Ik zit hier bij mijn schoonvader met het probleem dat in XPHome de taakbalk weg is, iconen op desktop zijn weg, links/rechts klikken op desktop werkt niet, windowstoets doet niks. Via de search stuitte ik alleen op topics die suggereren dat explorer.exe niet draait maar die draait hier wel. Via CTRL-ALT-DEL kan ik wel iets maar kom eigenlijk niet echt verder op het moment. Iemand suggesties?
explorer killen en handmatig starten?
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Wat als je exporer.exe afsluit en dan opnieuw opstart?
edit:
spuit 11
spuit 11
[ Voor 19% gewijzigd door lemming_nl op 22-03-2005 14:29 ]
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Ben je er al zeker van dat de PC virusvrij is?
- Op virussen scannen.
- Op spyware scannen.
- Checken of er weirde dingen meestarten met bijv. Autoruns
- Op virussen scannen.
- Op spyware scannen.
- Checken of er weirde dingen meestarten met bijv. Autoruns
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
klinkt inderdaad als de verkeerde explorer die opgestart wordt 
tjek even je win.ini (of system.ini ?, of welk bestand was het ook alweer
) welke explorer.exe opgestart wordt..
en daarna, of ervoor -> virus scannen!
tjek even je win.ini (of system.ini ?, of welk bestand was het ook alweer
en daarna, of ervoor -> virus scannen!
[ Voor 12% gewijzigd door Morphine op 22-03-2005 15:10 ]
Misschien kan je een proefversie (trialversion) van WindowsXP Manager gebruiken. Volgens mij kan je hiermee de taakbalk terugbrengen. Er zit in ieder geval een optie in om de standaard waarden voor Windows XP qua taakbalk, folders et cetera terug te krijgen.
http://www.winxp-manager.com/xpmanager/
http://www.winxp-manager.com/xpmanager/
Emos
Uiteindelijk maar een verse install gedaan waarna diverse andere problemen de kop opstaken. Nader onderzoek leverde op dat het geval zwaar geïnfecteerd is met virus en spyware. De computer staat in Azië btw (ben hier ff op vakantie) en het schijnt hier niet ongewoon te zijn dat zodra een computer online komt deze in no-time belaagd wordt. Is dus een kwestie van Windows er op, virusscanner/firewall wil ik van m'n provider (XS4ALL) downloaden, maar tijdens deze download gaat het al mis. Datzelfde gaat natuurlijk op als ik Windows wil updaten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Blijkbaar kan je wel internetten op tweakers.net, waarom niet virusscan op die computer downloaden en dan op usb stick of cd zetten.
Loop ik dan niet het risico dat ik de virusscanner zelf besmet? Evt kan ik hem idd op CD zetten of op een aparte partitie.
Inmiddels is de zaak weer draaiend, mbv adaware en virusscan/firewall lijkt de boel nu redelijk schoon.
Pagina: 1