Toon posts:

Externe HD niet te benaderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is als volgt: Heb een externe schijf (Maxtor 200GB in externe case) via usb2.0 aan mn pc hangen. Heeft altijd naar behoren gewerkt. Gisterenavond nog gebruikt.

Probleem is dat ik nu niet bij mijn externe hd kan komen. Heb niks van instellingen veranderd, al meerdere usb poorten geprobeerd, poging gedaan om stuurprogrammas te laten bijwerken.
Tot nu toe alles zonder resultaat.

De schijf wordt wel gezien door windows, maar als "onbekend apparaat".

Hoe los ik dit op? Draai XP Pro SP2.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

stuk, kapot.

evt alle usb devices weggooien en weer opnieuw laten detecteren. Maar waarschijnlijk is hij stuk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

De schijf eens aan de pc hangen zonder de usb case?

Waarom makkelijk doen als het moeilijk ook kan (of zo iets 8) )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:36:
De schijf eens aan de pc hangen zonder de usb case?

Waarom makkelijk doen als het moeilijk ook kan (of zo iets 8) )
Tis dus n laptop met 3,5" schijf extern. Kapot lijkt me sterk, is pas n goede maand oud. Zal vanavond ns op n andere pc proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, mijn schijf effe op n andere pc geprobeerd, en daar functioneert hij gewoon.

Ligt dus aan m'n usb-hub ofzo. Moet ik hier dan nieuwe drivers voor installeren? Muis etc werken wel gewoon op usb.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[rml]om3ega in "[ w2k] drivers voor usb memory stick"[/rml]
Wat ik altijd doe als USB helemaal vergriept is (zoals hier ook blijkbaar) is alles weggooien (USB Root HUB van USB) en Windows het opnieuw laten herkennen (als ADMIN) ..

Dan komt het helemaal goed :)
:? bij mij was het stuk. wellicht heb jij nog iets aan dit advies van Om3ga.

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 23-03-2005 19:59 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net alle usb-dingen uit apparaatbeheer gegooid, en pc gereboot. Windows installeert keurig alle drivers opnieuw, behalve voor mn harde schijt. Op andere pc's werkt ie prima, op mijn pc wordt ie als onbekend apparaat gezien.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

USB in windows doet wel eens raar. Zo heb ik een windows XP installatie die het perfect met al mijn apparaten doet behalve met mijn joystick. Joystick werkt overal goed. Na windows opnieuw te installeren werkte de joystick wel. Nu heb ik dus dual boot windows XP Pro :+

Dus als niks werkt vrees ik dat je windows opnieuw moet instaleren.

MechWarrior || Monsters Game

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 14:02

Elektronicanet

Leds do it!

offtopic:
Lol @ typo :P

Heb een soort gelijk probleem vaker gehad, werd helaas toch een format. Heb toen geen oplossing kunnen vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Elektronicanet op 24-03-2005 00:17 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:39:
USB in windows doet wel eens raar. Zo heb ik een windows XP installatie die het perfect met al mijn apparaten doet behalve met mijn joystick. Joystick werkt overal goed. Na windows opnieuw te installeren werkte de joystick wel. Nu heb ik dus dual boot windows XP Pro :+

Dus als niks werkt vrees ik dat je windows opnieuw moet instaleren.
Zat ik ook al aan te denken. Probleem is eigenlijk meer dat ik een ASUS Win XP heb. Dus zon recovery disk. En die hebben de neiging om je schijf te formateren, kan nu niks backuppen aangezien mn externe schijf niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus net Win XP opnieuw geinstalleerd. Zonder resultaat. Externe schijf wordt nog steeds als "onbekend apparaat" weergegeven.

Ik zie wel dat er iets niet klopt bij de usb hoofdhubs.
Bij apparaatbeheer staan 3 hubs.
Elke hub heeft volgens de details 3 aansluit mogelijkheden
Behalve één enkele hub, deze heeft 6 mogelijkheden, terwijl ik op mijn laptop geen 6 usb aansluitingen heb. Zou dit het probleem kunnen zijn? Heb al geprobeerd om dit te wijzigen dmv de drivers opnieuw te laten installeren, maar dit werkt niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gister eerste contact gehad met de leverancier van de harde schijf en de "mobile enclosure"zoals dat zo mooi heet. Die kwam met dezelfde potentiele oplossingen als ik op GOT en google al had gevonden, usb verwijderen en opnieuw installeren. etc. Toen ik vertelde dat de schijf op andere systemen gewoon werkt, trokken zij er hun handen af.

