[XP] Bootpartitie kopieeren naar nieuwe schijf/controller

Pagina: 1
Acties:

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 11:50
Ik heb een nieuwe PC besteld met natuurlijk ook een nieuwe harde schijf. De 4 harddisks in mijn huidige computer wil ik ook hiernaar overzetten. De nieuwe schijf is echter veel sneller dan mijn huidige, dus wil ik mijn XP-SP2 installatie-/bootpartitie (NTFS) overzetten naar de nieuwe schijf (ik heb geen zin om alles WEER te gaan lopen installeren, al 3 keer gedaan afgelopen jaar :D)

Daar heb ik dus 2 vragen over:
- Welke software kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik dacht zelf aan Ghost, maar heb dit programma al een paar jaar niet meer gebruikt. Is dit nog steeds de beste keus hiervoor?
- Ga ik problemen krijgen met mijn XP installatie? De schijf zit ook op een andere controller natuurlijk (nieuw moederbord -> SATA). Ik heb dit nl. ooit eerder geprobeerd met 2K maar dit werkte niet omdat Windows niet pikte dat 'ie opeens op een andere controller aangesloten was. Is dit probleem er nog steeds met XP ?

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Controller probleem hant er vanaf of de driver ervoor standaard in Windows al zit. (Dacht ik) Alleen aangezien je naar een hele nieuwe omgeving gaat met windows moet het voor alles nieuwe drivers installeren. Ik zou persoonlijk zelf dat nooit doen. Omdat je dan met allerlei vervuiling blijft zitten en Windows het soms niet eens voor elkaar krijgt.
Maar je zou het altijd kunnen proberen natuurlijk. Ghost zou je daarvoor kunnen gebruiken.