt draaien, dan moet je ook zeker zijn dat je brandprogramma niet probeert te branden om die "imitatie" cd/dvd

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
nhimf schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:52:
"SCSI device"

Is dat niet een imitatie CD? Dus een programma dat zich voor doet als CD-rom? Net als daemon tools, alcohol 120%?
Als je zoiets hebt draaien, dan moet je ook zeker zijn dat je brandprogramma niet probeert te branden om die "imitatie" cd/dvd
Ik heb op dit moment geen Daemon tools draaien, vroeger wel. Kan het zo zijn dat ik vergeten was de simulatie-drives op 0 te zetten, voordat ik het programma ge-uninstalled hebt? En is het dan nog te verwijderen?

En wat betreft het branden naar die imitatie cd/dvd, ik kan op dit moment m'n cd lade niet eens openen. Als ik dat probeer, gaat het led weer branden, en vertraagt m'n systeem.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

reuzekind schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:55:
[...]

Ik heb op dit moment geen Daemon tools draaien, vroeger wel. Kan het zo zijn dat ik vergeten was de simulatie-drives op 0 te zetten, voordat ik het programma ge-uninstalled hebt? En is het dan nog te verwijderen?
Je kan proberen door het te installeren, op 0 zetten en dan weer deinstalleren, maar ik weet niet of dat werkt. Ik heb daemon tools nog nooit gedeinstalleerd :P
En wat betreft het branden naar die imitatie cd/dvd, ik kan op dit moment m'n cd lade niet eens openen. Als ik dat probeer, gaat het led weer branden, en vertraagt m'n systeem.
Hmmz zou kunnen dat de speler gewoon brak is. Probeer een andere en probeer deze in een ander systeem. Je kan ook even alle stekkers van de speler eruit halen en dan je systeem booten, uitzetten en dan weer aansluiten en booten, soms helpt het :P

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
nhimf schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:01:
[...]

Je kan proberen door het te installeren, op 0 zetten en dan weer deinstalleren, maar ik weet niet of dat werkt. Ik heb daemon tools nog nooit gedeinstalleerd :P

[...]

Hmmz zou kunnen dat de speler gewoon brak is. Probeer een andere en probeer deze in een ander systeem. Je kan ook even alle stekkers van de speler eruit halen en dan je systeem booten, uitzetten en dan weer aansluiten en booten, soms helpt het :P
Damn, wat betreft die SCSI CD-Rom , het bleek dat Alcoholclone inderdaad nog een virtuele schijf had overgelaten. Zo simpel eigenlijk de oplossing 8)7

En wat betreft m'n dvd brander, ik heb de stekkers eruit gehaald, andere geprobeerd, op een andere pc, maar het mocht niet baten. Dus dat wordt een RMA procedure.

Thanks voor de snelle hulp :)