Toon posts:

Een van de netwerkkabels is niet goed aangesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds kort loopt internet bij mij niet meer, er verschijnt dan in de systray het netwerk-icoon met een kruis erdoor. (een van de netwerkkabels is niet goed aangesloten).
Ik weet zeker dat de kabel goed is aangesloten, want hij heeft het altijd gedaan, en er is niets waardoor de kabel kapot zou kunnen gaan.

Toch heb ik zelf ook heel wat dingen gedaan,

-> +- 40 keer (echt waar!) naar fabrieksinstellingen/formateren.
-> Nieuwe kabel gekocht, en geprobeerd.. werkt ook niet (ja de goede kabel, en ook aan de goede kant erin (heb router).
-> Geprobeerd de kabel in een ander slot van de router te stoppen
-> Drivers updated.. werkt ook niet

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen... iemand die weet wat ik kan doen?

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Als je je kabels hebt gechecked en je router, misschien moet je er eens een andere netwerkkaart instoppen?

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet een minder ingrijpende oplossing ;).
Ik heb in me computer nog wel een andere netwerkkaart....
Die pakt hij wel, maar hij sluit het internet er niet op aan.. er staat wel verbonden 10 mb, maar er gaat niets in of uit.

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Tja inderdaad. Enige wat ik me nog kan bedenken is dat je netwerk kaart niet meer goed is of een lammer connector heeft. Of natuurlijk aan de router kant. Alhoewel je daar al een andere port hebt geprobeerd.

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

Ik heb hetzelfde probleem ooit gehad en heb het opgelost door de netwerksnelheid terug te brengen naar 10mbt HD. Is wel traag, maar lostte het probleem bij mij wel op.

Bleek later trouwens aan mijn sweex router te liggen, want nu ik een nieuwe heb kan ik gewoon op 100mbit FD werken...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heb je dat gedaan pegasus.. overigens wat ik ook heb geprobeerd (is misschien wat ik net vroeg maarjah :p)

De modes van geavanceerd omgezet naar Half duplex 10 mb / Full duplex 10 / half 100 / full 100 / auto..
Helpt ook niet :(.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? Overigens, zelfs met nieuwe netwerkkaart werkt het niet..:(

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Toevallig met een Speedtouch 510 modem? Daar heb ik dat probleem namelijk eens mee gehad. Op andere pc's deed de verbinding het wel goed, maar op 1 pc niet. Nieuw modem geregeld en het probleem was opgelost.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:40:
Iemand? Overigens, zelfs met nieuwe netwerkkaart werkt het niet..:(
Domme opmerking, maar stel je de ip/dns/dgateway dan wel goed in? Post anders even de ipconfig/all resultaten van de netwerkkaart waarin hij nu zit ingeprikt.

Verwijderd

Heb je al eens in je router gekeken? Heb je nog meer pcs aan die router hangen? Doen die het wel goed?

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 07:47

SdR

PSSST: misschien poortje op moden, router of switch defect?

Don't Speak, Just Think

Verwijderd

Ik had dit ook vrij regelmatig tijdens het gebruik van Bittorent of Emule.
M'n Sweex router trok zoveel connecties niet en resette dus uit zichzelf of liep vast.
Je kan dit soort meldingen dan krijgen.
Ik heb de firmware geupgraded maar toen ook dat niet hielp maar een andere router (Sitecom DC202) gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
De andere pc's werken wel gewoon goed..... (heb ook elk slot op router geprobeert) .. hmm, kzal is even een keer kijken of er iemand es naar kan gaan kijken..

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:30

Wildfire

Joy to the world!

cryhtorchild schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:43:
Toevallig met een Speedtouch 510 modem? Daar heb ik dat probleem namelijk eens mee gehad. Op andere pc's deed de verbinding het wel goed, maar op 1 pc niet. Nieuw modem geregeld en het probleem was opgelost.
Aha. Dan zou ik hier (bij een kennis van mij) hetzelfde kunnen hebben. Twee PC's, op de ene werkt internet weer (na wat spyware te hebben verwijderd), op de andere krijg ik het met geen mogelijkheid meer aan de gang. De Speedtouch ziet wel dat er een verbinding is (lampje gaat branden van de kabel naar de "foute" PC), maar op de PC blijft maar de melding komen dat er geen netwerkkabel zou zijn aangesloten.

Ik heb met de WinSock TCP/IP fix de settings gereset, ik heb AdWare, Spybot Search&Destroy, Microsoft AntiSpyware, CWShredder en HijackThis gedraaid om van eventuele ad- en spyware af te zijn. Drivers van de netwerkkaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd, hielp ook niet.

Het zou dus aan het modem kunnen liggen? In dat geval ga ik niet die PC opnieuw installeren, da's alleen maar jammer van mijn tijd.

-- Edit: phew. Op het lumineuze idee gekomen het kabeltje eens in een andere aansluiting te frotten... ja hoor, de verbinding werkt weer! :P

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 28-04-2005 13:27 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1