[XP] Vastloper in bepaalde mappen.

Pagina: 1
Acties:

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:52

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Sinds een aantal weken zit ik met een probleem, geen dramatisch probleem maar ik kan er niet tegen dat ik niet achter de oplossing kan komen.

Wat is er aan de hand?
Als ik in een bepaalde map genaamd 'films' kom dan loopt die map soms vast. Dan moet ik hem afsluiten met ctrl alt del. Heel raar. Er staan alleen maar films in die map. Geen uitgepakte andere bestanden etc. Standaard gebeurd dit als ik een film van de download map naar de film map wil kopieren.

Wat heb ik al gepobeerd?
- virusscan met kaspersky op die map en ook op hele pc.
- spyware scans.
- firewall uit
- virusscan uit.

Ik heb windows xp sp2 met de nieuwste updates. Wie weet mij te helpen?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 12:04

JohnD

Bernd

en die films map heb je op thumbnail view staan?

zo ja moet je eens je codecs opnieuw installeren.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:52

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
SunStorms_sletje schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:37:
en die films map heb je op thumbnail view staan?

zo ja moet je eens je codecs opnieuw installeren.
Ik gebruik alleen ffdshow en die heb ik pas geinstalleerd. Daarvoor gebruikte ik geen andere codecs. Ik heb ook een map met kortere filmpjes waar er zo'n 400 instaan. Allem mogelijke bestandsformaten staan daar op tumbnail in een niets geen problemen. Trouwens gewoon op lijst zetten in de film map werkt ook niet.

Verwijderd

Dat heb ik ook bij een bepaald type avi (X-Files season 1-9). Dan klapt explorer eruit. Ik hoef er maar met de muis overheen te gaan en het is al kassa. Alle andere avi's gaan wel goed.

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-04 20:39
Foutcontrole of Scandisk runnen, heb iets soortgelijks gehad, als ik een bepaalde map opende of de rearch functie gebruikte liep explorer vast. Het bleek dat er een fout/corrupt stuk op een deel van HD zat.

.....bij mij niet te repareren overigens, schijf ligt nu bij de vuilnis.... Ik wilde niet het risico lopen dat ie het helemaal begaf.

[ Voor 14% gewijzigd door JelleMan op 22-03-2005 15:51 ]