iPod mini skipt songs na val

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 13:34

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Hey

Een tijdje geleden wou ik mijn iPod mini uit mijn jaszak halen en toen gleed deze uit mijn onhandige handen en stuiterde op de grond. Op het eerste zicht niks ergs gebeurd (klein deukje in de bovenrand) maar schijn bedroeg: sindsdien gebeurt het regelmatig dat, wanneer ik naar een song aan het luisteren ben, er fragmenten worden overgeslagen of de song gewoon wordt afgeknipt. In beide gevallen gaat ie dan gewoon naar de volgende song.

Mijn vermoeden was dus dat de hdd in mijn iPod mini beschadigd was geraakt tijdens de val. Toen heb ik de laatste versie van de iPod software (iPod updater) gedownload van de Apple website en heb ik de "Herstellen" procedure gerund, in de hoop dat deze mijn iPod mini ging formateren en dit mijn probleem zou oplossen. Maar zonder resultaat :'( !

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om via Windows XP de iPod mini te formateren en er nadien de software gewoon terug op te zetten?? Zou dit mijn probleem oplossen of is gebruik maken van de garantie de enige mogelijkheid?? Op zich is dat voor mijn geen probleem maar die kleine deuk in de bovenrand zou bij Apple waarschijnlijk argwaan wekken :| ! Of is er nog een andere oplossing mogelijk??

Alvast bedankt :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Raadpleeg je handleiding eens en lees de eerste oplossing bij probleem oplossen. Heb je m al eens opnieuw ingesteld? Verder is het wel degelijk mogelijk m te formatteren onder winxp, nogmaals je handeiding :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:55
je hd is naar de *****
ze komen er vast wel achter, maar check ff op het forum hoe je zelf een nieuwe hd er in kunt zetten
als het idnerdaad je hd is

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Heb precies hetzelfde gehad met mijn 20gb ipod...
Dit kan gebeuren als op het moment van vallen de hd draait.

Ik heb, na een format en restore geprobeerd te hebben, op de site van apple het probleem aangemeld. Ik kreeg netjes na twee dagen een leeg doosje in huis waar ik em in kon doen en binnen een week had ik een nieuwe iPod... geen vragen, geen moeilijkheden, ondanks de duidelijk zichtbare beschadiging... Top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:50
Ik had ook zoiets met mijn Zen Micro, gewoon binnengedaan en gezegd dat de speler niet meer werkte. Ze hebben me binnen 3 weken een nieuwe bezorgd, wel netjes. Dus met Apple moet je dat ook lukken. Ten andere: ZIJ moeten bewijzen dat je 'm liet vallen. Dat deukje kan er al eeuwen in zitten en niks met je HD te maken hebben bij wijze van spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
arjenhiemstra schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:35:
Heb precies hetzelfde gehad met mijn 20gb ipod...
Dit kan gebeuren als op het moment van vallen de hd draait.

Ik heb, na een format en restore geprobeerd te hebben, op de site van apple het probleem aangemeld. Ik kreeg netjes na twee dagen een leeg doosje in huis waar ik em in kon doen en binnen een week had ik een nieuwe iPod... geen vragen, geen moeilijkheden, ondanks de duidelijk zichtbare beschadiging... Top service!
Klinkt goed :) !

Ik heb zo even rondgekeken op de site van Apple maar ik zie niet meteen waar jij je probleem zou kunnen hebben aangemeld 8)7 ! Waar heb jij dat gedaan? En wat heb je dan eigenlijk opgegeven als reden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 09:22
offtopic:
Don't buy a iPod Shuffle, make one, now in one step!!, Just throw your iPod mini on a hard and solid ground :)

Sorry, k moest t ff zegge, desondanks errug zonde van je iPod, ik zou hem idd gewoon opsturen, als ze iets ontdekken hoor je het wel, wie niet waagt wie niet wint ( of ja heb je , nee kun je krijgen, je mag kiezen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
heb je ook al een disk check gedaan op je ipod zelf ?
hoe je het meot doen staat op de support site van apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:34
offtopic
nu we het over garantie hebben vallen kapotte oordopjes ook onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 12:42
gfo schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 07:42:
offtopic
nu we het over garantie hebben vallen kapotte oordopjes ook onder de garantie?
Ja, staat ook op de Apple site. Je iPod en alle bijbehorende accessoires zitten in de garantie.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Nu online
Klinkt goed :) !

Ik heb zo even rondgekeken op de site van Apple maar ik zie niet meteen waar jij je probleem zou kunnen hebben aangemeld 8)7 ! Waar heb jij dat gedaan? En wat heb je dan eigenlijk opgegeven als reden??
Astu:
http://depot.info.apple.com/ipod/

Als reden? Gewoon wat er aan de hand was, opeens problemen met afspelen van nummers en raar tikkend geluid uit de iPod bij het benaderen van nummer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
arjenhiemstra schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:59:
[...]

Astu:
http://depot.info.apple.com/ipod/

Als reden? Gewoon wat er aan de hand was, opeens problemen met afspelen van nummers en raar tikkend geluid uit de iPod bij het benaderen van nummer :P
kenny89 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 06:44:
heb je ook al een disk check gedaan op je ipod zelf ?
hoe je het meot doen staat op de support site van apple zelf.
Ik heb eerst vanuit Windows XP een schijfcontrole uitgevoerd, met de optie 'Beschadigde sectoren zoeken en vinden' aangevinkt. Deze werd succesvol beëindigd maar ken ik dus de resultaten niet van :( . Daarna heb ik via de opdrachtprompt het commando 'CHKDSK' met de optie '/R' uitgevoerd. Die heeft toen iets van een 8-tal clusters gevonden en gerepareerd (naar 'Null' omgezet). Sindsdien hoor ik enkel nog minieme storingen en loopt het nummer gewoon door ipv dat het wordt afgebroken en dat het volgende nummer begint te spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door fanatic_david op 24-03-2005 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Nu online
En toch zou ik em terug sturen, je weet nooit of het nog erger wordt en je zult zien dat dat gebeurt als de garantie net voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
arjenhiemstra schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:00:
En toch zou ik em terug sturen, je weet nooit of het nog erger wordt en je zult zien dat dat gebeurt als de garantie net voorbij is.
Dat ben ik ook van plan! Ik zal het erop wagen. Want als ik kan afgaan op wat je zei, dan moet mijn iPod in principe minder beschadigd zijn of de jouwe en die hebben ze vervangen dus ziet het er wel goed uit :) ! En als ze hem dan toch niet zouden vervangen, dan kan ik alsnog die format uitvoeren ;) !
Pagina: 1