Heb vandaag maar met Asustek gebeld.

Heel verhaal opgehangen, verteld welke stappen ik zelf al had ondernomen, wat het precieze probleem was etc.

Toen kwam Harry Helpdesk met de volgende wijsheden:
- Uhm doe even een restore, dat helpt!
-> Mijnheer, die heb ik al uitgevoerd, zonder resultaat.
- Uhm dan zou ik even nieuwe drivers proberen te vinden.
-> Uhm ik heb nooit extra usb drivers geinstalleerd?
- Nou ik kan wel een monteur langssturen, maar dat kost je zomaar 75 euro als blijkt dat het niet aan de usb-hardware ligt.

Zucht, begin dan geen helpdesk, maar ga dan 06 lijnen exploiteren. Ik vind dit echt weer zoiets van "yes, we hebben weer wat verkocht, mar service daar doen wij niet aan".

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:53:
Owkee, mijn schijf effe op n andere pc geprobeerd, en daar functioneert hij gewoon.
Dit is ook nog iets wat je kunt proberen:
-usb (in bios?) op versie 1.1 forceren.
-usb Hub ertussen (sub hub 1,1 en 2.0 maakt ook uit)

was getekend, harry helpdesk 2 8)

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:13:
Heb dus net Win XP opnieuw geinstalleerd.
Heb je je pc ook geformatteerd? Het heeft altijd gewerkt, als je nu Windows opnieuw installeert moet het dus weer zijn zoals het was, en moet het 100% zeker werken. Hij is tenslotte niet kapot, want op een andere pc doet ie het ook zeg je.
En o ja, installeer SP2, of in ieder geval SP1.

Edit: kwaliteit van helpdesks is vaak om te :'( idd :(

[ Voor 7% gewijzigd door Elektronicanet op 25-03-2005 23:41 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Ik bedenk me net dat je niet gemeld hebt of je de behuizing op een andere PC hebt getest. Je schrijft namelijk dat je de schijf eens getest hebt in een andere PC. Waarschijnlijk heb je de schijft dus uit de behuizing gehaald.

Ik geef toe dat de kans heeeeeeeeeel groot is dat je dat wel gedaan hebt, maar het staat hier nergens (of ik lees erover wat best zou kunnen 8))

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus idd de complete schijf + behuizing aan de usb van een andere pc gehangen.

Jullie praten over usb in het BIOS, in mijn Asus laptop (a2500D) kan ik dit niet vinden.

De laptop is geleverd met een recovery cd. Deze heb ik gebruikt. Voor zover ik weet formatteert een dergelijke recovery-cd de c:\schijf. Hierna is er Win XP opgezet. SP 2 heb ik er ook maar meteen opgezet. (volgens de helpdesk gaf dit vaak problemen, ik zeg dat dit niet zo is want SP2 stond er voorheen ook op en zonder problemen. Ook op de testpc is SP2 geinstalleerd.)

Ik heb trouwens alles wat USB heet en in apparaatbeheer voorkwam netjes verwijderd, en opnieuw geinstalleerd. Nog steeds zonder resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niemand een idee?

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Je laptop moet nu weer in de oude staat zijn qua software, als je gebruik maakt van de recovery cd :r
(ben niet zo'n fan van die cd's). Dan zou het dus gewoon weer moeten werken, je usb poorten zijn niet kapot anders deden de andere apparaten het ook niet. Ook je case werkt gewoon goed op de andere pc. Het enige wat er m.i. aan de hand kan zijn is tóch nog een software probleem. Het lijkt me heel sterk dat de usbpoort 'kapot' is, zodanig dat andere apparaten het wel doen, maar de usb hdd niet :? Enige wat ik kan bedenken is handmatig formatteren en zelf Windows XP installeren, dus niet van zo'n recovery cd. Maar of dat nog een optie is voor je ;(

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een work-around gevonden. Het is niet een echte oplossing namelijk.
De externe schijf heeft ook een Firewire aansluiting. Dus ff n firewire kabeltje gekocht, en voila de schijf werkt weer.

Fout zit dus in iets wat met USB te maken heeft op de laptop. Asus wil nog steeds niet over de brug komen met support, dus gok dat dit het laatste Asus product is wat ik gekocht heb.
Pagina: 1