Toon posts:

Connecten naar VNC via externe locatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag aandacht voor het volgende probleem:

Ik wil graag vanaf een externe lokatie mijn pc thuis overnemen...Dit alles via VNC! Ik heb een thompson speedtouc 510 en heb de firewall al via een telnet (telnet 10.0.0.138) sessie uitgezet. Nou is mijn ip-adres te pingen vanaf elke lokatie, dit was voorheen namelijk niet mogelijk. Ook heb ik de poorten 5900 en 5800 opengezet en laten forwarden naar mijn interne ip-adres (10.0.0.151) mijn outside ip heb ik laten staan op 0.0.0.0.
dus op de volgende manier

Interne IP: 10.0.0.151 poort:5900
Externe IP: 0.0.0.0 poort:5900

dit zelfde verhaal ook met poort 5800.

Verder werk ik met WINXP SP2, en heb in de firewall aangegeven dat VNC mag connecten met de buitenwereld. Ik heb nog niet geprobeerd de firewall helemaal uit te zetten, of is nodig om vanaf een externe locatie verbinding te maken met mijn pc??
Ik heb het grote poortmappingsverhaal al gelezen maar ben daar niet veel wijzer van geworden.

nou zou volgens mij via de VNC-viewer vanaf een externe locatie verbinden moet kunnen worden gemaakt naar mijn VNC-server thuis.
Ik geef bij de viewer aan dat ie moet connecten naar 80.*.*.* dit moet toch meer dan genoeg zijn?

Graag advies!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je met er ook nog een poortnummer bji aangeven. Dus connecten naar 80.*.*.*:5900 Dan gaat het gewoon lukken als je firewall openstaat.

Stel wel een password in en gebruikt het liefst een ander poortnummer zodat de kans op pottenkijkers kleiner wordt.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:20:
Je met er ook nog een poortnummer bji aangeven. Dus connecten naar 80.*.*.*:5900 Dan gaat het gewoon lukken als je firewall openstaat.
Niet waar, als je geen poort opgeeft dan zal hij standaard 5900 nemen dus dat is overbodig.

Als je bij de PC de VNC server gestart hebt en bij de speedtouch de poorten hebt doorgestuurd (zoals je gedaan hebt) en er verder niets is wat je tegenhoudt dan moet het gewoon werken.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wolfboy schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:22:
[...]
Niet waar, als je geen poort opgeeft dan zal hij standaard 5900 nemen dus dat is overbodig.
Maar het is beter om niet het standaard portnummer te gebruiken ivm met eventuele hackpogingen. En dan moet je dus wel je poortnummer aangeven. En als je bijvoorbeeld je browser gebruikt: http://80.*.*.*:5800 moet je het ook aangeven. Anders werkt het niet.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

In principe is forwarden in je speedtouch naar jouw pc voldoende. Let er echter wel op dat je een vast ip-adres forceerd, anders forward je speedtouch niet naar jouw pc's ip. Standaard wisselt je speedtouch de ip's weleens, dit is te voorkomen door in je browser 10.0.0.138 in te tikken en bij DHCP het mac-adres van je pc te locken dmv de lock knop.

Handig linkje, voor testen op de vnc client

http://www.gotomyvnc.com/

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:39
Hou je er wel rekening mee dat de gratis versie van (Real)VNC alleen naar de eerst 7 tekens van je wachtwoord kijkt? Niet echt veilig..... ook omdat je data natuurlijk niet encrypted is, net als de aanmeldingsprocedure. De Enterprise Edition heeft dit allemaal wel, maar dat is wel even een uitgave. Ik heb hem zelf ook, en het is zeker de moeite waard!

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Pagina: 1